An schreef:
Ik heb net ook is met mijn DA gebeld. Zij is rijksdierenarts en doet dus ook controles en dergelijke bij veestapels. Ik vertrouw haar met mijn leven en mijn hond hun leven 
Ze vertelde me dat Aujesky in België iig, ik kan natuurlijk niet voor Nederland spreken even strikt gecontroleerd wordt als mond en klauwzeer. Wanneer je een stuk varkensvlees bij een slachthuis of in de supermarkt koopt is de kans 0.0 dat er Aujesky inzit. (Het land van herkomst MOET hier ook op de verpakking staan, dus je weet hier wel zeker dat het geen vlees uit China of Timboektoe is). Varkens regstreeks bij een boer halen is echter wel een risico, dat is vaaak vlees verkocht onder de toonbank en dus ook op niks getest, het bestaat immers niet? Dan nog is de kans klein maar dat risico zou ze niet nemen. Ook geen wilde zwijnen, de kans is wederom erg klein maar ze zou ze niet geven.
Nogmaals dit is voor België , ik weet niet hoe het in Nederland geregelt is.
Hoe komt het dan dat als ik vlees koop uit de Delhaize ( runds, kalfs, maar ook op varkens) dat er geen land van herkomst opstaat?????
Er staat letterlijk "Land van herkomst: informatie weldra beschikbaar op dit etiket".... Ik denk dan altijd bij mezelf "ja, zo komen jullie er natuurlijk makkellijk van af..."
Maar omdat de Delhaize een kwaliteitswinkel is vertrouw ik het runds- & kalfsvlees er wel...