Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#329492
Onlangs bij de islamiet van alles en nog wat gehaald. Kreeg er een fijn recreatiebot bij. Dus helemaal tevreden. Thuis bij het uitpakken vond ik de kipkarbo's niet zo fris ruiken. Even later stond ik echt te kokhalzen. Ik ga er van uit dat dat een reactie is van het lichaam om aan te geven dat iets niet goed voor je is. Moet er wel bij vertellen dat ik zelf helemaal geen vlees eet. Dus misschien was mijn lichamelijke reactie wat overdreven. Ik heb de boel toen nog wel heel stoer ingevroren want ik dacht dat de honden er met hun spijsverteringsstelsel wel tegen zouden kunnen. Uiteindelijk heb ik alles ingevroren en wel in de kliko gedumpt. Eigenlijk vooral omdat ik dacht dat bij het ontdooien de bacteriën weer welig zouden tieren. De vraag is of het dan nog wel eetbaar zou zijn voor de boys. En omdat ik die lucht in ieder geval niet zou overleven :P
Door pollekind
#336503
Eigenlijk mag ik me niet in deze discussie mengen omdat ik geen barfer ben,ik voer mijn hondjes KVV.Maar ik zet hier wel mijn vraagtekens bij,want jullie barfen zogezegt omdat je brokken troep vind en je graag precies wilt weten wat je hond eet,toch?Nou als ik zou barfen dan zou ik graag verse producten voeren en geen rottend,stinkend afval.Want vlees wat zo erg stinkt is gewoon afval in mijn ogen en kan dan nooit echt gezond zijn.Dan voer ik nog liever brokken dan vies vlees.
Door Lind@
#336504
Dan voer ik nog liever brokken dan vies vlees

re: Doedels (en wel meer mensen) voert dus ook geen vies, stinkend vlees ;)

Ik heb laatst ook een hele zak van de Islamitische slager weggegooid omdat ik het niet vertrouwde.
Laatst gewijzigd door Lind@ op zo 19 jun 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#336506
Ok Doedels niet,maar er zijn meer mensen dan alleen Doedels die aan deze discussie deelnamen en sommige(niet allemaal)hadden er geen problemen mee om stinkend vlees te voeren.En daar keek ik erg van op.Omdat BARF voor mij staat voor:Gezonde verse voeding.En niet voor:Afval voeren dat gewoon in de kliko hoort!
Door Lind@
#336508
pollekind schreef: Ok Doedels niet,maar er zijn meer mensen dan alleen Doedels die aan deze discussie deelnamen en sommige(niet allemaal)hadden er geen problemen mee om stinkend vlees te voeren.En daar keek ik erg van op.Omdat BARF voor mij staat voor:Gezonde verse voeding.En niet voor:Afval voeren dat gewoon in de kliko hoort!
Ja, ik zag het; vandaar ook dat ik later tussen haakjes ''en meer mensen'' had gezet, ik las in eerste instantie alleen de tweede bladzijde :-[
Tsja, dan weet ik het eigenlijk ook niet eerlijk gezegd, zolang de honden het willen opeten, of zelfs graag opeten en er niet ziek van worden........
#336511
pollekind schreef: Ok Doedels niet,maar er zijn meer mensen dan alleen Doedels die aan deze discussie deelnamen en sommige(niet allemaal)hadden er geen problemen mee om stinkend vlees te voeren.En daar keek ik erg van op.Omdat BARF voor mij staat voor:Gezonde verse voeding.En niet voor:Afval voeren dat gewoon in de kliko hoort!
Tja, over wat afval is verschillen mensen en honden ernstig van mening. Honden vinden stinkend oud vlees een ware delicatesse en mensen gaan over hun nek. Een wijze maatregel van moeke natuur: mensen met hun lange darmkanaal krijgen veel makkelijker allerlei soorten nare infecties van bedorven voedsel dan honden. Honden kunnen daar door de bank genomen prima tegen, in de natuur leven ze uiteindelijk ook van aas.
Door pollekind
#336542
Kruimel schreef: Tja, over wat afval is verschillen mensen en honden ernstig van mening. Honden vinden stinkend oud vlees een ware delicatesse en mensen gaan over hun nek. Een wijze maatregel van moeke natuur: mensen met hun lange darmkanaal krijgen veel makkelijker allerlei soorten nare infecties van bedorven voedsel dan honden. Honden kunnen daar door de bank genomen prima tegen, in de natuur leven ze uiteindelijk ook van aas.
Ja maar het gaat er toch niet om of de hond het wel of niet eet?Als ik mijn hond patat met pindasaus voer zal hij dat met smaak eten ;D!Maar is het gezond ;D ;D ;D???Dat is de vraag?Ik denk niet dat je bijdraagt aan de gezondheid van je hond door bedorven voer te geven.Maar goed dat is mijn mening.
Door Ine
#336574
Jullie vergeten even, dat als een hond voor zichzelf zou moeten zorgen, hij een deel van de gevangen prooi zou begraven, om later op te eten.
Dat wil niet zeggen, dat je al het stinkende vlees moet voeren, maar dat je niet je druk moet maken, om een luchtje aan het vlees. Een vegetariër reageert nogal sterk op vleesluchten, wat weer niet wil zeggen, dat het bedorven was!
Een hond kan meer verdragen, dan wij mensen, alleen zijn wij mensen, die onze hond, onze eigenschappen willen toerekenen. Daar ligt de grootste fout.
Laatst gewijzigd door Ine op zo 19 jun 2005, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#336695
Hier krijgen ze heel erg soms wel eens een barf-hap met een klein luchtje eraan.
Dit varieert van een bevroren pensmaaltijd die net iets te warm in de zon stond(halve dag)en net niet spontaan ging borrelen.
Of eens een pond rundergehakt(voor ons zelf bedoeld)die er overigens inging als koek :P
De rest is supervers en ik durf stellig te beweren dat sommige mensen-koelkasten meer bacterieren bevatten dan het vlees van mijn honden ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 19 jun 2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#336814
pollekind schreef: Eigenlijk mag ik me niet in deze discussie mengen omdat ik geen barfer ben,ik voer mijn hondjes KVV.Maar ik zet hier wel mijn vraagtekens bij,want jullie barfen zogezegt omdat je brokken troep vind en je graag precies wilt weten wat je hond eet,toch?Nou als ik zou barfen dan zou ik graag verse producten voeren en geen rottend,stinkend afval.Want vlees wat zo erg stinkt is gewoon afval in mijn ogen en kan dan nooit echt gezond zijn.Dan voer ik nog liever brokken dan vies vlees.
Ik denk dat er geen barfer is die zijn dieren rottend vlees geeft, maar er is een verschil tussen rot vlees en rijp vlees, wijzelf als mensen zorden ziek van rijp vlees, honden vinden het rijp eigenlijk lekkerder en ze worden er zeer beslist niet ziek van.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#336815
pollekind schreef: Ja maar het gaat er toch niet om of de hond het wel of niet eet?Als ik mijn hond patat met pindasaus voer zal hij dat met smaak eten ;D!Maar is het gezond ;D ;D ;D???Dat is de vraag?Ik denk niet dat je bijdraagt aan de gezondheid van je hond door bedorven voer te geven.Maar goed dat is mijn mening.
Maar waar lees jij dat de mensen hier rot vlees voeren, ik vind je reactie erg overdreven als ik het zeggen mag ::)
Door 202spots
#337122
EvitaP schreef: Je gaat zelf ook niet dood aan een beetje beschimmeld brood. Niet dat we dat regelmatig eten, maar ik bedoel maar.
Sorry hoor,ik heb nog nooit van mijn leven beschimmeld brood gegeten,niet aan mijn honden gevoerd,en ben 't ook niet van plan..
Misschien ga je er niet dood van,maar ik denk niet dat je 't gezond kan noemen.
Als jij 't zo af en toe wil eten ga je gang,maar ik bedank!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eating moldy bread certainly isn't recommended. If you're otherwise healthy, however, it's not likely to make you sick.

