Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
nou dan zijn we eruit. Bij deze dopen we deze site om tot www.hypocrietplaats.nl

Nee gekheid, ik denk dat iedereen moet doen waaardoor hij zichzelf recht in de ogen kan kijken. Ik denk dat alle leden op BP - op het gebied van hun huisdieren - doen wat zij denken dat het beste is, en indien mogelijk willen ze nog een stukje beter.
Door Lizzy
Whahaha, ja hoor, na 7 pagina's gepassioneerd discussieren zijn we dan toch eindelijk tot een slotsom gekomen! Ik ga ff een nieuwe URL aanvragen ;D
Door sylvia
Lizzy schreef: Whahaha, ja hoor, na 7 pagina's gepassioneerd discussieren zijn we dan toch eindelijk tot een slotsom gekomen! Ik ga ff een nieuwe URL aanvragen ;D
hahahhaa,

Maar mijn mening blijft wel staan dat het naar mijn idee verre van lachwekkend is als er hier op dit forum gevraagd wordt of vegetarisch voer voor je hond of kat gezond is dat daar negatief op gereageerd wordt
Door Femke
sylvia schreef: hahahhaa,

Maar mijn mening blijft wel staan dat het naar mijn idee verre van lachwekkend is als er hier op dit forum gevraagd wordt of vegetarisch voer voor je hond of kat gezond is dat daar negatief op gereageerd wordt
ja maar jij wil gewoon altijd het laatste woord hebben :P :P
Door sylvia
Femke schreef: ja maar jij wil gewoon altijd het laatste woord hebben :P :P
niet perse, maar dat was wel de reden voor mij om aan deze discussie mee te doen, dat hij nu uitdraait op wat hypocriet is of niet dat is dan wat anders
Door Femke
sylvia schreef: niet perse, maar dat was wel de reden voor mij om aan deze discussie mee te doen, dat hij nu uitdraait op wat hypocriet is of niet dat is dan wat anders
je hebt helemaal gelijk, was ook meer als ene grapje bedoeld
Door Angelique
sylvia schreef: hahahhaa,

Gelukkig blijven er genoeg wel lachwekkende uitspraken over ;D
Door Hitam
Lizzy schreef: ;D, dank je.

Het is wel moeilijke materie, vind ik.

Want persoonlijk vind ik ook dat dieren niet mogen lijden. Ook de kip niet.

Maar blijkbaar houd ik toch meer van mijn honden en het hebben van honden om toch zo hypocriet te wezen ze in huis te halen en hen te voeren met zielige kippen en kalkoenen en koeien en lammeren. En blijkbaar interesseert het welzijn van deze dieren me dus niet genoeg om werkelijk een standpunt in te nemen en daar naar te leven. Ik zet dus voor het welzijn van mijn honden het welzijn van honderden andere lieve dieren op het spel. Dat noem ik hypocriet tot de macht 10. En eigenlijk vind ik dat ik pas recht van spreken zou hebben om mooie verhaaltjes op te hangen over 'mijn vegetarier zijn' als ik de consequenties werkelijk draag en hierna dus nooit meer honden neem. Nou, aan me nooit niet. Ik blijf de rest van mijn leven honden bezitten. En dan maar hypocriet. En ja, ik blijf dus andere dieren daar voor opofferen en ja dat vind ik zelf ook krom. Goed en wel beschouwd.
Dit is dus de reden dat ik deze discussie op deze manier gevoerd heb.
Ik discussieer niet om gelijk te krijgen maar om mijn eigen standpunt te kunnen bepalen en nieuwe dingen te horen. Ik vind mijzelf namelijk ook hypocriet om bovengenoemde redenen en had argumenten nodig, meer dan alleen maar "de hond is een carnivoor" en daarmee uit.

