Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
In de hondensport zijn genoeg bewijzen dat honden op versvoer beter kunnen presteren omdat hun algemene conditie een aanzienlijke verbetering heeft ondergaan.
Een vershond is gewoon vitaler energieker en vrolijker.
Door Angelique
Lupa schreef: helaas zijn we afhankelijk van wetenschappelijk onderzoeken, is er ook een officiel onderzoek gedaan naar het verschil van honden op slechte voer en honden op barf of versvlees?
we kunnen gaan roepen dat het versvlees goed is maar helaas blijft het alleen bij onze bevindingen.
Mensen wille zelfs een wetenschappelijk onderzoek om te bewijzen dat een hond pijn heeft als je hem in brand steekt >:(
Wel altijd vreemd dat men ten gunste van versvoer een wetenschappelijk onderzoek eist en ten aanzien van brokken genoegen neemt met een gladjanus in een commercial die alelen maar zegt dat die wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan.
Mensen hebben blijkbaar geen vertrouwen mee in hun eigen waarnemingsvermogen. Ik kan dus echt niet begrijpen dat men wel zonder problemen of diepgaande studies in staat is partner en kinderen te eten kan geven en dat ze dan geloven dat ze te dom zijn om voor hun hond hetzelfde te doen.
Door ~anna~
Bij gladjanus moeten ik denken aan de reclame van de C1000 selectie zonder fratsen.
Dat spul moet ook ergens gemaakt worden nou neem je pendaalemmer zak maar mee als je de hond gaat uitlaten.
Zonet ben ik gebeld door Cavom. Hij klonk erg eerlijk.

Ik was een beetje waas en had geen zin in discussies (ben mijn autosleutel voor de deur verloren en vrees dat ik morgen autoloos ben). Maar omdat hij zo eerlijk was, veerde ik een beetje op.

Hij zei dat alles van slachterijen komt (vlees, vet, eiwit), niet van destructiebedrijven. Verder bekende hij dat er in het vet een conserveringsmiddel zit: antrancine of zoiets ???
Hij zei dat dit altijd het geval is omdat het voer anders snel ranzig wordt, ook al beweert de fabrikant dat het voer geheel natuurlijk is. Hij noemde op verzoek ook wat bedrijven waar zijn hun spul vandaan halen.
nou dan moet ik er maar weer bovenop gaan zitten. Farmfood bellen, evenals Yarrah, misschien Canidae. Want volgens Cavom gebruiken die ook vetten met antioxydanten omdat dat niet anders kan... omdat de vetten anders ranzig worden, ook al worden er natuurlijke antioxydanten gebruikt...

tja dat werpt weer een heel ander licht op de zaak. Hoewel ik inmiddels wel heb gemerkt dat elke fabrikant precies dat zegt wat hij zelf wil horen... en hierbij alle concurrenten over één kam scheert of aanvalt. Dus eigenlijk heb je aan hun mening ook niet veel. Wat ontbreekt is een onafhankelijke instantie maar die is er gewoon niet.

[sorry ben een beetje in mezelf aan het praten; gaat wel weer over ;D]
Anna...aanstrepen wat niet gewenst is LOL:

Antrancine® 14 BHT and sunflower oil 70030

Antrancine® 19 Propylgallate, citric acid and propylene glycol 70029

Antrancine® 20 CH-P BHA, propylgallate, citric acid and propylene glycol 70016

Antrancine® 25 BHA and sunflower oil 70097

Antrancine® 52 BHA, BHT and sunflower oil 70094

Antrancine® 55 BHA, BHT and sunflower oil 70027

Antrancine® 220 TBHQ, citric acid and propylene glycol 70043

Antrancine® 342 Plus Tocopherol, ascorbyl palmitate, lecithin and sunflower oil 70088

Mooie naam hè...er zijn nog veel meer mooie namen haha.
BHA....

Antioxyne B
Antrancine 12
Butylhydroxyanisole
tert-Butylhydroxyanisole
tert-Butyl-para-hydroxyanisole
tert-Butyl-4-hydroxyanisole
2(3)-tert-Butyl-4-hydroxyanisole
Embanox
Protex
Sustan 1F
Sustane 1F
Tenox BHA
tja maar de Grote Vraag is voor mij: bevatten werkelijk ALLE merken dit soort toevoegingen omdat het niet anders kan?

Maar als dat zo is, waarom zijn sommige merken dan korter houdbaar doordat ze natuurlijke antioxydanten bevatten?

Ik ga toch bepaalde zgn. 'natuurlijke' merken nog 'ns bellen. Wil me hiervoor goed voorbereiden want de lui kunnen mooi l*ll*n.

Vraag 1: waar halen jullie je vleesmeel / vetten / eiwit?
Dit is ook vraag 2, 3 en 4.

Dan zeggen ze: rechtstreeks bij het slachthuis, alleen van dieren die geschikt zijn bevonden voor menselijke consumptie. Niet bij de Rendac dus, voegen ze eraan toe. En we gebruiken ook geen vlees dat over de datum heen is.

Maar volgens mij gaat al het slachtafval naar centrale punten waar het tot vleesmeel wordt verwerkt. Of zou het allemaal naar de Rendac gaan?

