Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lily
[quote="Billie"]
Maar? Hoe is het met die kleine chiwapshishi???

Gisteren hier op het nieuws dat nu officieel de kleinste chihuahua niet groter is dan 10 cm, geloof dat'ie in Amerika woont. Land van uiterste.
[/quote]
Met kleine chiwapshishi :D gaat het heel erg goed!!!!!!! Is volledig aan de barf. Ben wel bang dat ie tekort aan voedingsstoffen komt . Omdat ie zo weinig eet heb ik soms het idee dat ie niet alles binnenkrijgt.
Heeft net 1/8 karkas op en heeft daat een giga klus aan gehad....maar gesmuld dat ie heeft.....
Heb um ff gemeten en zijn schofthoogte is dertien cm. Ik realiseer me dat ie klein is vooral op momenten dat ik me tussen publiek begeef. Ze hebben nog nooit zo'n kleine hond gezien, en eigenlijk ik ook niet. Van shoppen komt dan ook weinig: ben alleen maar bezig  met ouwe nelen met allerlei mensen...... zou er bijna jaloers op worden :-\  Chuchu heeft voor het eerst een hele stoere blaf gegeven en het geluid lijkt ...ja waar lijkt het op,....in ieder geval niet op het geluid van een hond ;D meer een schorre kikker of zo..
Doordat ik zijn nagels redelijk kort heb gevijld is opnieuw een wereld voor hem opengegaan,vliegt niet meer in een stuip als ie op een gladde vloer loopt!
Dacht eigenlijk altijd dat ik alleen maar van grote honden houd: het tegendeel is waar, ik zou de hele dag met deze cavia kunnen knuffelen... :)
Krijg binnenkort privé( foto) les van een mede barfer, dus jongens jullie gaan Chuchu binnenkort zien!!!!!!
Door lightning
[quote="Lily"]
Met kleine chiwapshishi :D gaat het heel erg goed!!!!!!! Is volledig aan de barf. Ben wel bang dat ie tekort aan voedingsstoffen komt . Omdat ie zo weinig eet heb ik soms het idee dat ie niet alles binnenkrijgt.
Heeft net 1/8 karkas op en heeft daat een giga klus aan gehad....maar gesmuld dat ie heeft.....
Heb um ff gemeten en zijn schofthoogte is dertien cm. Ik realiseer me dat ie klein is vooral op momenten dat ik me tussen publiek begeef. Ze hebben nog nooit zo'n kleine hond gezien, en eigenlijk ik ook niet. Van shoppen komt dan ook weinig: ben alleen maar bezig  met ouwe nelen met allerlei mensen...... zou er bijna jaloers op worden :-\  Chuchu heeft voor het eerst een hele stoere blaf gegeven en het geluid lijkt ...ja waar lijkt het op,....in ieder geval niet op het geluid van een hond ;D meer een schorre kikker of zo..
Doordat ik zijn nagels redelijk kort heb gevijld is opnieuw een wereld voor hem opengegaan,vliegt niet meer in een stuip als ie op een gladde vloer loopt!
Dacht eigenlijk altijd dat ik alleen maar van grote honden houd: het tegendeel is waar, ik zou de hele dag met deze cavia kunnen knuffelen... :)
Krijg binnenkort privé( foto) les van een mede barfer, dus jongens jullie gaan Chuchu binnenkort zien!!!!!!
[/quote]

oja van wie is die prive les?
Door *Natasja*
[quote="Angelique"]
Als je aan het vijlen bent  dan voelt de hond daar amper iets van. Zodra hij dan piep zegt, of ineens hard terugtrekt dan moet je voor die keer stoppen. Op deze manier heb ik nog nooit bloed gezien. Als ik knip en ik knip raak (shit happens) dan gebruik ik een speciaal poedertje (clip stop oid) om het bloeden te stoppen.
[/quote]

Hihihi, dan zou ik bij Beau als snel klaar zijn. Voorheen liet ik zijn nagels altijd knippen door de DA, omdat ik het zelf niet aandurfde. Toen deze een keer raakknipte, heeft hij daar een "trauma" aan overgehouden: als je nog maar naar zijn nagels wijst, begint hij al te janken. Sindsdien knip ik ze zelf; ik wacht tot hij rustig ligt en doe dan 1 of 2 nagels per keer, met kleine stukjes tegelijk. Met een vijl hoef ik al helemaal niet aan te komen, ben ik bang; dat gewrijf langs zijn nagels stelt hij vast niet op prijs.

Bij een volgende hond ga ik het verhaal Nagels helemaal anders aanpakken, dat staat vast  ;)
Door 202Spots
Billie schreef: Kan niet Ducky zijn, want dit hondeje was wit  ???
Deze is in Guinness Records,  ;)
die ander is nog geen 1 jaar geloof ik en moet eerst oud genoeg zijn om mee te kunnen doen .
Mijn god.....het ziet eruit als een embryo
Datwouikniezeggemaardachtutook. :-X
Door Lily
[quote="lightning"]
oja van wie is die prive les?
[/quote]

VAN JOU HOOP IK!!!!!!!! ;)
hEB AL FOTOS OP PHOTOBUCKETGEZET EN DE REST BEN IK VERGETEN!!!!!!
Door lightning
[quote="Lily"]
VAN JOU HOOP IK!!!!!!!! ;)
hEB AL FOTOS OP PHOTOBUCKETGEZET EN DE REST BEN IK VERGETEN!!!!!!
[/quote]

nou kom maar op :D ;D
Door Billie
Ben blij voor hem, niemand verdient een leven zoals hij dat had.

Midas Dekkers heeft jaren geleden in een radio programma eens gezegd, dat de Chihuahua alles heeft wat je in een hond nodig hebt, moed, trouw, intelligentie, dat soort dingen en dat het heel handig verpakt is. Midas Dekkers is een hondenhater, of zal ik zeggen, een kattenliefhebber.

Ik zeg NIET dat alle kattenliefhebbers hondenhaters zijn, OK? ;D

Ik heb net vijlen geprobeert bij m'n Pommewawa Sophie; nou dat ging dus niet door. Ze bijt haar nagels tot bloedens toe, maar ik mag er niet aan komen :confused1:

Ik heb haar gekregen toen ze ongeveer 7 maanden oud was en was haar derde "eigenaar".  Er zijn nog steeds een hoop raadsels op te lossen, angsten die ik niet kan verklaren of begrijpen, maar ik weet zeker dat ik een veilige plaats ben voor haar.
Door Caroline A.
Ik heb er drie weken over gedaan, maar het resultaat is dat als ik met de knipper eraan kom dat ze uit zichzelf al haar pootje geeft. En dat van een hond wiens poot ik niet eens vast mocht pakken, laat staan een nagel knippen.

Er is een filmpje op Youtube hoe je het moet aanpakken.
Door Billie
Goh zeg, dat was interessant, reuze bedankt, dat ga ik zeker doen.
Ik zal je op de hoogte houden van haar en mijn vorderingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door