En, Syl, ik lach je niet uit. Dat ik lach is om alles te relativeren. Ik vond de discussie leuk en ik houd er wel van een beetje te plagen als mensen zo fel reageren.
Door amber2
Hee, wat leuk zeg: eindelijk eens iets genuanceerder allemaal! Ik zat vanmorgen al te denken wat voor reactie ik nog neer kon zetten als antwoord op Sylvia's vraag waarom ik mijn ideeen op zou willen dringen aan een carnivoor... Gelukkig was Tannetje mij voor; ik had het niet beter kunnen verwoorden! (nml. dat andere dieren, het milieu en de 3e wereld lijdt wanneer je vlees eet)
En dan wil ik nog wel wat zeggen tegen een aantal mensen die zeiden dat het er in de natuur ook niet zo zachtaardig aan toe gaat als dieren elkaar opeten: dit is natuurlijk niet te vergelijken met de bio-industrie waar dieren onder afschuwelijke omstandigheden vetgemest en uitgebuit worden om een angstige dood te sterven, terwijl in de natuur in principe enkel de zwakke en zieke dieren ten prooi vallen aan roofdieren en die hebben daarvoor gewoon een heerlijk vrij leven gehad. Dan nog iemand die zei dat je als individuele burger er niets aan kunt doen hoe dieren in de bio-industrie behandeld worden...: maar dat kan je natuurlijk wel, nml. vooral door geen vlees van bio-industrie dieren te kopen! (en door op de juiste partij te stemmen bij de verkiezingen..!)
En dan was er ook nog iemand die zoiets zei dat je met het voeren/eten van granen/peulvruchten/groente ook het milieu en de 3e wereld daaronder laat lijden (kan even niet meer terugvinden wat er precies gezegt is): als je alleen biologisch spul koopt is dat niet waar, hier wordt juist de natuur ondersteund en in 3e wereldlanden krijgen de mensen op biologische bedrijven een eerlijk loon.
Natuurlijk blijft de beste oplossing gewoon geen carnivoren als huisdier nemen. Ik geef toe dat ik hierin ook egoistisch en hypocriet ben. Maar als een zelfgemaakte veganistische/vegetarische voeding voor honden/katten niet veel af hoeft te doen aan de gezondheid van je dier (wat ik nog verder wil gaan bekijken/onderzoeken), is dit voor mij een beter alternatief dan het voeren van vlees met alle nadelen voor andere dieren, mensen en milieu...
Door Anneke V
amber2 schreef: Hee, wat leuk zeg: eindelijk eens iets genuanceerder allemaal! Ik zat vanmorgen al te denken wat voor reactie ik nog neer kon zetten als antwoord op Sylvia's vraag waarom ik mijn ideeen op zou willen dringen aan een carnivoor... Gelukkig was Tannetje mij voor; ik had het niet beter kunnen verwoorden! (nml. dat andere dieren, het milieu en de 3e wereld lijdt wanneer je vlees eet)
En dan wil ik nog wel wat zeggen tegen een aantal mensen die zeiden dat het er in de natuur ook niet zo zachtaardig aan toe gaat als dieren elkaar opeten: dit is natuurlijk niet te vergelijken met de bio-industrie waar dieren onder afschuwelijke omstandigheden vetgemest en uitgebuit worden om een angstige dood te sterven, terwijl in de natuur in principe enkel de zwakke en zieke dieren ten prooi vallen aan roofdieren en die hebben daarvoor gewoon een heerlijk vrij leven gehad.
De natuur kan ook wreed zijn hoor. Zijn ook heel vaak de jonge dieren die nog niet snel genoeg zijn of die ze makkellijk kunnen afzonderen omdat ze nog zo oplettend niet zijn...Dan kun je eigenlijk zeggen dat deze ook niet lang & vrij geleefd hebben toch??? Ook als er een jachtluipaard tegen 100km/uur achter zijn prooi aangaat moet deze prooi zeker niet ziek of zwak zijn...
Ik ben het er wel volledig mee eens dat de manier waarop dieren behandeld worden: manier van slachten, vetmesten enz...schandalig is...Dit is puur uit winstbejag dieren mishandelen. Maar dit ligt volgens mij veel meer aan de menselijke consumptie van vlees dan aan de honden/katten consumptie van vlees. Trouwens ik dacht dat de bio-landbouw & dieren die hier gehouden worden juist diervriendelijker behandeld werden??
Dan nog iemand die zei dat je als individuele burger er niets aan kunt doen hoe dieren in de bio-industrie behandeld worden...: maar dat kan je natuurlijk wel, nml. vooral door geen vlees van bio-industrie dieren te kopen! (en door op de juiste partij te stemmen bij de verkiezingen..!)