Rarely, certain molds may produce mycotoxins that can cause illness. These mycotoxins are poisonous substances found mainly in grains and nuts. Moldy bread may contain bacteria that could cause a food-borne illness as well.

There's no need to call your doctor about the moldy bread unless you develop symptoms of illness. Be on the lookout for:

nausea
vomiting
diarrhea
abdominal pain or cramping
fever
For mild symptoms, the doctor may recommend letting nature run its course. For severe symptoms, fluid therapy or an antibiotic may be needed.

To prevent food-borne illness, keep these basic precautions in mind:

Buy fresh foods. Examine items carefully to avoid buying anything that's already moldy.

Store foods appropriately. Refrigerate perishable items within two hours of purchase. Cover refrigerated foods to avoid exposure to mold spores in the air. Use leftovers within a few days so mold doesn't have time to grow.

Be cautious. Don't taste food that has a strange odor or appearance. If in doubt, throw it out.

Discard any moldy food. Mold sends branches and roots deep into many foods, extending contamination below the surface. You can sometimes cut mold out of foods such as hard cheese, salami, and firm fruits and vegetables. If you're in doubt or the mold growth is extensive, throw the food away.
https://www.healthforums.com/library/1, ... 18,00.html
Door Nelly
#337199
Waar staat hier ergens dat barfers hun honden stinkend, rot vlees voeren? Ben 't nergens tegengekomen. En dan nog, een hond kan op dat gebied heel wat meer hebben dan een mens hoor, heb het al eerder aangehaald. Nooit gehoord dat de hond in feite gedeeltelijk een aaseter is?
En voor dat een hoop mensen gaan roepen dat ik m'n honden rot stinkend vlees voer: NEE DUS. Maar als er 's een keer een luchtje aan zit, hebben noch m'n honden, noch ik daar moeite mee. Vind het een beetje vergezocht allemaal, sorry. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door