Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%
Door roger
#26844
<<Waarom verschil tussen de herders en de Poedels Tannetje??<<



Goei vraag Femke, ben ook benieuwd Tannetje, en dan ineens de vraag doorgespeeld naar alle anderen die brok kombineren met versvlees of zelf bereide maaltijden: waarom blijft die brok op het menu ?

Het is niet dat ik iets tegen brok heb , maar ben gewoon benieuwd naar het waarom.

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op za 29 nov 2003, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#26851
roger schreef: <<Waarom verschil tussen de herders en de Poedels Tannetje??<<



Goei vraag Femke, ben ook benieuwd Tannetje, en dan ineens de vraag doorgespeeld naar alle anderen die brok kombineren met versvlees of zelf bereide maaltijden: waarom blijft die brok op het menu ?

Het is niet dat ik iets tegen brok heb , maar ben gewoon benieuwd naar het waarom.

Gr.
Roger
Hier zijn ze gewoon oude voorraad aan het opeten, ze zijn nu met de laatste zak bezig, als dit op is dan is het brokkenverhaal ook over.
Door Rayis
#27009
Mijn honden eten zowel brok, als vers, als Barf.
Ze krijgen dus vanalles, maar wel voornamelijk brok omdat ik voor de het betalen van het eten bij mijn ouders moet zijn. En zij vinden het nu ok.

Ze krijgen Farmfood, als ze versvlees krijgen Duck, af en toe kip, pens van een onbekend merk en Barf, ja wat ik vastkrijg gewoon. Ze zijn botten vrij goed gewoon.
Door Erna
#27014
Onze honden krijgen brok en vers en in het weekend zijn we een beetje aan het klooien met Barf maar dat mag nog geen naam hebben.

Waarom ze nog steeds op brokken staan is simpel, we hadden nog geen grote vriezer. Inmiddels staat er een vriezer (nog in de auto) en zullen de honden overgezet worden op vers en later Barf.

De groente en fruitprutjes worden door de dames en heer inmiddels zeer graag gegeten. Pas als ze helemaal over zijn naar vers zullen we ook verder gaan met botten enzo. Eerst die vriezer volgooien omdat je met 7 honden toch wel een voorraad moet hebben.

Waarom we over willen op Barf is eigenlijk ook heel simpel. Ten eerste omdat het beter voor ze is (belangrijkste reden) en ten tweede als je ziet hoeveel plezier de honden hebben van je zelfgeknutselde maaltijden dan wil je toch niet anders? Ze hebben meer lol en voldoening van een zelfgemaakte maaltijd dan een bak met droge brokken.

Of het in de praktijk ook allemaal zo leuk en makkelijk is wordt natuurlijk afwachten maar in dat geval blijven ze vers eten.

We zijn nu menu's aan het samenstellen aan de hand van de menu's die op barfplaats staan om te zien wat we nodig hebben en waar de vriezer mee gevuld moet worden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#27218
Ik ben vorig jaar gaan samenwonen met Huub. Die had de herders en die stonden op de brok en twee dagen versvlees en de poedels stonden op de Barf.

We maken nu een keer per week 8-12 kilo versvleesmix (vlees/orgaanvlees/groente/rijst) en gooien onze vriezer vol en daarvan kunnen de herders twee dagen eten en de poedels wat langer.
Kwestie van gewoonte. Bovendien doen de herders het erg goed op deze combinatie en ze volledig op Barf zetten vinden we een beetje te bewerkelijk en duur.

We hebben ook niet echt de tijd om op jacht te gaan naar botten of goedkoop vlees. Nu nemen we het af van een zelfslachtende slager een dorp verder.

De herders, of in elk geval drie van hen eten 1 kilo vlees/groente mix per dag. Ze zijn nogal fors en er wordt met ze getraind, dus dat hebben ze echt wel nodig. Alleen oma Babsi van 12 krijgt wat minder.

Dus puur uit gemaksoverwegingen.
Door crutz
#27221
zelf zou ik de honden graag full-time op vers/evt BARF willen hebben,
maar,
ik heb hier ook nog te maken met mijn "wederhelft" en de eigenaar van 1 van de 3 honden,

Marinus vind het wel best zou en gaat accoord met 4 dagen vers, maar meer vind hij overdreven.

