Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#326075
Rosita Compagner schreef: Kom op, de inzending van ene IB is helemaal genegeerd door ze. Een klein beetje blij zijn?
Ik vrees dat deze me ontgaat.....
#326084
Lizzy schreef: Ik vrees dat deze me ontgaat.....
Zal door de warmte komen? Ik bedoel te zeggen dat je ook BLIJ kunt zijn dat er IETS over versvlees staat op die site nu. In plaats alleen te noemen wat er vooral fout is in hun tekst.

Andere mensen hebben hele verhandelingen geschreven en naar die organisatie gestuurd en daar is NIETS mee gedaan. Dus wij/jullie zouden best blij kunnen zijn dat er toch iets over versvlees staat op die site al is het allemaal niet helemaal correct (om mezelf nog even te herhalen...)
Door Lizzy
#326090
Rosita Compagner schreef: Zal door de warmte komen? Ik bedoel te zeggen dat je ook BLIJ kunt zijn dat er IETS over versvlees staat op die site nu. In plaats alleen te noemen wat er vooral fout is in hun tekst.

Andere mensen hebben hele verhandelingen geschreven en naar die organisatie gestuurd en daar is NIETS mee gedaan. Dus wij/jullie zouden best blij kunnen zijn dat er toch iets over versvlees staat op die site al is het allemaal niet helemaal correct (om mezelf nog even te herhalen...)
Oh bedoel je zo.... Ja..... Nou ja, als je het zo positief wil bekijken dan heb je natuurlijk gelijk. Maar ik moet eerlijk zeggen...., als versvlees bijna tegelijkertijd wordt genoemd met een all meat syndrome, dan weet ik niet of we werkelijk blij moeten zijn dat versvlees genoemd is. Ik denk dat het weer heel veel verwarring veroorzaakt. Maar goed, misschien ben ik inderdaad te pessimistisch.
Door Erna
#326158
Rosita Compagner schreef: Zal door de warmte komen? Ik bedoel te zeggen dat je ook BLIJ kunt zijn dat er IETS over versvlees staat op die site nu. In plaats alleen te noemen wat er vooral fout is in hun tekst.

Andere mensen hebben hele verhandelingen geschreven en naar die organisatie gestuurd en daar is NIETS mee gedaan. Dus wij/jullie zouden best blij kunnen zijn dat er toch iets over versvlees staat op die site al is het allemaal niet helemaal correct (om mezelf nog even te herhalen...)
Mee eens. Iedere stap is er 1, ook al is ie klein en nog niet helemaal stevig en vast.
Door willieD
#326342
Rosita Compagner schreef: Kom op, de inzending van ene IB is helemaal genegeerd door ze. Een klein beetje blij zijn?
::) ???
dan vergeet je even voor het gemak de 4 a4tjes die door huub zijn ingestuurd?? en resultaat 1 zinnetje over kvv voer van overblijft?? :P ;D
snap eerlijk gezegd jouw reactie niet zo goed ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#326355
Rosita Compagner schreef: Zal door de warmte komen? Ik bedoel te zeggen dat je ook BLIJ kunt zijn dat er IETS over versvlees staat op die site nu. In plaats alleen te noemen wat er vooral fout is in hun tekst.

Andere mensen hebben hele verhandelingen geschreven en naar die organisatie gestuurd en daar is NIETS mee gedaan. Dus wij/jullie zouden best blij kunnen zijn dat er toch iets over versvlees staat op die site al is het allemaal niet helemaal correct (om mezelf nog even te herhalen...)
Ik denk dat dit niet helemaal zo opgaat, ik denk dat juist alle reacties ervoor hebben gezorgd dat dit kleine zinnetje vermeld is geworden, en ik denk dat het meer alleen dit zinnetje is geworden om van al die "z**kerds" af te komen, tenslotte wordt dat groepje steeds groter en zijn ze knap vervelend.
Gebruikersavatar
Door chooky
#326363
Ik vind dit toch al wat hoor:
Voeding voor de hond
De hond stamt af van de wolf. Hoewel deze dieren door hun gebit ingedeeld zijn bij de carnivoren (vleeseters) is hun eetgedrag meer dat van een omnivoor (alleseter). In de natuur eten ze namelijk geen puur vlees, maar verorberen ze hun hele prooi met huid en haar, dus ook ingewanden en botten.
Alleen vlees?
Het ‘all-meat-syndroom’ is een bekende aandoening bij honden die alleen maar vlees te eten krijgen. Het belangrijkste symptoom hierbij is een slecht ontwikkeld skelet vanwege een calciumtekort. Dus voer een hond niet uitsluitend vlees, maar kies voor een ‘compleet’ of ‘volledig’ voer. Indien er vlees wordt gegeven, houdt er dan rekening mee dat één en ander goed is doorgekookt om mogelijke besmetting met gevaarlijke virussen of bacteriën te voorkomen (ziekte van Aujezski, salmonella).
Is complete voeding compleet?
Het woord zegt het al: ja! Het enige dat u hoeft toe te voegen is vers drinkwater, tenzij dit anders wordt vermeld op de verpakking. Een complete voeding bevat alle benodigde voedingsstoffen in precies de juiste hoeveelheden en verhoudingen. Extra toevoegingen hieraan, zoals vitaminen en mineralen, zijn in het beste geval overbodig, maar kunnen in het slechtste geval leiden tot allerlei ernstige afwijkingen, onder andere aan het skelet en de nieren. Kies daarom voor een fabrieksmatig bereid voer van een gerenommeerd merk.
Soorten voeding
Er zijn vele soorten voeding. Goede voeding is voeding waarop een dier ‘het goed doet’, de huid en vacht glanzen en het dier is alert. Het is verder belangrijk om de juiste voeding voor de juiste leeftijd te geven. Zo hebben vele merken een voedingslijn voor pups, junioren, volwassen dieren en senioren. Er zijn ook speciale dieetvoedingen, bijvoorbeeld bij nierproblemen of overgewicht. Daarnaast zijn er vele smaakvariëteiten verkrijgbaar en is er keuze tussen brokken of blikvoeding.
Vraag om advies bij de dierenarts en dierenspeciaalzaak.
Voorbeelden overgewicht

