Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bart H
#313495
geer schreef: Dat ze elkaar afmaken, dat snap ik wel...maar opeten??? Het zal ook wel niet vaak gebeuren, maar ik heb nog nooit een krokodil een tijger het water in zien slepen om op te eten...
Andersom wel: http://members.at.infoseek.co.jp/big_ga ... mugger.wmv

Heb wel eens gezien dat een krokedil een luipaard ving.

Trouwens, diverse soorten oppossums (carnivoren) eten slangen (carnivoren).
Laatst gewijzigd door Bart H op ma 02 mei 2005, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313628
ik denk dat iedere carnivoor een andere carnivoor zou eten als het risico op eigen overlijden niet erg groot is. Eten is erg belangrijk maar niet als je zou verwond kan raken dat je zelf het leven laat.
Door Jinxy
#315958
Jinx van mij is dikke vrienden met de kat maar eenmaal door de gehaktmolen maakt het denk ik weinig uit, of ze het heel zou opeten betwijfel ik.. :-\
Wel goor idee trouwens.....
Door Truus
#316252
Jinxy schreef: Jinx van mij is dikke vrienden met de kat maar eenmaal door de gehaktmolen maakt het denk ik weinig uit, of ze het heel zou opeten betwijfel ik.. :-\
Wel goor idee trouwens.....
Ja een goor idee ::) ;D
Door conleeuw
#360717
Leeuwen (manlijk) doden en ook eten vaak de welpen van leeuwinnen als de welpen niet van hun is. Ze zoeken dan de welpen (die vaak erg goed verstopt zijn) en maken ze dan af. Reden hiervoor is dat de leeuwinnen dan weer gereed zijn om te paren en hun eigen afstammelingen zal voortbrengen. Ze doden en eten ook de jong van hyena, luipaard, cheetha. Overiginds doen hyenas niet anders, dus doden en eten van leeuwen, luipaard en cheetha jongen. In hyena samenleving is de vrouw dominant dus gebeurt het niet zomaar dat de mannlijke dier de pups dood en opeet (naar mijn weten) maar de uitzondering zal ik me ook niet over verbazen. Mannelijke cheethas doden ook welpen van eigen ras, maar ik heb nog niet gehoord dat zij het ook opeten. Voor de rest. Ik heb wel een mannelijke wolf zijn reeds gestorven pup zien rond dragen, maar eten deed hij niet. Ik heb wel een teef gehad die een pup kort naar de geboorte dusdanig heb schoongelikt (zelfs twee uit het nestje) dat zij de ingewanden eruit heb gehaald en opgegeten, maar dat was meer een over ijverige foutje, want de rest van de pup liet ze liggen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere. Ik vindt het wel erg interessant
Door Lil
#360722
EvitaP schreef: Is het niet zo dat wanneer er pups zijn, en de roedel krijgt op dat moment een andere alpha reu, de pups worden doodgebeten?
Of ze opgegeten worden weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Dan zouden het kanibalen zijn ....
???

Wat ik tot nu toe geleerd heb gekregen over wolvengedrag tijdens mijn opleiding is dat de alphawolvin de puppys van ander wolvinnen dood, omdat zij de leider is en niemand anders het recht zou hebben om zich voort te planten. Om deze redenen zijn puppys goed verstopt als ze nog erg klein zijn en willen sommige (best wel veel mensen klagen hierover op de puppycursus) jonge pups ook als ze bij ons in huis zijn alleen in de tuin hun behoeften doen en niet op het gras voor de deur of in het veld of ergens anders dat buiten het territorium/hol valt.
Door conleeuw
#360727
"Wat ik tot nu toe geleerd heb gekregen over wolvengedrag tijdens mijn opleiding is dat de alphawolvin de puppys van ander wolvinnen dood, omdat zij de leider is en niemand anders het recht zou hebben om zich voort te planten"

Ze hebben het wel allemaal geregeld op hun manier :-*

Zo ook in Afrikaanse wilde honden, neemt de alpha teef de puppies van een ander teef in beslag ook omdat alleen zij de recht heb om puppies groot te brengen. Dan wordt het een over en weer gejat van puppies, maar Alpha maakt well alle pups groot, of er nu soms een sneuvelt met het over en weer gedraag geloof ik wel, maar het is in diere geval niet doelbewust.
Maar ik geloof dat dit niet de topic was, maar wel weer leuk om te weten toch ;)
Door Elvira
#360750
Van de week zag ik op national geografic een documentaire of het natuurgebied the great bear. De wolven vingen daar zalmen. Er kwam een beer aan, maar die werd weg gejaagd door de wolven (ze hadden jongen). Er werd bij gezegd, dat het verstandig was van de beer om te maken, dat ze weg kwam omdat wolven ook wel beren aten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#361177
conleeuw schreef: Leeuwen (manlijk) doden en ook eten vaak de welpen van leeuwinnen als de welpen niet van hun is. Ze zoeken dan de welpen (die vaak erg goed verstopt zijn) en maken ze dan af. Reden hiervoor is dat de leeuwinnen dan weer gereed zijn om te paren en hun eigen afstammelingen zal voortbrengen. Ze doden en eten ook de jong van hyena, luipaard, cheetha. Overiginds doen hyenas niet anders, dus doden en eten van leeuwen, luipaard en cheetha jongen. In hyena samenleving is de vrouw dominant dus gebeurt het niet zomaar dat de mannlijke dier de pups dood en opeet (naar mijn weten) maar de uitzondering zal ik me ook niet over verbazen. Mannelijke cheethas doden ook welpen van eigen ras, maar ik heb nog niet gehoord dat zij het ook opeten. Voor de rest. Ik heb wel een mannelijke wolf zijn reeds gestorven pup zien rond dragen, maar eten deed hij niet. Ik heb wel een teef gehad die een pup kort naar de geboorte dusdanig heb schoongelikt (zelfs twee uit het nestje) dat zij de ingewanden eruit heb gehaald en opgegeten, maar dat was meer een over ijverige foutje, want de rest van de pup liet ze liggen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere. Ik vindt het wel erg interessant
Gewone katten kunnen dit ook doen, wat ook voor kan komen is dat de moeder hele jonge kittens opeet als ze het nest te onveilig vind.
Door conleeuw
#361427
Kruimel schreef: Heb ik idd een keer in een documentaire, ik geloof op Animal Planet, gezien: wolven die een berenjong vingen en opaten.
jammer genoeg heb ik geen animal planet. :'(

blijf toch beren interessant ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door