Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik combineer KVV en BARF, dwz dat mijn pup doordeweeks KVV krijgt en in de weekends BARFen we.

Maar nu vroeg ik me af wat eigenlijk de meest optimale verdeling is voor zijn welzijn (darmflora):
a. doordeweeks KVV - weekends BARF
b. hele week 's ochtends KVV - 's avonds BARF
c. om de andere dag volledig BARF of volledig KVV

Het uiteindelijke doel is om volledig op BARF over te stappen, maar daar zijn we nu echt nog even niet.
Qua darmflora maakt het niets uit. Als het jou verder om het even is, voor wat betreft tijd/moeite/menu, dan zou ik zo lang je de combinatie kvv/barf maken wilt de voorkeur gven aan optie b, omdat ongemalen spul vaak een voldaner gevoel geeft en dat wellicht bij draagt aan een goede nachtrust. En andersom: ongemalen verteerd langzamer, dus lekker dat daar een nachtrust beschikbaar voor is (zelf geef ik de grootste dagportie welke o.a. het vleesbot bevat in de avond).
Maar als je nog niet zo ver bent om over te kunnen stappen op barf, ben je dan wel zo ver dat je de helft van de maaltijden zelf kunt samenstellen? Ik zou denken: als je de helft kunt, dan kun je ook het volledige menu..?? (leuk hoor!! pup bezig zien met al die variatie in én diersoorten én onderdelen én structuren :))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door