Buran en Co schreef: Ik ben zo'n eigenaar die zich hals over kop in het vers voeren avontuur gestort heeft nadat ze van 1 iemand een verhaal daarover hoorde dat haar heel logisch in de oren klonk. Begonnen met KVV (CB) met de bedoeling rustig over te stappen op BARF omdat ze het toch ook wel een hele verantwoordelijkheid vond, zelf samenstellen. Na weken later de eerste BARF dag is vrijwel de gehele voorraad CB doorverkocht en ben ik volledig zelf gaan samenstellen (let wel: na eerst veel gelezen te hebben over zelf samenstellen). Eerlijk is eerlijk: wanneer ik zo'n artikel begin te lezen stijgt mijn bloeddruk en wordt ik toch een beetje onzeker, precies dus wat de bedoeling is van de schrijver. Zeker omdat mijn oudjes het jaren "prima" gedaan hebben op brok. Ik geef toe, Faydor vrat het niet tenzij er wat blikmeuk doorheen geroerd was maar verder zijn ze 9 en 10,5 geworden zonder al te veel gezondheidsproblemen. Persoonlijk vind ik het dus niet erg wanneer er weer eens zo'n artikel verschijnt op BP, want dan schieten Lizzy en een paar anderen het weer lekker af en ben ik weer gerustgesteld! :biggrin2:Wat jammer dat je je door zo'n artikel op het verkeerde been laat zetten.
Maar ik ben het helemaal eens met een hoop reacties: ik hoef maar naar mijn honden te kijken om nooit meer anders te willen. Elke maaltijd is het alsof ze weken en weken niets te vreten gekregen hebben, alles is lekker. Alleen Buran miept af en toe, maar die heeft ook nooit brokken gegeten (misschien even als pup) dus die is verwend. Buran is inmiddels ruim 16 maanden en ziet er perfect uit, volledig op vers en laatste 14 maanden op BARF. Mijn honden poepen inderdaad aanzienlijk minder en meestal mooie BARF drollen en het stinkt ook veel minder. En niemand die geloofd dat ze inmiddels 10,5 en ruim 12 zijn. De tanden die ze nog in hun bek hebben (ze zijn alle drie erg gek op stokken en tennisballen) zijn schoon en tandsteen vrij. Ik zelf vind het heel erg jammer dat ik hier niet eerder van geweten heb en heb mijn oudjes al meerdere malen hardop mijn excuses aangeboden dat ze het grootste deel van hun leven brokken hebben gekregen, met name aan Faydor omdat die zo duidelijk aangaf dat hij daar niet van gediend was. Denk ook niet dat ik er bij hem ooit nog een brokje inkrijg (als ik dat al zou willen) tenzij ik hem compleet uithonger. Dus, ondanks het feit dat ik echt nog wel eens (goed :-[) de zenuwen krijg wanneer ik botten voer die geen beginnersbotten zijn is het voor mij duidelijk: alleen al het argument dat er nu met zoveel smaak gegeten en gekraakt wordt is voor mij al een reden om nooit meer anders te willen!
Ik kan het allemaal ook niet zo onderbouwen en weerleggen zoals Lizzy en sommigen anderen,
maar ik ben er tot in de punten van mijn tenen van overtuigd dat barfen de gezondste en leukste manier van voeren is.
Je geeft zelf al aan waarom.