Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#306536
AstridStraver schreef: Borke heeft veel plezier in het knagen aan de botten, met kip is dat minder, dat is wel heel snel weggewerkt.

Ik moet bekennen dat ik de ontlasting niet mee naar huis heb genomen om uit te prakken en dat is natuurlijk de enige manier om het zeker te weten. Echter het zag er op het laatst niet zo vast meer uit en nog steeds reageerde hij zo vreemd. Het kan nauurlijk zijn dat dat nog een soort reflex is omdat het poepen de keren daarvoor pijn deed?

Wat olijfolie erbij geven vind ik wel een idee hoeveel zou je dan geven Lizzy (hij weegt 22 kg en eet totaal 500-600 gram op een dag)?

Ik blijf me toch afvragen waar die schilfers (die hij altijd uitbraakte) nu blijven? Kan hij ze nu verteren (hij eet dit soort botten nu 7 maanden) of poept hij de schilfers deels uit?
Ik zou beginnen met een halve eetlepel olijf olie. Nu hoor je (vind ik dan he) niet echt met kunst en vliegwerk aan de slag te moeten om te zorgen dat een hond de botten kan eten die hem iets te hard zijn. Dus ik ben een groot voorstander van zo'n groot hard bot eerder wegnemen. Maar, een lepeltje olie erbij kan ook geen kwaad.

Ik denk dat hij de botten inmiddels beter verteerd. De ontlasting die er dan aan de achterkant uit komt is vaak wittig en droog. Dat betekent dat het hele bot in de maag verteerd is tot een soort kalkachtig poeder.
Door Borke
#307636
Lizzy schreef: Ik denk dat hij de botten inmiddels beter verteerd. De ontlasting die er dan aan de achterkant uit komt is vaak wittig en droog. Dat betekent dat het hele bot in de maag verteerd is tot een soort kalkachtig poeder.
Tja, die drollen zien er altijd al wittig uit, maar hij verteerde natuurlijk altijd al alles, op die paar schilfers na.

Ik geef er liever ook geen olie bij, beter om die botten met pens te combineren, als een natuurlijk 'laxeermiddel' net zoals ik nu bij eventuele diaree graag botten zou geven als natuurlijk 'stopmiddel'.

Maar ach als het niet gemakkelijk gaat en een beetje olie helpt, dan is dat beter dan een hond die piept van ellende als hij poept.
Door avalon
#309211
Ik geef bot ook meestal als toetje na een lap pens. (verwendag) krijgen ze een flinke lap pens (waar ze normaalgesproken dun van gaan poepen) en een bot (waar ze bijna verstopt van raken) dat gaat prima. De ontlastig is niet echt wit en krijgen ze er redelijk goed uitgepoept.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door