Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Anneke V schreef: Toch gebeurd het zo nog Lizzy, heb het verleden jaar nog gezien!!!!!! Misschien zijn de Belgen nog echt "boers" gebleven & gebruiken oudere mensen hier nog oertechnieken, maar het is geen horror scenario...ik vind dit niet uit!!!!!!!!!
Ik zeg niet dat het niet waar zou zijn Anneke, ik zeg niet dat je zit te fantaseren. Helemaal niet.

Wat ik bedoel te zeggen is dat dit soort griezelige verhalen nu NIET meer beschreven hoeven te worden. Het kan allemaal best waar zijn, dat betwist ik niet. Ik wil alleen dat we daar nu over ophouden.

Want ook Wolfje heeft nu al 100 keer aangegeven dat hij/zij geenzins van plan is om op onprofessionele wijze dieren te slachten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 jul 2005, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rees schreef: En dit is even voor Sam 22

Tuurlijk ben je niks minder omdat je zelf slacht dat is natuurlijk flauwekul
Maar iemand suggereert dat wel in dit topic... :o

Nu is het vast niet persoonlijk bedoeld maar daar erger ik me gewoon aan.... :-X
Laatst gewijzigd door Sam22 op di 19 jul 2005, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
Anneke V schreef: Zoals ik hier nog al gezegd heb, gaat het mij niet over het kweken van konijnen of bezitten van kippen etc...voor eigen gebruik of voor je hond. Zolang ze een goed leven krijgen & je weet waarmee je bezig bent... Vroeger werd dit ook zo gedaan, no problem!!!

Maar zoals ik het eerste bericht las kwam het bij mij over dat het ging over internet afschuimen om gratis dieren te vinden ...
Dus wanneer ze thuis geboren worden vind je het wel ok, maar niet wanneer je ze zelf niet fokt, maar als jong dier ergens koopt/krijgt en die dan thuis goed verzorgd om het dan de slachten? Ik zie niet helemaal in waarom het een wel kan en het ander niet. Ander vlees komt van de bioindustrie, dat zijn ook broodfokkers. Zelf ben ik er niet voor om broodfokkers te stimuleren, dus ook niet de bioindustrie. Maar wanneer het konijnen van een amateurfokker zouden zijn, dan zie ik niet in waarom je daarvoor internet niet mag afstruinen, ipv dat je vleeshandels afstruind. En zoals ik al ergens las halen slagers hun konijnen soms ook van broodfokkers vandaan? (waar anders vandaan), dus eerst van internet 'afstruinen', dan thuis goed verzorgen en vervolgens slachten is dan nog beter, in mijn ogen. Andere waar mag je wel via internet kopen, en een konijn ook als het een huisdier wordt, maar ineens niet als het om te slachten is ???
Snappie!!!

Dan blijf ik er gewoon bij dat als je weet wat je doet & de beestjes een goed leven geeft, je ze zelf kan slachten al zou ik dat niet kunnen...

Maar als je ze gewoon opkoopt om onmiddellijk te slachten dat ik daarvan de diervriendelijkheid niet snap...

Discussie is voor mij gesloten ;)
Ster schreef: Dus wanneer ze thuis geboren worden vind je het wel ok, maar niet wanneer je ze zelf niet fokt, maar als jong dier ergens koopt/krijgt en die dan thuis goed verzorgd om het dan de slachten? Ik zie niet helemaal in waarom het een wel kan en het ander niet. Ander vlees komt van de bioindustrie, dat zijn ook broodfokkers. Zelf ben ik er niet voor om broodfokkers te stimuleren, dus ook niet de bioindustrie. Maar wanneer het konijnen van een amateurfokker zouden zijn, dan zie ik niet in waarom je daarvoor internet niet mag afstruinen, ipv dat je vleeshandels afstruind. En zoals ik al ergens las halen slagers hun konijnen soms ook van broodfokkers vandaan? (waar anders vandaan), dus eerst van internet 'afstruinen', dan thuis goed verzorgen en vervolgens slachten is dan nog beter, in mijn ogen. Andere waar mag je wel via internet kopen, en een konijn ook als het een huisdier wordt, maar ineens niet als het om te slachten is ???
Nope, zo bedoel ik het niet..
effe anders formuleren: als je ze een goed leven bied & je slacht ze op een diervriendelijke manier, no problem, al zijn ze geboren in Tsjakamaka.... Maar blijkbaar heb ik de topic niet goed begrepen want ik leidde daaruit op dat die dieren op internet gekocht werden om dan onmidddellijk tot hondenvoer herleid te worden.... :P
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 19 jul 2005, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
Anneke V schreef: Nope, zo bedoel ik het niet..
effe anders formuleren: als je ze een goed leven bied & je slacht ze op een diervriendelijke manier, no problem, al zijn ze geboren in Tsjakamaka.... Maar blijkbaar heb ik de topic niet goed begrepen want ik leidde daaruit op dat die dieren op internet gekocht werden om dan onmidddellijk tot hondenvoer herleid te worden.... :P
Waar zijn ze geboren ;D waar is dat :-\ ;D
Door Ster
Anneke V schreef:Maar blijkbaar heb ik de topic niet goed begrepen
Het kan ook zijn dat ik het niet goed begrepen heb hoor. In het geval van dieren ophalen en direct thuis slachten zie ik ook niet zo in wat daar het voordeel van is. Behalve wellicht de kosten. Ik zou dan zelf de moeite niet nemen, en voor de dieren is het ook geen winst. Hoewel, als het dier van een goed verzorgd tehuis komt, dan is het weer net zoiets als een dier uit de biologische industrie die niet aan huis wordt geslacht, maar eerst vervoerd wordt naar de slager. Het vervoeren bezorgd dan hoe dan ook stress natuurlijk, maar alsnog is het beter dan een konijn van een broodfokker en dat direct thuis slachten. Maar eerst thuis goed verzorgen vind ik vele malen beter, en nee dan maakt het niet uit waar het dier vandaan komt. Hoewel ik dan nog altijd dus de broodfokkers niet zou willen stimuleren.
Ik zal zelf nooit een beest kunnen slachten voor mijn honden.
De laatste keer dat ik samen met Jaco bij de plaatselijke slager was vergeet ik nooit meer :'( :'(
Ik ging voor verse pens en rundvlees en kreeg de koe die al verdoofd op de ingang lag erbij...... :'(
Terwijl wij de pens en vlees uit de koelcel tilden klonk het schot :o :o
Ik zie haar nog steeds voor mij....over hypocriet gesproken :-[ :'( :'(
tieneke schreef:
Ik zal zelf nooit een beest kunnen slachten voor mijn honden.
De laatste keer dat ik samen met Jaco bij de plaatselijke slager was vergeet ik nooit meer :'( :'(
Ik ging voor verse pens en rundvlees en kreeg de koe die al verdoofd op de ingang lag erbij...... :'(
Terwijl wij de pens en vlees uit de koelcel tilden klonk het schot :o :o
Ik zie haar nog steeds voor mij....over hypocriet gesproken :-[ :'( :'(

