Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arno
Paul Barte

Mijn boek is van 2001 dus niet zo oud ,jou info is van 1940 !!!!!

Volgende reactie

Ik denk inderdaad dat een enkele keer een rauw ei geen kwaad kan,maar dit weet ik niet zeker,nogmaals het gaat niet alleen over biotine maar ook over vitamine B.

Vele groetjes jullie aller Arno
Door chooky
arno schreef: Paul Barte

Volgende reactie

Ik denk inderdaad dat een enkele keer een rauw ei geen kwaad kan,maar dit weet ik niet zeker,nogmaals het gaat niet alleen over biotine maar ook over vitamine B.

welke vitamine B en waardoor wordt die dan afgebroken, of in ieder geval verhinderd opgenomen te worden?
Door arno
Beste Chooky

Welke vitamine b is mij nog niet bekend,maar ik zal op korte termijn het e.a. opzoeken

Arno
Door Paul_Barte
arno schreef: Paul Barte

Volgende reactie

Tja..lezen is iets wat je absoluut niet snapt :-*
Door Paul_Barte
Eieren bevatten trouwens B1, B2, B3, B6, B11 en B12............zullen allemaal wel afgebroken worden denk ik ;D
Door arno
Paul Barte

Ongelijk toegeven is moeilijk,laat ik op jou niet meer reageren.

Arno
Door *Lia*
In verband met eieren heb ik het woord antitripsine ook al eens heren vallen. :)
Door Lizzy
Men zegt: dat eieren niet rauw gegeten moeten worden omdat ze in staat zijn de benutbaarheid van Biotine en Vitamine B tegen te werken. Verder remmen rauwe eieren de werking van het eiwitsplitsende enzym trypsine. Eieren bevatten avidine en dat is dus een stof die de opname van biotine schijnt tegen te werken.

MAAR: bij mensen gaat deze vlieger pas op wanneer je meer dan 25 rauwe eieren in 1 keer opeet.

En nog een keer MAAR (allemaal speciaal voor Arno): de natuur zit zo mooi in elkaar!! Het eiwit bevat dus een stof (adivine) die de opname van biotine tegen werkt. Maar, de eierdooier zit zo verschrikkelijk SJOKVOL met biotine dat er meer opneembare biotine voor de hond over blijft. En derhalve kan het eten van rauwe eieren dus geen kwaad.
Door Anna Penta
kijk dat is nou het mooie van zo'n heftige discussie: Ik leer veel meer dan wanneer die niet zou hebben plaatsgevonden :D
Door Paul_Barte
Alleen sommige mensen blijven het NIET snappen :-\

Alleen deze opmerking al:
"Ik denk inderdaad dat een enkele keer een rauw ei geen kwaad kan,maar dit weet ik niet zeker,nogmaals het gaat niet alleen over biotine maar ook over vitamine B."

Het gaat niet alleen over biotine maar OOK over vitamine B........klere zeg...biotine IS een vitamine B.

Verder is er sinds 3 pagina's geleden niets nieuws toegevoegd aan deze topic.

Voor de liefhebbers...de vitaminebijbel van de apothekersdrogist Earl Mindell is te koop voor vaak minder als 10 euro.......maar je moet wel snappen wat je leest >:(
Door arno
Beste Lizzy

Speciaal voor jou

De letterlijke tekst uit (het groot vitaminen boek vitaminen voor huisdieren ) Als u uw hond eieren wilt geven moet u ze wel eerst koken.Het wit van rauwe eieren bevat avidine,dat VERHINDER DAT BIOTINE WORDT GEABSORBEERD,MET ANDERE WOORDEN DE HOEVEELHEID DOET ER NIET TOE.

Er zijn ook lieden die deze literatuur niet serieus nemen,
voor hem een tip ga bij een azijnfabriek werken.

Groetjes Arno
Door yalla
arno schreef: Beste Lizzy

Speciaal voor jou

De letterlijke tekst uit (het groot vitaminen boek vitaminen voor huisdieren ) Als u uw hond eieren wilt geven moet u ze wel eerst koken.Het wit van rauwe eieren bevat avidine,dat VERHINDER DAT BIOTINE WORDT GEABSORBEERD,MET ANDERE WOORDEN DE HOEVEELHEID DOET ER NIET TOE.

Groetjes Arno
Beste Arno,

Lees jij ook wel eens een ander boek? Alles wat je argumenteert komt uit hetzelfde groot vitaminenboek voor huisdieren. Ook in andere topics zie ik dat terugkomen. Ik kan inhoudelijk helemaal niet deelnemen aan deze discussie omdat ik niet genoeg kennis heb, maar misschien moet je toch ook eens een ander boek lezen.
Er komen per jaar nog altijd talloze boeken op de markt waarin staat dat brok het beste is wat je je hond kunt geven. Die geloof je toch ook niet klakkeloos? Het feit dat een boek 3 jaar geleden uit is gekomen, wil nog niet zeggen dat het daarom beter is dan een boek wat al 50 jaar oud is.
Misschien moet je eens het boek van Mogens Eliasen lezen.
Door Lizzy
arno schreef: Beste Lizzy

Speciaal voor jou

Groetjes Arno
Beste Arno, ik vind zelf dat ik tijd en energie genoeg besteed heb aan dit onderwerp. Blijf jij je eieren vooral koken, blijf ik ze vooral rauw geven.

En laten we verder nu ophouden met "discussieren" want dit gaat nergens naar toe. Mensen kunnen nu ook kennis nemen van jouw stelling en nu mogen zij zelf bepalen wat zij met hun eieren doen.
Door gonny
tekst aangepast Lizzy??? er stond net wat anders ;D ;D
Laatst gewijzigd door gonny op zo 04 jul 2004, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
gonny schreef: tekst aangepast Lizzy??? er stond net wat anders ;D ;D
;D

Ja, inderdaad, ik heb de tekst aangepast. Er stond eerst dat ik genoeg tijd en energie had gestoken in Arno en ik zwaaide hem gedag. Maar later dacht ik "ach, laat ik niet zo onaardig doen".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door