Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maddoc
@Cindy;  waar op Ebay heb jij jouw droogmachine gevonden, ik bedoel heb je gezocht op de Ned site, of de Duitse en onder welke benoeming/omschrijving heb je hem kunnen vinden? Ik probeer nl zelf op de Ned Ebay te zoeken maar ik krijg niks te voorschijn, hoe ik het ook probeer te noemen.

Zelf kom ik toch bij de Rommelsbacher/ Bielmeier uit, omdat ik in het andere topic heb begrepen dat ik daar wel mijn Carnibest op bakpapier in kan doen omdat de lucht daar van boven komt, wordt het wel weer een stuk duurder van
dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar als ik een goedkopere koop en wat ik wil kan niet, schiet ook niet op.
Door cindy1986
maddoc schreef: @Cindy;  waar op Ebay heb jij jouw droogmachine gevonden, ik bedoel heb je gezocht op de Ned site, of de Duitse en onder welke benoeming/omschrijving heb je hem kunnen vinden? Ik probeer nl zelf op de Ned Ebay te zoeken maar ik krijg niks te voorschijn, hoe ik het ook probeer te noemen.

Zelf kom ik toch bij de Rommelsbacher/ Bielmeier uit, omdat ik in het andere topic heb begrepen dat ik daar wel mijn Carnibest op bakpapier in kan doen omdat de lucht daar van boven komt, wordt het wel weer een stuk duurder van
dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar als ik een goedkopere koop en wat ik wil kan niet, schiet ook niet op.
Ik heb die van mij bij een particulier gekocht. Hij is 2 keer gebruikt, dus nog als nieuw. Op de Nederlandse ebay krijg ik hem ook niet tevoorschijn, ik zocht op: dörrgerat of dörrautomat.
Door maddoc
zie net dat de link alleen het plaatje laat zien, ik heb hem besteld bij digitalo.de, gevonden via idealo.de.
apparaat 70.90 euro, set van 2 roosters 13.90 euro (2 sets), verzendkosten Ned 11.90 euro.
Door maddoc
ik heb alleen nog de automatische mail terug gehad, dus zal morgen wel mail  met betalingsgegevens krijgen.
volgens de site 3-4 werkdagen levertijd (als dat tenminste ook voor het buitenland geldt), er staat iid geval wel dat hij op  voorraad is.  zou leuk zijn als hij er eind vd week is, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn...
Door Anthraciet
Ik ben benieuwd hoe deze je bevalt!
Ik vind hem persoonlijk wel wat aan de dure kant, maar je zal er ook wel meer mee kunnen enzo....

Ik kijk nog steeds verder en weet nog steeds niet welke ik wil :D
Door judith1967
Staftime schreef: Dan is het dus al niets voor mij.
Ik woon in een flat, en binnen gaat dus stinken.
En als ik het beneden in de schuur zou doen, krijg ik klachten van de buren helaas.... >:(
Ik bewaar dit idee voor als we verhuisd zijn naar een woning met tuin.
Hier hetzelfde probleem :(
Ik hou het voorlopig gewoon bij kippemaagjes/hartjes/levertjes,waar ik wat gekookt water overheen doe,dan zijn ze halfrauw,werkt voor mijn hondje net zo goed!
Door maddoc
Anthraciet schreef:
Ik vind hem persoonlijk wel wat aan de dure kant, maar je zal er ook wel meer mee kunnen enzo....

Ik ook hoor!, tenminste het is veel meer geld dan ik oorspronkelijk van plan was, maar voor dit apparaat is het wel een heel goede prijs; hij wordt ook voor tegen de 100 euro aangeboden, de roosters zijn  bij de meeste 20-25 euro en de verzendkosten vaak ook tegen de 30 euro.

ik durfde de goedkopere niet meer aan, toen ik in het andere topic 'droogmachine geleend' erop gewezen werd dat je daarin geen bakpapier kunt gebruiken en dat ik daarin dus niet de Carnibest zou kunnen drogen en dat is voor mij wel essentieel.
Angelique vertelde dat zij de Rommelsbacher had en dat het daarin wel zou kunnen omdat de lucht van boven komt en de manden dicht zijn. Ik vindt het toch ook wel prettig dat ik deze op wat hogere standen kan zetten, zij vertelde dat de meeste dingen bij haar al 8-9 uur duren op de hoogste stand, dus dan gaat dat op 250 Watt wel erg lang duren, vandaar toch voor deze gekozen.
Door Anthraciet
Carnibest hoef ik er niet in te drogen, dus voor mij speelt dat niet mee.
Het is wel fijn dat het eventueel wat sneller klaar kan zijn, maar dan verbruik je natuurlijk ook meer stroom, dus qua kosten zal dat niet veel uitmaken... alleen tijdwinst denk ik?

Ik kijk gewoon nog even rustig rond, heb op het moment toch niet zoveel in de vriezer liggen wat ik erin zou willen drogen, dus heb geen haast :D
Door Anthraciet
Nou, eindelijk heb ik dan ook een droogapparaat aangeschaft! :D
Ik zag ineens een hele goedkope voorbij komen op de duitse ebay van een zakelijke verkoper, dus nieuw in de doos 8)

Voor 15 euro plus verzendkosten heb ik er dus over een paar dagen ook een! Ben zoooo benieuwd of ie gaat bevallen ;D
Door Anthraciet
Ik ben nu mijn eerste lading aan het drogen: kabeljauwfilet, lamslong en lamspens.
De lucht die er vanaf komt vind ik 100% meevallen, had veel erger verwacht.

Heb het wel voor de zekerheid onder de afzuigkap gezet, zodat ik die aan kon zetten als ik het te erg zou vinden, maar dat viel dus wel mee :D

Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als het klaar is, en hoe de doggies het gaan vinden!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door