Vers vlees in de voeding van hond
Volgens de huidige, wetenschappelijke opvattingen is de hond een afstammeling van de wolf. Volgens sommige deskundigen vormt vers vlees in de vorm van spiervlees, met de bijbehorende botten, en orgaanvlees een belangrijk onderdeel van de voeding van honden. Er zijn mensen die mede daarom zelf dagelijks een maaltijd bereiden voor hun hond met vers vlees. Dit kan prima indien er rekening wordt gehouden met de voedingsbehoeftes met betrekking tot het ras, leeftijd en activiteit. Ook dient men de juiste verhoudingen van o.a. vitamines en mineralen in acht te nemen. Voor het zelf bereiden van voer is ook compleet diepvriesversvlees te koop.
Door Lizzy
#326384
willieD schreef: ::) ???
dan vergeet je even voor het gemak de 4 a4tjes die door huub zijn ingestuurd?? en resultaat 1 zinnetje over kvv voer van overblijft?? :P ;D
snap eerlijk gezegd jouw reactie niet zo goed ::)
Nou ben ik Rosita niet, maar misschien snap je haar reactie niet goed omdat je deze verkeerd intepreteerd. Volgens mij staat daar heel duidelijk dat we blij moeten zijn dat ze er tenminste nog een paar regeltjes in hebben gezet, aangezien de inzending van IB helemaal of ook genegeerd is. Er staat nergens dat iemand dAAr blij mee is, en volgens mij is dAt precies wat jij leest.
Door Lizzy
#326385
chooky schreef: Ik vind dit toch al wat hoor:
Als ik eerlijk ben....? Ik vind het hele stuk eigenlijk een slecht stuk tekst. Er staat niks in waar de mensen al niet eerder mee zijn gehersenspoeld.... (dat je speciale voeding voor de juiste leeftijd moet kopen, dat je nierbrokjes kunt kopen...). En ook het stukje over vers vlees is zodanig samengesteld dat er eigenlijk niks interessants/pakkends over blijft. Geen lezer zal denken "hee, DAT is boeiend!". Maar goed, misschien zie ik het allemaal verkeerd hoor..... En OK OK, het is fijn dat vers vlees tenminste genoemd is!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#326588
Hm, ik zou er wel graag bij willen zijn om eens wat kritische vragen te stellen.

Carriere werkt voor Royal Canin, Richard Nap en Herman Hazewinkel voor Iams. Maurice Zandvliet ken ik niet en Ronald van Noort is internist.

Het stukje op de website van de week van het huisdier is een aangepaste versie van wat Huub heeft geschreven. Het is in elk geval iets, maar het stelt nog niet veel voor.
Onze tijd komt nog wel.
Door Nelly
#326693
Ik worstel nogal met de eerste 2 zinnen. Een hond en wolf zouden geen carnivoren zijn omdat ze behalve het vlees van hun prooidieren ook de huid en botten eten? Dat zou ze tot omnivoren maken.... :-\ Sorry, dit zegt mij al genoeg over de kennis van de " brokkenmakers" wat betreft hondachtigen. :-X
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#326938
bas rouge schreef: Het congres is uitgesteld! naar een ander moment dit jaar, in het najaar. Staat op de site van de Raad en ook op die van Kynotrain.

Hebben ze nog even de tijd om Lizzy te consulteren ;D
Door Erna
#326940
bas rouge schreef: Het congres is uitgesteld! naar een ander moment dit jaar, in het najaar. Staat op de site van de Raad en ook op die van Kynotrain.
Waarschijnlijk wegens gebrek aan belangstelling. Ik kreeg tenminste vorige week al een mail of ik heen wilde gaan met een korting van 20 Euro.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door