Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xena2012
#2525359
Is dit een risico voor de tanden van je hond, zo'n enorm hard bot?? Ik heb een stafford en ik twijfel erover of ik zo'n gewei zal bestellen, breken daar de tanden echt niet op? Bedankt voor reacties. Kon hiervan niets vinden in oude topics, vandaar mijn vraag. En is een stagbar dan t beste om te bestellen? ???
Door fransbulletje
#2525368
De bullen kluiven hier al een paar maanden op de hertengeweien en geen problemen met het gebit.
Het wordt er mooi schoon van.
Heb hier Stagbar gehad en nu de Antlers van Farmfoot, beide prima.
Wil je een heel hard bot moet je er eentje nemen met weinig merg erin anders met wat meer merg die zijn poreuzer en slijten sneller.
Door 202Spots
#2525379
Starr heeft er zo een en ze kluift er al 'n paar maanden op en alleen 't puntje is er af...'t is wel heel hard, en de merg is ook hard denk ik.
ze kluift er niet elke dag op ,maar ik denk zo'n 2-3 keer per week en haar tanden zijn mooi schoon!

Afbeelding
Door nienk
#2525771
Reus heeft meerdere stukken gewei, hij knauwt er af en toe op, slijt heel langzaam. het is wel hard, maar niet harder dan zijn tanden, dus dan slijt het bot, en niet de tanden.

het ligt denk ik ook wel aan het kauwgedrag van je hond, Reus doet echt schrapen en knauwen, hij probeert er geen stukjes van af te bijten. daar is het sowieso niet voor geschikt. er schijnen honden te zijn die er stukken vanaf knagen, zo'n ding gewoon proberen op te eten alsof het een pensstaafje is. kan me voorstellen dat de tanden en kiezen daar wel door beschadigd kunnen raken.
Door Anne in Zweden
#2525866
nienk schreef: Reus heeft meerdere stukken gewei, hij knauwt er af en toe op, slijt heel langzaam. het is wel hard, maar niet harder dan zijn tanden, dus dan slijt het bot, en niet de tanden.

het ligt denk ik ook wel aan het kauwgedrag van je hond, Reus doet echt schrapen en knauwen, hij probeert er geen stukjes van af te bijten. daar is het sowieso niet voor geschikt. er schijnen honden te zijn die er stukken vanaf knagen, zo'n ding gewoon proberen op te eten alsof het een pensstaafje is. kan me voorstellen dat de tanden en kiezen daar wel door beschadigd kunnen raken.
Zulke honden heb ik dus. Ik hou m'n hart altijd vast als ze ermee bezig zijn; gelukkig zijn ze er niet supergeïnteresseerd in en is het vaak een kwestie van maar 5 minuten en dan ligt het gewei alweer te liggen. Tijdens die 5 minuten let ik goed op, en als ik merk dat ze hem dwars doormidden proberen te bijten, zeg ik er wat van. Als ze er goed op schrapen, dan beloon ik ze met mijn stem.
Door ladyturtle
#2526005
hallo Yuka had jouw berichtje eerst niet gelezen, mmmmm tja voorzichtigheid geboden dat is mij toch wel duidelijk geworden met mijn vraag.
bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Door Jouls
#2527834
Ik heb er ook eentje gekocht voor Jouls (farmfood) het is zeker niet haar favoriete kluif, maar zo nu en dan pakt ze hem.
Er is amper bot vanaf, dus het heeft vast een lang leven beschoren ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door