Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#283911
Lizzy schreef: Ik vind snijlingen persoonlijk iets anders als slachtafval. En volgens mij heeft de slager het over snijdsels, geen afval. Slachtafval vind ik bijv. runderstrotten. Uier. Milt. Longen. Allemaal dingen die niet gegeten worden door de mens en waar de hond ook niet optimaal wat aan heeft. Maar snijlingen van een goede kwaliteit (spiervlees dus, meestal met wat vet en zenen): die mogen (vind ik) wel 3 euro kosten. Ik denk dus Anneke het beste maar even zelf de kwaliteit kan inschatten...
Je hebt gelijk, dit is HELEMAAL geen afval :o!!!!!
Het is echt mager vlees met wel spierweefsel aan, maar geen vet!!!!!! Dit vlees zou ik zelf nog kunnen eten!!!!! ;D
Het zijn allemaal grote stukken van ongeveer een kg, mooi, mager vlees ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#283940
Angelique schreef: Aparte snijlingen dan ::) ;D
ja hahahaha ik zat ook al te kijken :o snijlingen van een kilo dat zijn vast mamoet snijlingen ;D
Door Lizzy
#283943
De beschrijving: zouden onze snijlingen kunnen zijn! Soms zitten er hier ook stukken van bijna een kilootje tussen en soms kijken Leo en ik elkaar echt aan van "waarom eten ze dit niet op/verkopen ze dit niet?". Zit er 1 zeentje teveel in.... ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#283952
Lizzy schreef: De beschrijving: zouden onze snijlingen kunnen zijn! Soms zitten er hier ook stukken van bijna een kilootje tussen en soms kijken Leo en ik elkaar echt aan van "waarom eten ze dit niet op/verkopen ze dit niet?". Zit er 1 zeentje teveel in.... ::)
Nou snijlingen hier bij de slager wegen hooguit 25 gram en dan is het nog vet ook
Door Lizzy
#283956
Daarom schreef ik op pagina 1 al ;D dat de prijs echt afhangt van de slager die je hebt en de snijlingen die je koopt.

Ik krijg hier lams en rundsnijlingen (ja, ze zijn echt duur): dat zijn inderdaad soms stukken van 1 kilo (ook kleinere stukken). Dat is puur vlees, zonder vet en zenen, voor het oog. Nogmaals, je snapt er werkelijk geen bal van waarom die lui dit snijling noemen en niet verkopen in de winkel (het gaat naar de kroket en soepindustrie)!

Dit zijn dus slagers: als je daar een biefstukje voor jezelf koopt (voor een Godsvermogen), dan zal ie ook op je tong smelten.... Die kun je rauw eten.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#283959
Lizzy schreef: Daarom schreef ik op pagina 1 al ;D dat de prijs echt afhangt van de slager die je hebt en de snijlingen die je koopt.

Ik krijg hier lams en rundsnijlingen (ja, ze zijn echt duur): dat zijn inderdaad soms stukken van 1 kilo (ook kleinere stukken). Dat is puur vlees, zonder vet en zenen, voor het oog. Nogmaals, je snapt er werkelijk geen bal van waarom die lui dit snijling noemen en niet verkopen in de winkel (het gaat naar de kroket en soepindustrie)!

Dit zijn dus slagers: als je daar een biefstukje voor jezelf koopt (voor een Godsvermogen), dan zal ie ook op je tong smelten.... Die kun je rauw eten.....
ja dat mag dan ook wel
Door Lizzy
#283961
sylvia schreef: ja dat mag dan ook wel
Wat? Dat die biefstuk op je tong smelt? Yup.... Maar goed, ik koop deze snijlingen alleen omdat het biologische koeien zijn. En om o.a. die reden vind ik ze dus ook hun prijs wel waard.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#283964
Lizzy schreef: Wat? Dat die biefstuk op je tong smelt? Yup.... Maar goed, ik koop deze snijlingen alleen omdat het biologische koeien zijn. En om o.a. die reden vind ik ze dus ook hun prijs wel waard.
Ja oke , dan ben je natuurlijk altijd wel duurder uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door