Door jouw verhaal komt het bij mij weer boven. Ik had een jong paard dat afgemaakt moest worden. En dan breng ik ze naar de slager. Misschien stom maar dan had ik het gevoel dat ze dan niet helemaal voor niks dood moest gaan. Naar de vuilstort vind ik ook niet alles. Ik dwaal af. Wat ik wilde zeggen, dat ik wel vond dat ik met haar mee moest. De slachterij in en er dan bij zijn. Ik hoor nog het schot en ze valt naast me. Maar het ergste blijf ik vinden dat ze gelijk haar nek opensneden. Hadden ze daar niet even mee kunnen wachten.
Ejka schreef: Door jouw verhaal komt het bij mij weer boven. Ik had een jong paard dat afgemaakt moest worden. En dan breng ik ze naar de slager. Misschien stom maar dan had ik het gevoel dat ze dan niet helemaal voor niks dood moest gaan. Naar de vuilstort vind ik ook niet alles. Ik dwaal af. Wat ik wilde zeggen, dat ik wel vond dat ik met haar mee moest. De slachterij in en er dan bij zijn. Ik hoor nog het schot en ze valt naast me. Maar het ergste blijf ik vinden dat ze gelijk haar nek opensneden. Hadden ze daar niet even mee kunnen wachten.
Wel heel moedig van je dat je mee bent gegaan, ik zie het m'n dochter nog niet doen als er iets met haar paard gebeurt denk ik. Knap van je!
Truus schreef: Wel heel moedig van je dat je mee bent gegaan, ik zie het m'n dochter nog niet doen als er iets met haar paard gebeurt denk ik. Knap van je!
Ik zou ook meegaan, mijn dieren gaan niet alleen dood, ze waren er altijd voor mij dus hun laatste blik zal dan zijn dat ik bij hun ben.

Ik vind het inderdaad wel lomp van die slachterij dat ze niet even gewacht hebben met het doorsnijden van de hals.
Ik zou overigens het niet kunnen een dier waar ik van gehouden heb naar de slager brengen, maar zo zie je dat een ieder het anders beleeft, de één niet beter dan de ander maar gewoon anders.
Ster schreef: Het kan ook zijn dat ik het niet goed begrepen heb hoor. In het geval van dieren ophalen en direct thuis slachten zie ik ook niet zo in wat daar het voordeel van is. Behalve wellicht de kosten. Ik zou dan zelf de moeite niet nemen, en voor de dieren is het ook geen winst. Hoewel, als het dier van een goed verzorgd tehuis komt, dan is het weer net zoiets als een dier uit de biologische industrie die niet aan huis wordt geslacht, maar eerst vervoerd wordt naar de slager. Het vervoeren bezorgd dan hoe dan ook stress natuurlijk, maar alsnog is het beter dan een konijn van een broodfokker en dat direct thuis slachten. Maar eerst thuis goed verzorgen vind ik vele malen beter, en nee dan maakt het niet uit waar het dier vandaan komt. Hoewel ik dan nog altijd dus de broodfokkers niet zou willen stimuleren.
Volgens mij zijn er nog mensen die de topic verkeerd gelezen/opgenomen hebben, anders zouden ze volgens mij zo heftig niet reageren.... ???
sylvia schreef: Als het iemand is die verantwoord zelf kan slachten heb ik daar ook geen probleem mee.
Ik ook niet, maar je kan je altijd afvragen wat de mensen onder "verantwoord slachten" verstaan...Maar ik ga ervan uit dat wolfje dat wel weet vermits hij al in een slachthuis gewerkt had of er toch ervaring mee had als ik goed gelezen heb tuurlijk!
Laatst gewijzigd door Anneke V op wo 20 jul 2005, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door