Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door derjean
#318633
ik ben op de site gekomen door iets te zoeken over een hondendieet. Ik EN mijn ouders zijn overeengekomen dat er iets moet veranderen om dat mijn hond een beetje te dik is.
Ik heb hen echter verteld over dat speciaal eten "barfen" maar dit wekt bij hen geen enkele interesse. Ik ga sindsdien wel gaan lopen/wandelen met de hond ('s avonds na school/voetbaltraining). Dit vinden ze wel ok, zolang ze zelf niet moeten lopen...
Ik heb hen echter wel vandaag gezegd dat ik morgen niet ga met de hond wandelen (ga al 4 dagen op rij en het is niet alleen mijn hond!) wie weet nemen ze zelf eens initiatief.
Ik heb ook een besluit genomen dat als ik de hond van het eten "Duck" zou geven en mijn ouders op het oude regime terugvallen geen nut zou hebben, er valt dus nog wat af te wachten...
Door Audrina
#318654
Jammer dat je ouders niet echt mee willen werken. Het zou echt een stuk gezonder zijn voor je hond als er wat vaker met hem werd gewandeld. :-\
derjean schreef: Ik heb ook een besluit genomen dat als ik de hond van het eten "Duck" zou geven en mijn ouders op het oude regime terugvallen geen nut zou hebben, er valt dus nog wat af te wachten...
Maar zo door blijven gaan zoals het nu gaat heeft toch ook geen nut, ook al probeer je op dit moment vaker met de hond te wandelen dan anders. Een dieet van bifi worstjes en frolic is op de lange termijn echt heel erg slecht voor je hond. Een goed voer zoals Duck of een ander kompleet vers vlees zorgt er voor dat je hond weer gezond en fitter wordt, zodat je een stuk langer van hem kunt genieten.
Door derjean
#318683
Audrina schreef: Maar zo door blijven gaan zoals het nu gaat heeft toch ook geen nut, ook al probeer je op dit moment vaker met de hond te wandelen dan anders. Een dieet van bifi worstjes en frolic is op de lange termijn echt heel erg slecht voor je hond. Een goed voer zoals Duck of een ander kompleet vers vlees zorgt er voor dat je hond weer gezond en fitter wordt, zodat je een stuk langer van hem kunt genieten.
heb wel een proefpakket besteld van Duck
Door rees
#318696
Neem me niet kwalijk dat ik het vraag maar waarom hebben jullie een hond genomen :-\
Door geer
#318700
Hey Derjean! Hier ook een Teckelbezitter! En een versvleesvoeder! En ik werk bij een dierenarts! Misschien dat het helpt je ouders te overtuigen! ;D

Ik zou hem zowieso op versvlees zetten...daar zitten veel minder koolhydraten in en dat is juist waarvan veel, vooral niet-actieve honden, snel dik van worden.
Het is heeeel belangrijk voor Teckels (voor alle honden wel, maar voor Teckels in het bijzonder vanwege de lange rug) dat ze slank blijven en spieren opbouwen. Dat zul je dus langzaam moeten doen. Laat hem niet direct gigaaaantische wandelingen maken, maar bouw het rustig en gedoseerd op...

Wellicht kunnen je ouders eens contact opnemen met een dierenarts die pro-versvlees is? Ik weet niet of die in Belgie zitten, in Valkenburg zit er in ieder geval een...misschien dat dat meer indruk maakt dan adviezen van een forum.. Je weet het nooit; ouders...'t zijn rare wezens ;)

Succes!
Door EvitaP
#318713
rees schreef: Is maar wat je niet erg vind een hond op bifiworst frolic en bijna geen beweging ???

En dan in ene een paar kilometer rennen naast een fiets :o

kan aan mij liggen maar dat vind ik dus vreemd :-\
Overigens is het niet zo'n vreemd verhaal hoor. :-\
Het gebeurt vaker dan je denkt waarschijnlijk. In die frolic reclame wordt namelijk frolic aangeboden als gehele maaltijd: een dalmatier die een hele bak vol met frolic krijgt.
Ik ken iemand die ook een klein hondje heeft die frolic als hoofdvoedsel krijgt en weet ik veel wat nog meer, krijgt weinig beweging, is modder vet en heeft een conditie van nul komma nul. Maar als hij gepoept heeft worden zijn billetjes wel netje schoon geveegd, hij is bijna nooit alleen thuis en krijgt genoeg (knuffel) aandacht voor de rest.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat de mensen niet de bedoeling hebben het beestje te 'mishandelen'. Zij zien dat niet zo.
Hier wil ik het overigens niet mee goed praten.