Hoe beter ik geinformeerd ben, hoe efficienter ik te werk kan gaan.... vraag is alleen hoe kom ik hier achter.
Anna Penta schreef: tja maar de Grote Vraag is voor mij: bevatten werkelijk ALLE merken dit soort toevoegingen omdat het niet anders kan?

Maar als dat zo is, waarom zijn sommige merken dan korter houdbaar doordat ze natuurlijke antioxydanten bevatten?

Ik ga toch bepaalde zgn. 'natuurlijke' merken nog 'ns bellen. Wil me hiervoor goed voorbereiden want de lui kunnen mooi l*ll*n.

Dan zeggen ze: rechtstreeks bij het slachthuis, alleen van dieren die geschikt zijn bevonden voor menselijke consumptie. Niet bij de Rendac dus, voegen ze eraan toe. En we gebruiken ook geen vlees dat over de datum heen is.

Maar volgens mij gaat al het slachtafval naar centrale punten waar het tot vleesmeel wordt verwerkt. Of zou het allemaal naar de Rendac gaan?

Hoe beter ik geinformeerd ben, hoe efficienter ik te werk kan gaan.... vraag is alleen hoe kom ik hier achter.
Anti-oxydanten is wel even iets anders dan conserveringsmiddel !!!!!!!!!!!!!!!!!

Je denk toch niet echt dat je dingen kunt conserveren met een beetje rozemarijn ???

Geef eens een belletje naar Rendac en vraag naar Ing. van Vuren (is trouwens een vrouw)........
Anti-oxydanten is wel even iets anders dan conserveringsmiddel !!!!!!!!!!!!!!!!!
o ??? heb ik het dan ergens over conserveringsmiddel????? Antioxydanten worden gebruikt om vetten te conserveren, en daar gaat mijn punt over!!!!
Je denk toch niet echt dat je dingen kunt conserveren met een beetje rozemarijn ???
En waarom zou ik dat niet mogen/kunnen/willen denken?????!!!!!! Totdat het tegendeel wordt bewezen geloof ik ALLES!!!!!!! Tenslotte is ALLES mogelijk (zelfs worden er - echt waar - ook zeldzame reuzenspinnen aangetroffen en spatten andere met een klap uit elkaar na een vrije val ;D)
Geef eens een belletje naar Rendac en vraag naar Ing. van Vuren (is trouwens een vrouw)........
Ben ik eigenlijk niet zo geinteresseerd in. Ik weet wel wat Rendac-spul inhoudt. Wat ik wil weten is of er nog alternatieven bestaan voor rendac-ingredienten. Zodat ik op brokkengebied nog een fatsoenlijk product kan aanraden. Maar als blijkt dat dat er helemaal niet is, houdt het op en moet ik erover zwijgen. Maar dat moet ik eerst uitzoeken!!!!!!! Dus graag antwoord op de vraag: bestaan er brokken die uitsluitend ingredienten bevatten die geschikt zijn voor menselijke consumptie en die geheel vrij zijn van welke chemische toevoeging ook (ik wil ook bewijzen zien) ;D
Anti-oxidanten hebben een nr. tussen de 300 en 399

Conserveermiddelen hebben een nr. tussen de 200 en 299

Jij zegt 'totdat het tegendeel is bewezen geloof ik alles' terwijl mijn steling is 'totdat het tegendeel is bewezen geloof ik NIETS' ;D

Of er brokken zijn waar helemaal GEEN troep in zit?
Ja hoor, kijk maar op hun sites en op de zakken 8)
Farmfood is hier een mooi voorbeeld van :-X
Door Angelique
Anna Penta schreef: tja maar de Grote Vraag is voor mij: bevatten werkelijk ALLE merken dit soort toevoegingen omdat het niet anders kan?

Ik zie hier op donderdag wel altijd de grote Rendacauto bij de slagers de zooi ophalen.
Maar als nou niet 1 brokkenfabrikant in Nederland vleesmeel oid gebruikt. Voor wie maakt Rendac die rommel dan? Zelf zeggen ze voor de petfoodindustrie en daarbij is het maken van vleesmeel een apart procesje waar niet iedere brokkenboer de machines voor zal hebben en van een lap vlees en een krop andijvie kunje echt niet 123 een brokje bakken.

en nog 1 klein puntje. Verkopers/vertegenwoordigers/woordvoerders zijn altijd aardig en komen altijd eerlijk over. Het enige doel is immers "verkopen"en als je niet aardig bent, dan verkoop je niet.
Anti-oxidanten hebben een nr. tussen de 300 en 399

Conserveermiddelen hebben een nr. tussen de 200 en 299

Jij zegt 'totdat het tegendeel is bewezen geloof ik alles' terwijl mijn steling is 'totdat het tegendeel is bewezen geloof ik NIETS'

Of er brokken zijn waar helemaal GEEN troep in zit?
Ja hoor, kijk maar op hun sites en op de zakken
Farmfood is hier een mooi voorbeeld van
Waarmee we weer terug bij AF zijn :P
Laatst gewijzigd door Anna Penta op do 27 mei 2004, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door