Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
En vergeet niet dat Carnibest 80% vocht bevat en een brok tussen de 5 en 8%. Daarom lijken de gehaltes in brok veel hoger. Van Carnibest zou je dan de analyse van de droge stof moeten bekijken om te vergelijken.
Door Hitam
pippy schreef: Ja hoor dat mag je vragen. Ik heb het proberen te vermijden omdat ik niet wil bereiken dat die persoon zelf aangevallen word. Het ging mij om hetgeen hij zei.
Maar het is een arts uit Ermelo....Bob Carriere.
Ennuh voor wat het uitmaakt........zijn praktijk staat helemaal voor met Royal Canin MAAR ik mocht ook Hill's J/D geven  ;)
Ja, hij is dus de dierenarts die aangesloten is bij Royal Canin en hen adviseert. Geen wonder dat hij zich geroepen voelt te reageren.
Door Hitam
pippy schreef:
Tannetje, ik had jouw email ook aan mijn vriend laten lezen......weet je wat hij zegt? Jamaar zij is "zo'n alternatieve dierenarts."  ::) Logisch dat ze met me je meegaat...................je zou 'm toch.????  >:( >:( >:( Ben ook heel boos geworden en heb gezegd......toen we in strijd met de fokker waren over de voeding was haar verklaring wel goed voor je. En nu ineens is het een "alternatieve" dierenarts.  ::) ::) ::) Pff soms denk ik wel:" had ik maar een makkelijkere vent."  :D

Je boekje word overigens vandaag door bol.com in cadeauverpakking bij Johan de Vos in Terneuzen afgeleverd.  ;) Ik laat je nog weten wat hij ervan vond  ;)
Tja, als "alternatief" niet goed is, dan houd het snel op. Dan kun je alleen nog kijken naar hoe de hond het doet op het ene voer en op het andere.

Ben wel heel benieuwd wat Johan van het boekje vind.
Door *wendy*
Hitam schreef: Tja, als "alternatief" niet goed is, dan houd het snel op. Dan kun je alleen nog kijken naar hoe de hond het doet op het ene voer en op het andere.

Ben wel heel benieuwd wat Johan van het boekje vind.
Komt met mijn vriend wel goed denk ik...heb een topic in kletscafe geopend.

En je hoort van mij wat Johan ervan vind. Ik heb 'm nog nie binnen, dus Johan ook niet denk ik.
Door Lizzy
Antioxidanten: propylgallaat, BHA.
Propylgallat: is niet geschikt voor zuigelingenvoeding en voor voeding voor kinderen jonger dan 1 jaar. Waarom dan wel in voeding voor honden en pups? Propylgallaat wordt in het maagdarmkanaal gesplitst in galluszuur en propanol. Propylgallaat zelf blokkeert de dehydrogenase-activiteit van het biotransformatiesysteem van de lever en kan zo schade aan de lever veroorzaken. Galluszuur kan, evenals benzoëzuurderivaten, overgevoeligheid veroorzaken. Overgevoeligheid voor propylgallaat veroorzaakt klachten als contacteczeem, maagklachten, onvruchtbaarheid en hyperactiviteit. Propylgallaat remt ook het cyclo-oxygenase-enzym dat een onderdeel vormt van de prostaglandine-aanmaak.

BHA oftewel butylhydroxyanisol is niet toegestaan in zuigelingenvoeding en voeding voor kinderen jonger dan 1 jaar. Waarom dan wel in voeding voor honden en pups? BHA kan het lipide en het cholesterolgehalte van het bloed positief beinvloeden. BHA wordt als zodanig grotendeels onveranderd via de urine uitgescheiden. In de lever vindt geen dealkylatie of hydroxylatie plaats, maar BHA induceert de vorming van afbraakenzymen (biotransformatie) waardoor een verhoogd risico bestaat dat belangrijke voedingsbestanddelene zoals vitamine D in het lichaam worden afgebroken. Overgevoeligheid voor BHA veroorzaakt klachten als oedeemvorming, eczeem, slaapdronkenheid en hyperactiviteit. Het verlaagt het serotoninegehalte, het noradrenalinegehalte en de choline-esterase activiteit in het bloed, waardoor gedragsafwijkingen kunnen ontstan. BHA remt ook het cyclo-oxygenase enzym dat een onderdeel vormt van de prostaglandine-aanmaak.
Door *wendy*
Hitam schreef: Ja, hij is dus de dierenarts die aangesloten is bij Royal Canin en hen adviseert. Geen wonder dat hij zich geroepen voelt te reageren.
Thanksss.  :-* Na jou berichtje even gaan spitten op Google.
En daar vond ik deze link http://www.chico-assen.nl/hond_info.asp en voila het stukje tekst onder de linken.
Owen is 100% overtuigd nu heb ik het idee  ;)
Door *wendy*
Hitam schreef: ;D ;D ;D Met z´n allen komen we er wel!
Jawel, maar voor jou is er nog mailwerk aan de winkel  :D
Door Scooby
Fido schreef: In Disneyworld Florida is er een atractie (weet de naam niet meer iets met earth erin) waarin je in een bootje langs verschillende landbouwproducten vaart zodat de Amerikaanse jeugd kan zien hoe mais en andere groente groeit. Het is daar gewoon een ATRACTIE om te zien hoe groente en fruit groeit en waar de zuivel vandaan komt  :o. Heeeeleee rijen stonden er :-\. Kinderen uit de grote steden hebben geen idee..........................................., ik heb me zitten vergapen aan de enthousiaste reacties van al die Amerikanen dat een aardappel uit de grond komt ;D en mais zomaaaaaaarrrr aan een stengel groeit ::)

