Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sher
trimsalon schreef: neem me niet kwalijk hoor, met alle respect voor iedereen en ben het helemaal eens met mijn voorgangers, maar deze hond toont ook wel anders nadat hij bij de kapper is geweest.
Ja, je hebt gelijk. Ik was eigenlijk net van plan om daar nog iets over te zeggen. Als wetenschappelijk bewijs is deze hond helemaal niet van belang. Een hond uit het asiel krijgt toch al meer aandacht en wordt waarschijnlijk beter verzorgd. Daardoor zal al verschil in houding zichtbaar worden. Een langharige hond die erg verwaarloosd was, daarna liefdevol verzorgd en getrimd wordt is natuurlijk een inkoppertje.  :biggrin2:
Ik denk wel dat barf bijdraagt aan de uitstraling. Zo had deze hond tanden waarvan je de tranen in je ogen kreeg. Die zijn nu echt een heel stuk opgeknapt.
Een hond die je zelf al 5 jaar op brokken hebt en daarna over zet op barf, zou hierin meer kunnen betekenen.
Toch blijft het een mooi voor en na plaatje.  :biggrin2:
Door *Monique
Sher schreef: Ja, je hebt gelijk. Ik was eigenlijk net van plan om daar nog iets over te zeggen. Als wetenschappelijk bewijs is deze hond helemaal niet van belang. Een hond uit het asiel krijgt toch al meer aandacht en wordt waarschijnlijk beter verzorgd. Daardoor zal al verschil in houding zichtbaar worden. Een langharige hond die erg verwaarloosd was, daarna liefdevol verzorgd en getrimd wordt is natuurlijk een inkoppertje.  :biggrin2:
Ik denk wel dat barf bijdraagt aan de uitstraling. Zo had deze hond tanden waarvan je de tranen in je ogen kreeg. Die zijn nu echt een heel stuk opgeknapt.
Een hond die je zelf al 5 jaar op brokken hebt en daarna over zet op barf, zou hierin meer kunnen betekenen.
Toch blijft het een mooi voor en na plaatje.  :biggrin2:
zeker weten ;), en rauw voeren zal ook vast een heleboel gedaan hebben hoor ;)
setterlover schreef: Met heel veel fantasie kan ik nog de link leggen tussen chihuahua's, Yorkshire terriers en wolven. Wat ik niet snap is dat het welzijn van honden hoog in het vaandel staat en het welzijn van prooidieren er minder toe doen. Zie dit bericht: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1417931

Ik vraag me werkelijk af wat het probleem is, in het topic dat je linkt word geen enkel woord vuil gemaakt over welzijn van honden en/of prooidieren . Je geeft zelf (deels) kvv. De een zijn dood is de ander zijn brood. Zo gaat dat nou eenmaal.
Daarnaast worden er veel dieren gefokt voor de slacht, wat is er dan mis mee als wij als hondenbezitters karkassen en vlees'afval' gebruiken/kopen voor onze honden? Op die manier word tenminste alles benut van het geslachtte dier en is deze niet maar dood gemaakt voor de helft van hetgene wat die aan vlees 'opbrengt'.

Of vind je ook dat alle leeuwen, krokodillen ect afgemaakt moeten worden omdat zij ook vlees eten?

Weet je wat je anders moet doen als je zo anti-vlees wilt overkomen; ga je hond lekker vegatarische brokken voeren, weet je tenminste zeker dat voor jouw hond geen prooidier heeft moeten lijden.
trimsalon schreef: neem me niet kwalijk hoor, met alle respect voor iedereen en ben het helemaal eens met mijn voorgangers, maar deze hond toont ook wel anders nadat hij bij de kapper is geweest.
Ja, ik vind die foto's ook moeilijk te vergelijken.
Door lauraV
vraag me af wat setterlover wil bereiken met deze hele discussie en waarom ?
begin me een beetje af te vragen of we dit allemaal wel serieus moeten nemen.....
discusieren lijkt me wel goed , maar heb niet het idee dat setterlover maar iets wil aan nemen  :g:
lauraV schreef: vraag me af wat setterlover wil bereiken met deze hele discussie en waarom ?
begin me een beetje af te vragen of we dit allemaal wel serieus moeten nemen.....
discusieren lijkt me wel goed , maar heb niet het idee dat setterlover maar iets wil aan nemen  :g:
Misschien voelt ze zich nog heel onzeker over het barfen en vindt ze het doodeng, wat natuurlijk versterkt wordt door de verhalen van de brokkenmaffia die ze hier geplaatst heeft. Maar als ze bevestiging zoekt voor haar twijfels, zit ze hier natuurlijk verkeerd. Nogmaals, het is alsof ze de paus ervan probeert te overtuigen dat abortus ook z'n goede kanten heeft...
Door 202Spots
setterlover schreef: Met heel veel fantasie kan ik nog de link leggen tussen chihuahua's, Yorkshire terriers en wolven. Wat ik niet snap is dat het welzijn van honden hoog in het vaandel staat en het welzijn van prooidieren er minder toe doen. Zie dit bericht: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1417931
Maar die BP topic gaat over aanbieding van gehakt en kipfilet..wat staat er over prooidieren in dan?
Ik geloof niet dat koei en kip onder prooidier vallen toch?

