Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
pike schreef: waarom zou je pulp en sap moeten scheiden? ik dacht dat het met pulp net gezond was?
je hoef natuurlijk helemaal niet de pulp en sap te scheiden, maar de fancy machines die sommige mensen hebben doen het wel, de mijne niet, maar is prima voor de honden en hun groente mix, maar ook voor mij voor soep creaties, en of super smoothe appelmoes, smoothies en dies meer ;D mijn honden weten toch lekker niet dat ze tweederangseburgerszijn ;D ;D ;D
Door Sultan
Speciaal voor de groentenmixjes hebben we een keukenmachine gekocht.......Eeen Braun Combimax 650.
Werkt prima, en kan er alles mee klein krijgen, van bladgroente tot winterpeen. kortom, ik ben er helemaal blij mee :D

O ja, indien nodig, kan er ook vlees mee gemalen worden.........heb de mensen in de winkel dat speciaal laten uitzoeken, is het niet handig voor de katten, dan voor evt noodgevallen bij de doggies. Kreeg alleen wel bevreemde blikken in de winkel, toen ze me vroegen waar ik de machine voor nodig had ;D Ze hadden nog nooit een klant gehad die een keukenmachine kocht voor groentemixen voor hun huisdier ;)
Laatst gewijzigd door Sultan op di 27 jun 2006, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maakte eerst mijn groentenmix met een staafmixer. Was wel een zware uitvoering maar hij kon de hoeveelheid voor mijn "regiment" barfertjes toch niet aan en is doorgebrand...

Heb dan enkele weken geleden een Solis Juice Fountain gekocht. Die doet het super!

http://www.surprisekookgerei.nl/index.h ... 885.399884

Staat momenteel in de Makro folder (België) voor 149 Euro.

Werkt perfect. In 10 minuutjes pers ik mijn voorraad groenten (6kg groentenmix). Sap en pulp worden gescheiden maar die kieper ik dan gewoon terug bij elkaar en meng goed. Zo heb ik een prachtige groentenmix zonder al te veel werk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door