Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine2
#292492
Ik heb twee Flatcoated Retrievers waarmee ik ook werk. Inderdaad dit soort honden gefokt om het wild onbeschadigd naar de baas te brengen. Die van mij eten eigenlijk bijna alles. Wat ik wel merk is dat zij wel een stuk minder buitkracht hebben in hun bek als een "gemiddelde" hond. Uiteraard heb je hier ook uit uitschieters naar beide kanten in maar kip moet lukken. Misschien lust hij inderdaad gewoon geen kip. Ik zou het inderdaad eens proberen met een lamsribje of zo en dan het laatste stuje weggooien. Ik merk aan die van mij dat ze het hardste het laatst overblijft. Die zou je in het begin weg kunnen gooien tot hij wat meer gewend is. Enne, ook veel succes met het "vriezer probleem". (als hij eenmaal leert kauwen gaat de kip ook sneller?)
Laatst gewijzigd door Martine2 op vr 01 apr 2005, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadh
#292725
Basil heeft alleen een kalfsrib opgepeuzeld en ik heb alleen toegekeken of het goed ging, dat ging het Een kwestie van tijd voor de kip ???
Door Borke
#292782
Het geeft toch niet als hij geen kip wil, er bljift toch nog genoeg ander vlees over?
Ik snap het probellem eerljik gezegd niet zo goed?
Hij eet kalfsribjes nou dan probeer je toch voorzichtig eens iets anders.
Door lyadh
#293499
Het probleem was dus dat ik enorm veel kip en vis had ingeslagen.Ik had gelezen en ook advies gekregen om te oefenen -voor beginners-met zachte botten.Kip dus. Omdat de cocker -Basil dus NIET- vals is en ik bij problemen met de spaniel niet handelend kan optreden ben ik zo stom geweest me op de kip te focussen.Met Basil was het niet zo uit de hand gelopen ,had ik het wat anders aangepakt.Bas wil dus wel eten maar ik denk dat hij heel erg langzamm aan kip ,wild en ander heel zacht vlees moet wennen Ik dank julie allemaal enorm voor het meeden(ken.Ik stop met de discussie .Het gaat goed komen het heeft zijn tijd nodig NAMENS BAS MO EN MIJ BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN.Ben te voorzichtig = onzeker geweest met samenstellen maar weet nu wat ik moet doen. :) ;) :)
Door lyadh
#295249
Graag wil ik toch nog een keer reageren.Jullie hebben allemaal goede ideeen geopperd Hebben we zaterdag een riblap gehaald!De structuur van de lap was zo dat er stevig vlees maar ook wat slapper hoe zeg je dat?vlees aan de lap zat.Biefstuk is stevig zal ik maar zeggen.MENEER AT EEN PAAR STUKJES STEVIG VLEES en dat zachtere weigerde hij ;D ;D ;D >:(Ik heb gevraagd of hij wel een hond is.IK snap het echt niet meer Kvv eet hij met smaak.Is basil de enige KNEUS .Dit is toch niet normaal???
Door margreet
#295365
lyadh schreef: Graag wil ik toch nog een keer reageren.Jullie hebben allemaal goede ideeen geopperd Hebben we zaterdag een riblap gehaald!De structuur van de lap was zo dat er stevig vlees maar ook wat slapper hoe zeg je dat?vlees aan de lap zat.Biefstuk is stevig zal ik maar zeggen.MENEER AT EEN PAAR STUKJES STEVIG VLEES en dat zachtere weigerde hij ;D ;D ;D >:(Ik heb gevraagd of hij wel een hond is.IK snap het echt niet meer Kvv eet hij met smaak.Is basil de enige KNEUS .Dit is toch niet normaal???
Nee hoor troost je soms mutsen ze bij mij ook :-\ vanavond nog,ze vonden het stuk lamsrib te groot en keken er niet naar om.
Na een half uur heb ik de ribjes los gesneden het vlees apart gegeven en daarna de botten en jahoor alles lekker opgepeuzeld :-\
Door 202spots
#295570
lyadh schreef: Ook nekken knip ik in stukken,malen gaat niet de molen die ik op marktplaats heb gekocht is te klein alles verstopt eenVIEZE BOEL.
Soms word 't mes er verkeerd ingezet...en dan maalt het niet goed...probeer 't is om te draaien....
Laatst gewijzigd door mahuni op di 05 apr 2005, 03:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#295571
Lupa schreef: juist omdat ik werk met Lupa, geef ik dus geen wild
Maar de wild waar je mee werkt heeft toch nog de veren en alles?
Ik denk als je gewoon kippenbout geeft dat ze daar geen "wild" in zien toch?
De honden die rond kippen lopen ,vallen ook geen kippen aan omdat ze hun eten willen vangen.maar eten wel schoongemaakte kip.
Kijk maar naar Chasey van Jolly...die vangt toch ook geen kippen?
Door Jolly
#295635
Nee idd Chasey pakt niet de levende kippen (dat laat hij nu wel uit zijn hoofd :-X), als ze ontsnappen/loslopen, maar hij pikt er soms wel 1 uit de kadaver ton.
Die is dan dus dood en soms ook wel wat verder vergaan. Afbeelding
Door Martine2
#296272
Ik werk ook met mijn hondjes en heb gelukkig nog nooit het probleem gehad dat ze het wild aanvreten of kraken. Om eerlijk te zijn heb ik wel even getwijfeld om wild te voeren maar ik heb de scheidslijn getrokken bij de veren. Er mag bij mij geen veer meer aanzitten. Ik voer het die van mij wel omdat ik mij niet kan indenken dat ze gaan staan plukken terwijl ze moeten apporteren. Er zit zoveel wil to please in dat ze ook eetbare dingen bij mij brengen als ik daar om vraag. Ik denk dat je naar je hond moet kijken en er wel goed over moet nadenken. Het is balen als je "werkhond" ineens eten gaat zien in wild. Daar gaat je leuke hobby.
Door Martine2
#298278
Lupa schreef: gelukkig apporteerd Lupa volledige cineese maltijden9sommige weten wat ik bedoel ;D)
Dat zijn mijn Flatcoatesvolgens mij nooit "in het wild" tegengekomen. Hooguit als ze thuis weer eens de koelkast plunderen als ik die vergeet op slot te doen. Om eerlijk te zijn vind ik er dan niets meer van terug.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door