btw...de  voor en na foto is leuk,maar vind ik ook meer als trimming voor en na passen ;)
Door Bennie
Ik geef de honden uiteraard ook liever levende prooidieren, zodat deze een natuurlijke dood sterven. Maar mijn omgeving ziet dat helaas niet zo zitten.  :biggrin2:
Door *Monique
Bennie schreef: Ik geef de honden uiteraard ook liever levende prooidieren, zodat deze een natuurlijke dood sterven. Maar mijn omgeving ziet dat helaas niet zo zitten.  :biggrin2:
naja, kinderachtig zeg ;) :biggrin2:
Door Angelique
202Spots schreef: Maar die BP topic gaat over aanbieding van gehakt en kipfilet..wat staat er over prooidieren in dan?
Ik geloof niet dat koei en kip onder prooidier vallen toch?

btw...de  voor en na foto is leuk,maar vind ik ook meer als trimming voor en na passen ;)
Maar van die onderdelen word wel een menu ala prooidier samengesteld en om het maar even in een populaire kreet te zeggen...bij goedkoop vlees betaald het dier de rekening.
Door Angelique
Bennie schreef: Maar dat heeft dus niks met barfen te maken, in brokken kan ook goedkoop vlees verwerkt zitten.
Zeker weten. Alleen is dat weer het onderste uit de afvalton en valt dat onder de categorie....niet speciaal voor mijn hond gefokt en geslacht.

Maar het ging mij er even om dat deze opmerking wel enigzins een kant raakte. Een grote groep mensen piept als er een hond een schop onder zijn kont krijgt maar rennen wel en masse naar de supermarkt als daar de plofkipjes voor weinig in de aanbieding zijn.
Door Angelique
Bennie schreef: Ik geef de honden uiteraard ook liever levende prooidieren, zodat deze een natuurlijke dood sterven. Maar mijn omgeving ziet dat helaas niet zo zitten.  :biggrin2:
Net als dat konijntje in een slangebak ofzo...ook zo lekker "natuurlijk" ::)
Door Lizzy
Angelique schreef: Zeker weten. Alleen is dat weer het onderste uit de afvalton en valt dat onder de categorie....niet speciaal voor mijn hond gefokt en geslacht.

Maar het ging mij er even om dat deze opmerking wel enigzins een kant raakte. Een grote groep mensen piept als er een hond een schop onder zijn kont krijgt maar rennen wel en masse naar de supermarkt als daar de plofkipjes voor weinig in de aanbieding zijn.
Nou ja, ik ben met je eens dat de opmerking wel kant raakt. Alleen is de vraag of dat dan in deze discussie past of dat daar beter een nieuw topic voor geopend kan worden.....
Door Angelique
Lizzy schreef: Nou ja, ik ben met je eens dat de opmerking wel kant raakt. Alleen is de vraag of dat dan in deze discussie past of dat daar beter een nieuw topic voor geopend kan worden.....
Volgens mij is dit hele topic er eentje van losse flodderopmerkingen waarbij de versvoerder de verdediging in moet en Ts er vervolgens niets mee doet c.q. er zelf op in gaat en waarbij de bijbehorende discussies toch nergens toe leiden enz. dus past deze er wat mij betreft prima bij. :biggrin2:

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door