Eigenlijk is het heeeeel triest  :(
Ik denk dat heel veel kinderen in Nederland hier ook nog van op zullen kijken...?
Vroeger hadden we hier nog de Flevohof waar dit soort dingen voor kinderen zichtbaar was en uitgelegd werd. Tegenwoording is het belangrijker hoe hoog de achtbaan is en hoeveel loopings die maakt...  :-\
Door Scooby
pippy schreef:Het eiwitpercentage is 2x zo hoog als bij Carnibest ?  :-\
Het eiwitpercentage wat op de zak met brokken staat, kun je niet zo vergelijken met het eiwitpercentage wat op de Carnibest-verpakkingen staat. Dat moet je eerst nog omrekenen (er is vast wel iemand hier die weet hoe dat moet?  ;))
Door Mevroi Kruim
Kruimel schreef: En vergeet niet dat Carnibest 80% vocht bevat en een brok tussen de 5 en 8%. Daarom lijken de gehaltes in brok veel hoger. Van Carnibest zou je dan de analyse van de droge stof moeten bekijken om te vergelijken.
Ziehier.
Door judith1967
Lizzy schreef: Propylgallat: is niet geschikt voor zuigelingenvoeding en voor voeding voor kinderen jonger dan 1 jaar. Waarom dan wel in voeding voor honden en pups? Propylgallaat wordt in het maagdarmkanaal gesplitst in galluszuur en propanol. Propylgallaat zelf blokkeert de dehydrogenase-activiteit van het biotransformatiesysteem van de lever en kan zo schade aan de lever veroorzaken. Galluszuur kan, evenals benzoëzuurderivaten, overgevoeligheid veroorzaken. Overgevoeligheid voor propylgallaat veroorzaakt klachten als contacteczeem, maagklachten, onvruchtbaarheid en hyperactiviteit. Propylgallaat remt ook het cyclo-oxygenase-enzym dat een onderdeel vormt van de prostaglandine-aanmaak.

BHA oftewel butylhydroxyanisol is niet toegestaan in zuigelingenvoeding en voeding voor kinderen jonger dan 1 jaar. Waarom dan wel in voeding voor honden en pups? BHA kan het lipide en het cholesterolgehalte van het bloed positief beinvloeden. BHA wordt als zodanig grotendeels onveranderd via de urine uitgescheiden. In de lever vindt geen dealkylatie of hydroxylatie plaats, maar BHA induceert de vorming van afbraakenzymen (biotransformatie) waardoor een verhoogd risico bestaat dat belangrijke voedingsbestanddelene zoals vitamine D in het lichaam worden afgebroken. Overgevoeligheid voor BHA veroorzaakt klachten als oedeemvorming, eczeem, slaapdronkenheid en hyperactiviteit. Het verlaagt het serotoninegehalte, het noradrenalinegehalte en de choline-esterase activiteit in het bloed, waardoor gedragsafwijkingen kunnen ontstan. BHA remt ook het cyclo-oxygenase enzym dat een onderdeel vormt van de prostaglandine-aanma
Gewoon even een nieuwsgierig vraagje;
BHA heeft toch iets te maken met filmrolletjes??Of zit ik er nou naast?? ::)
Kan mij zoiets herinneren van vroeger toen was er ook iets met hondenbrok met BHA(weet alleen met meer wat voor merk dat was :-[)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door