Daar komt wel bij dat hij niet tegen de lucht van pens of fyto kan en ik ze dus sochtends of een gft mixje (waar ook pens door zit) of fyto geef en dat kan zijn maag dus niet aan.
Komend jaar in september ga ik als alles goed gaat naar de KMA en ben ik dus alleen in het weekend thuis, ik heb af kunnen dwingen dat hij dan dus vrijdag ochtend wel gft mix (zonder pens) voert en maandagavond bibi natuurmix, zo blijven ze dan op 4 dagen vers en 3 dagen brok en houden wij het ook nog gezellig.

Umi blijft nu wel tot 4 mnd op volledig vers staan en gaat dan meedoen met het schema van de beide heren, dus 4 dagen vers en 3 dagen brok.
Door geer
#27222
Saar krijgt alleen versvlees. Ze krijgt eigenlijk verschillende merken door elkaar. Rodi is hier het makkelijkst te krijgen en ze doet het er goed op, af en toe koop ik Duck, Carnibest of Engergique. Heel af en toe vogel ik zelf iets in elkaar, maar wegens een mini-vriezer is dit meer uitzondering dan regel...
Door Helen
#27223
crutz schreef: zelf zou ik de honden graag full-time op vers/evt BARF willen hebben,
maar,
ik heb hier ook nog te maken met mijn "wederhelft" en de eigenaar van 1 van de 3 honden,

Marinus vind het wel best zou en gaat accoord met 4 dagen vers, maar meer vind hij overdreven.

Daar komt wel bij dat hij niet tegen de lucht van pens of fyto kan en ik ze dus sochtends of een gft mixje (waar ook pens door zit) of fyto geef en dat kan zijn maag dus niet aan.
Komend jaar in september ga ik als alles goed gaat naar de KMA en ben ik dus alleen in het weekend thuis, ik heb af kunnen dwingen dat hij dan dus vrijdag ochtend wel gft mix (zonder pens) voert en maandagavond bibi natuurmix, zo blijven ze dan op 4 dagen vers en 3 dagen brok en houden wij het ook nog gezellig.

Umi blijft nu wel tot 4 mnd op volledig vers staan en gaat dan meedoen met het schema van de beide heren, dus 4 dagen vers en 3 dagen brok.
Wat is KMA?
Door crutz
#27229
geer schreef: Koninklijke Militaire Academie?? Ik doe maar een gooi....
in een keer goed ;D, ga voor de officieren opleiding bij de luchtmacht voor officier meteorologie, ben goedgekeurd, nu alleen nog vacatures ::)
Door moniek
#27230
crutz schreef:

in een keer goed ;D, ga voor de officieren opleiding bij de luchtmacht voor officier meteorologie, ben goedgekeurd, nu alleen nog vacatures ::)


Wordt je dan een soort Piet Paulusma voor vliegeniers?? Tot morn ;D ;D ;D

Maar even serieus, daar zul je wel moeilijk tussen komen denk ik hè, zoveel vacatures in die richting zullen er niet zijn toch, of valt dat wel mee? Succes ermee in ieder geval.

groetjes van Moniek
Door crutz
#27237
moniek schreef:

Wordt je dan een soort Piet Paulusma voor vliegeniers?? Tot morn ;D ;D ;D

Maar even serieus, daar zul je wel moeilijk tussen komen denk ik hè, zoveel vacatures in die richting zullen er niet zijn toch, of valt dat wel mee? Succes ermee in ieder geval.

groetjes van Moniek

soort van ja ;D

inderdaad niet veel vacatures, zeker nu niet met die reorganisatie :-\ dus geduld hebben en actief contact met ze onderhouden is het enige wat werkt, ik hoop eind januari te weten of ik in september kan beginnen
Gebruikersavatar
Door Joss
#29035
Tibor krijgt 5 dagen in de week vers vlees in de vorm van Bibi en AHV. In het weekend ga ik lekker zelf aan de slag met receptjes van de Barfplaats. :)
Verder mag hij volop recreeren met runderbotten en vermaakt ie zich af en toe met een grote lap vuile pens. Al wil vriendlief hem die dag dan niet meer knuffelen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door