Audrina schreef: Beetje extra beweging kan geen kwaad. Zeker niet voor een teckel, dat is toch een vrij actief ras dacht ik zo. Een hond moet wel wennen aan naast de fiets lopen. Dat zou je hem dus kunnen leren, want dat is niet aangeboren ofzo dat ie weet hoe dat moet. Eerst zelf gaan lopen met de fiets aan je ene kant en de hond aan de andere kant. Als dat een paar keer goed is gegaan kan je proberen om te gaan lopen met de fiets tussen jou en de hond in en dan duidelijk aan hem laten merken dat het fout is als ie voor de wielen springt. En als dat een paar keer goed is gegaan kan je proberen wat er gebeurt als je in een heel langzaam tempo een metertje of 100 met hem gaat fietsen. Als je de lijn kort genoeg houdt (ook weer niet zo kort dat ie half stikt) en je steekt je arm een klein stukje uit, blijft ie wel op een afstandje van de fiets en komt ie er ook niet zo snel onder. Teckels zijn niet zo erg zwaar en sterk dus dat moet te doen zijn, lijkt mij. Het lukt mij ook om te fietsen met 3 volwassen herders naast de fiets.

Maar hoe moet dat straks eigenlijk als het voetbalseizoen weer begint? :-\
Even een vraagje tussen door, hoe fiets je met drie honden tegelijk? Waar lopen ze dan?
Met twee honde lukt mij wel, beide aan de rechter kant bij m'n achterwiel, maar drie honden....
Ik vraag me gewoon af hoe je dat doet. ;)
Door Audrina
#318715
EvitaP schreef: Even een vraagje tussen door, hoe fiets je met drie honden tegelijk? Waar lopen ze dan?
Met twee honde lukt mij wel, beide aan de rechter kant bij m'n achterwiel, maar drie honden....
Ik vraag me gewoon af hoe je dat doet. ;)
Ik had eerst maar 2 honden en die gingen prima samen naast de fiets. Heb ik dus jaren zo gedaan. Toen kwam nummer 3 erbij en die heb ik langzaam gewend aan naast de fiets lopen, eerst alleen en later ook met mijn andere honden erbij. En nu lopen ze dus alle 3 netjes aangelijnd mee naast de fiets. Moet er ook wel bij zeggen dat mijn oudste teef de jongste flink corrigeert als ze toch probeert te etteren. Meestal fiets ik met ze naar de polder en daar laat ik ze los. Maar het mag eigenlijk niet hoor, meer dan 1 hond naast de fiets, maar ja bijna geen enkele agent die dat weet. ;)
Door EvitaP
#318719
Audrina schreef: Ik had eerst maar 2 honden en die gingen prima samen naast de fiets. Heb ik dus jaren zo gedaan. Toen kwam nummer 3 erbij en die heb ik langzaam gewend aan naast de fiets lopen, eerst alleen en later ook met mijn andere honden erbij. En nu lopen ze dus alle 3 netjes aangelijnd mee naast de fiets. Moet er ook wel bij zeggen dat mijn oudste teef de jongste flink corrigeert als ze toch probeert te etteren. Meestal fiets ik met ze naar de polder en daar laat ik ze los. Maar het mag eigenlijk niet hoor, meer dan 1 hond naast de fiets, maar ja bijna geen enkele agent die dat weet. ;)
Nee, idd geen agent die dat weet :)
Maar lopen je honden met z'n drieën naast de fiets (of eentje voor de anderen)? Dan neem je bijna de hele breedte van het fietspad in beslag!
Door Audrina
#318725
EvitaP schreef: Nee, idd geen agent die dat weet :)
Maar lopen je honden met z'n drieën naast de fiets (of eentje voor de anderen)? Dan neem je bijna de hele breedte van het fietspad in beslag!
Mijn 2 teven lopen altijd voorop naast elkaar en mijn reu sukkelt er achteraan. ;D Maar ze lopen wel heel dicht tegen elkaar aan en vlak naast de fiets, dus iedereen kan er nog gewoon langs.
Door rees
#318737
Audrina schreef: Mijn 2 teven lopen altijd voorop naast elkaar en mijn reu sukkelt er achteraan. ;D Maar ze lopen wel heel dicht tegen elkaar aan en vlak naast de fiets, dus iedereen kan er nog gewoon langs.
Knap hoor hier lukt het nog niet met een hond veel te speels :)
Door rees
#329235
tieneke schreef: ;D ;D IS DIT EEN JOKE? ;D ;D
denk dat tineke gelijk had ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door