Dus wat ik hierboven al zei van de bio-landbouw...
Trouwens hier in België haalt stemmen op een bepaalde partij niks uit ivm deze materie ( heel andere discussie), zou je moeten weten als je de voedingsschandalen bij ons de laatste jaren wat gevolgd hebt...
En dan was er ook nog iemand die zoiets zei dat je met het voeren/eten van granen/peulvruchten/groente ook het milieu en de 3e wereld daaronder laat lijden (kan even niet meer terugvinden wat er precies gezegt is): als je alleen biologisch spul koopt is dat niet waar, hier wordt juist de natuur ondersteund en in 3e wereldlanden krijgen de mensen op biologische bedrijven een eerlijk loon.
Hoe ben jij er 100% zeker van dat ze ook echt een eerlijk loon krijgen?? En waarom dan geen bio-vlees & wel bio-groenten

.
Natuurlijk blijft de beste oplossing gewoon geen carnivoren als huisdier nemen. Ik geef toe dat ik hierin ook egoistisch en hypocriet ben. Maar als een zelfgemaakte veganistische/vegetarische voeding voor honden/katten niet veel af hoeft te doen aan de gezondheid van je dier (wat ik nog verder wil gaan bekijken/onderzoeken), is dit voor mij een beter alternatief dan het voeren van vlees met alle nadelen voor andere dieren, mensen en milieu....

Dus jij wilt de gezondheid van je dieren ondermijnen voor je principes???

Sorry, hoor, maar het gaat er met mij niet in, sorry dat ik weer begin te discussieren ( we zullen er 10 pagina's van maken ;D)
Ik zal dan wel waarschijnlijk gewoon dom zijn...
Laatst gewijzigd door Anneke V op do 26 mei 2005, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Hitam schreef: Dit is dus de reden dat ik deze discussie op deze manier gevoerd heb.
Ik discussieer niet om gelijk te krijgen maar om mijn eigen standpunt te kunnen bepalen en nieuwe dingen te horen. Ik vind mijzelf namelijk ook hypocriet om bovengenoemde redenen en had argumenten nodig, meer dan alleen maar "de hond is een carnivoor" en daarmee uit.
Daar is niks mis mee, maar waar het bij mij verkeerd schoot is als je zegt dat mensen hier op een forum ,dat notabene gaat over het voeren van rauw vlees en bot, uit overtuiging dat dit de enige juiste voeding is voor onze carnivoren , lachwekkend fanatiek zijn als er mensen komen die vinden dat die carnivoor wel op een vegetarisch menu kunnen. Dat is ook mijn voorbeeld met de pedigree pall. Tenslotte zie ik hier ook niemand positief en zal wel best zijn mensen beantwoorden die hier komen beweren dat brokjes of granen zo goed zijn voor honden.
In reallife ben ikde laatste die mij bemoeit met wat andermanshond te eten krijgt, en voel me ook zelden geroepen er een gesprek over aan te knopen.
En, Syl, ik lach je niet uit. Dat ik lach is om alles te relativeren. Ik vond de discussie leuk en ik houd er wel van een beetje te plagen als mensen zo fel reageren.
Ik dacht ook niet dat je mij persoonlijk uitlachte , maar het komt wel over dat je hier eigenlijk alles waar BP voor staat zat uit te lachen.
En ik vind pittige discussies ook altijd de leukste.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door