Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#361710
Kruimel schreef: Ik laat idd iedereen doen wat 'ie niet laten kan (kan d'r ook weinig aan doen ;D) maar dat respecteren van een niet onderbouwd standpunt ... nee, zover ga ik niet. Mensen die 'maar wat doen' 'omdat iedereen het doet' of d'r nooit over nagedacht hebben of te krenterig/beroerd zijn om het goed te doen ... daar heb ik gewoon geen respect voor.
Dat bedoel ik ook, ik kan geen respect hebben voor een onjuist en ononderbouwd standpunt. De meeste mensen geven toch brokken omdat het lekker handig en goedkoop is en je krijgt er geen vieze handen van en op tv zeggen ze toch dat het helemaal compleet is en gezond, dus dan is dat zo ::) Ik kan er geen respect voor opbrengen als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
#361928
mijn hemel. Ik ben al jaren zelf vegetarier, maar ik haal het niet in mijn hoofd om mensen die vlees eten respectloos te behandelen omdat ik overtuigd ben dat de menselijke lichaam geen dierlijke vlees nodig heb.
Ik vindt dit dus wel redelijk ver gaan. Ik vindt dat lang niet alle brokkenvoerders bij de brokken blijven omdat ze te lui en of te dom zijn. Ze krijgen hun adviesen vaak van een fokker die al jaren met veel success hun ras fokt, of van een dierenarts die jaren voor zijn of haar vak heeft geleerd. Ik kan en wil niet hun minder respecteren omdat zij de adviesen van de hun begeleidende experts opvolgen. Ik heb net als vele mensen hier op deze site ook jaren brokken gevoerd en doe het voor een deel nog steeds.
Ik zou denken dat je juist de discussie aangaat vanuit je eigen overtuiging, maar dan wel met respect, dan wel niet voor de voedings wijze maar wel voor de persoon.
#361934
conleeuw schreef: mijn hemel. Ik ben al jaren zelf vegetarier, maar ik haal het niet in mijn hoofd om mensen die vlees eten respectloos te behandelen omdat ik overtuigd ben dat de menselijke lichaam geen dierlijke vlees nodig heb.
Ik vindt dit dus wel redelijk ver gaan. Ik vindt dat lang niet alle brokkenvoerders bij de brokken blijven omdat ze te lui en of te dom zijn. Ze krijgen hun adviesen vaak van een fokker die al jaren met veel success hun ras fokt, of van een dierenarts die jaren voor zijn of haar vak heeft geleerd. Ik kan en wil niet hun minder respecteren omdat zij de adviesen van de hun begeleidende experts opvolgen. Ik heb net als vele mensen hier op deze site ook jaren brokken gevoerd en doe het voor een deel nog steeds.
Ik zou denken dat je juist de discussie aangaat vanuit je eigen overtuiging, maar dan wel met respect, dan wel niet voor de voedings wijze maar wel voor de persoon.
Ehm ... waar staat dat ik geen respect heb voor de persoon? Ik heb alleen geen respect voor een niet onderbouwd, of slecht onderbouwd standpunt.
En ik ben ook al heeeeeel lang vegetarier, en ik denk ook dat de mens geen vlees nodig heeft om van te bestaan, maar daaruit volgt niet dat ik mensen die wel vlees eten respectloos zou BEHANDELEN. Da's heel wat anders dan al dan niet respect hebben voor bepaalde standpunten.
#361937
Kruimel schreef: Mensen die 'maar wat doen' 'omdat iedereen het doet' of d'r nooit over nagedacht hebben of te krenterig/beroerd zijn om het goed te doen ... daar heb ik gewoon geen respect voor.
mijn excuses, he bij het lezen van bovenste lijkt het alsof mensen die niet goed hebben nagedacht (of ze het kunnen of niet) geen respect verdienen. Daar heb ik het een beetje moeilijk me. Maar het regent weer "cats and dogs" :D en mischien heeft dat ook een invloed op mijn gevoel :-\
#362377
conleeuw schreef: mijn excuses, he bij het lezen van bovenste lijkt het alsof mensen die niet goed hebben nagedacht (of ze het kunnen of niet) geen respect verdienen. Daar heb ik het een beetje moeilijk me. Maar het regent weer "cats and dogs" :D en mischien heeft dat ook een invloed op mijn gevoel :-\
Het gaat hierbij denk ik om de mensen die brokken voeren en de discussie aangaan brok versus vers. Die zijn er namelijk zat (dat zijn de meeste....eigenlijk ben ik nog geen andere tegengekomen) die alleen even met een hoop poeha komen vertellen dat die brok natuurlijk veel beter is waarom weten ze niet en als je dan de onderbouwing neerzet lijken ze die ineens niet begrijpend te kunnen lezen, want dan komen ze dat je ze niet respecteerd of dat je zit te verkondigen dat ze niet om hun hond geven ::) Terwijl je alleen de pro's van versvlees hebt neergezet ???
#362391
conleeuw schreef: mijn excuses, he bij het lezen van bovenste lijkt het alsof mensen die niet goed hebben nagedacht (of ze het kunnen of niet) geen respect verdienen. Daar heb ik het een beetje moeilijk me. Maar het regent weer "cats and dogs" :D en mischien heeft dat ook een invloed op mijn gevoel :-\
Je hebt helemaal gelijk, dat had ik onzorgvuldig geformuleerd. Daar staat het idd alsof ik die mensen niet zou respecteren. Dus excuus dat ik zo uit m'n sslof schoot, en ik kan me je reactie voorstellen.
#362667
Kruimel schreef: Je hebt helemaal gelijk, dat had ik onzorgvuldig geformuleerd. Daar staat het idd alsof ik die mensen niet zou respecteren. Dus excuus dat ik zo uit m'n sslof schoot, en ik kan me je reactie voorstellen.
Geef niet ook ik schiet soms uit mijn slof.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door