Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#284872
Gizmo had van jongs af aan ook pukkeltjes onder zijn kin.
Nadat we gehoord hadden dat het eventueel door de voerbakken konden komen, die bakken de deur uit gedaan en vanaf toen gevoerd uit gewone glazen/stenen schalen/bakken. Helaas hielp dat niet, die pukkeltjes zag ik nog vaak genoeg voorbijkomen.
Nu was het bij hem niet zo ernstig, je zag het soms, maar vaak genoeg ook niet, hij had er ook niet echt last van, al kwamen die dingen regelmatig toch opzetten.

Sinds ik op vers ben overgestapt (al bijna een jaar ofzo dacht ik), heb ik nog geen een keer die pukkeltjes weer gezien (en daarvoor dus regelmatig).

Ik ben daarom niet overgestapt, maar achteraf kan ik dus zeggen dat toen Gizmo brokken kreeg ook pukkels kreeg en sinds ik geen brokken meer geef, Gizmo ook geen pukkels meer krijgt.
Zonder het te weten, heeft het bij mijn hond dus absoluut geholpen!
Door Ohana
#285055
Ik zit nu te denken om duck te proberen. Zal ze hier op de lam en rijst wel goed reageren? of zouden jullie beginnen met de gewone voeding?

Groetjes Marieta
Gebruikersavatar
Door sylvia
#285078
Ohana schreef: Ik zit nu te denken om duck te proberen. Zal ze hier op de lam en rijst wel goed reageren? of zouden jullie beginnen met de gewone voeding?

Groetjes Marieta
Ik zou eerst de lam rijst proberen, in de gewone duck zitten ook gewone granen (niet als in brok maar toch)
Door Anne_Marie
#285143
Ohana schreef: Hoi ik ben Marieta en ben 23 jaar en ben in het trotse bezit van een bijna 1 jarige duitse dog. Alleen ze heeft dus een voedsel allergie. Nu heb ik dus brokken van de dierenarts, konijn rijst. Maar ik hoor zoveel dingen van mensen die ze dus barf geven die er helemaal van weg zijn, maar ik hoor ook weer heel veel mensen die er tegen zijn omdat het niet goed zou zijn. Nu is mijn vraag wie hier van de mensen hebben een hond met een allergie die na barf wel gezond zijn ofja wat kun je gezond noemen. En wat kost het als je barf wil voeren? Waar kun je het krijgen?

In ieder geval bedankt alvast en ik hoop dat julie me er genoeg informatie over kunnen geven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groetjes Marieta
Hier nog een, mijn witte herder. Vanaf dat ze bij ons kwam huidproblemen en niet alleen mijn hond, alle nestgenoten hadden hier last van. Tis een beetje een verhaal maar ga 't hier toch neerzetten, gewoon even ter illustratie bij mijn advies aan jou om vers te gaan voeren. We kregen Chase met 9 wkn., mijn vriendin idem met het zusje van Chase. De ellende begon niet lang erna, jeuk, bijten, lelijke huid en vacht. Hoewel ik destijds niet onbekend was met vers voeren gaf ik toch mede op aanraden van de fokker brok, dit waren ze tenslotte zo gewend. Zo begon de gang naar de d.a., spuiten tegen de jeuk en idd naar huis met een prijzige brok die niets hielp. Ben toen een beetje gaan rondneuzen op div. fora en kwam uiteindelijk terecht bij een voedingsdeskundige die zowel vers voerde als brok. Zo ben ik er eigenlijk een beetje ingerold zeg maar, eerst kvv en naderhand ook zelf zo af en toe samenstellen. Ondertussen werd de hond van mijn vriendin zo'n 3 a 4 keer per jaar ingespoten met een middeltje tegen de jeuk, begonnen haar klieren op te spelen en groeide er op gegeven moment een enorma bal in haar hals (waaraan ze overigens volgende week geopereerd wordt). Ik heb haar helaas nooit kunnen overhalen op vers over te gaan...Chase haar broer is toen hij nog geen 2 was ingeslapen... eigenaar zag 't niet meer zitten met een kale rode hond, die bovendien ook nog een hoop geld kostte, rond te lopen.
Een jaar geleden kwam ik een meisje tegen met ook een witte herder, beestje zag er niet uit, de achterhand helemaal kaal en ontstoken..... na even praten ja hoor, van dezelfde fokker, en na nog even verder praten blijkt dit ook een zusje van onze Chase te zijn. Omdat Chase met de verse voeding zo enorm vooruit was gegaan heb ik haar een lijstje meegegeven.... Na een maand belde ze me op met de mededeling dat ze me veel eerder had moeten tegenkomen. Die avond zijn we met de honden gaan wandelen, haar hond was gigantisch opgeknapt, er groeide zelfs weer vacht op de achterhand. Ook zij liep al jaren bij de d.a. en kreeg allerlei lapmiddelen mee die niet hielpen. Ik wil hiermee niet zeggen dat vers voeren alleen zaligmakend is maar 't zet je wel aan het denken.....
Mijn witje reageert overigens niet goed op rundvlees, met het zelf bereiden kan ik dit er uit laten, wel zo prettig ;)
groet
Anne Marie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door