Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
Zoals ik Tieneke al per mail liet weten, is de droogmachine binnen :)

Helaas geen tijd om het uit te proberen dit weekeinde, ben namelijk een paar dagen weg.
Door tieneke
Edwin en Brenda schreef: Zoals ik Tieneke al per mail liet weten, is de droogmachine binnen :)

Helaas geen tijd om het uit te proberen dit weekeinde, ben namelijk een paar dagen weg.
En?al uitgeprobeerd ;D ;D
Door EdwinK
van de week wat kippenhart en -levertjes gedaan. Brenda vindt ze heerlijk. Dus eerdaags nog maar wat meer inkopen doen :)
Door tieneke
Edwin en Brenda schreef: van de week wat kippenhart en -levertjes gedaan. Brenda vindt ze heerlijk. Dus eerdaags nog maar wat meer inkopen doen :)
De lever is hier ook favoriet, zelfs bij de katten :P
Door La Demisa
Vandaag is mijn droogmachine binnen gekomen. Die ik bij Tineke besteld heb. Hij is direct aan het werk gezet. Ik heb er 2,5 kilo runderhart in gedaan en hij staat nu 3,5 uur aan. Het ziet er nu al heel goed uit en bij het draaien en de roosters wisselen krijgen de honden steeds een stukje. Ze vinden het geweldig lekker. IK ben dus erg blij met mijn aankoop en bedenk me dat ik deze maand de aankoop al terugverdient heb. Reken eens uit wat je uitgeeft aan pensstaafjes. Deze kosten 2,39 euro per 100 gram, is dus 23,90 euro per kilo. Ik betaal 60 euro cent voor een kilo pens. Bovendien dus geen fabrieks beloningen meer voor onze honden. Ik ben  ;D.
Door hellenbanjerbo
ben nieuw hier en barf met mijn twee border collies Banjer en Bo (op de o hoort nog een / maar die kan ik niet vinden op mijn toetsenbord)sinds een paar maanden. voordat ik barfde hele slechte eters en gelijk hadden ze. deze week ook een droogmachine gekocht bij Globetrotter en ondanks de tropische temperaturen gelijk uitgeprobeerd met runderpens, runderlever en runderlong. halverwege de stukken nog kleiner geknipt met een schaar. het duurde lang, zo'n 10 uur op 50 graden en op het laatst op 70 graden, 7 schalen tegelijk. maar het is de moeite waard. B&B vinden het heerlijk en zelfs de pens ruikt lekker. de gekochte gedroogde long stinkt zo dat ik zelf altijd de walm rook die uit mijn zakken opsteeg. maar mijn eigen brokjes ruiken heerlijk. heb het meeste in kleine porties van 100 gram in de vriezer gestopt. er staat een bakje (hoog) op de keukenkast en een bakje in de koelkast om uit te proberen hoe lang het goed blijft. ga nu proberen langere staafjes te maken. receptideeen welkom.
Door Nitus
Ja Hellen, je eigengedroogde beloninkjes waren erg succesvol 8). Denk dat ik er zelf vandaag of morgen mee aan de gang ga.

Voor meer ideeën kun je bij de zoekfunctie misschien eens 'vlees drogen' intikken. Dan krijg je aardig wat onderwerpen waar volgens mij wel handige tips instaan (heb zelf nog geen tijd gehad die allemaal door te lezen ;)).
Door Charlie Angel
Hoeveel vlees kan je in 1x kwijt in de goedkope versie bij Tieneke vandaan?
En hoelang doet hij er dan over?

En hoe klein moet je de stukjes snijden dan, zodat je nog iets overhoud?
Door Mevroi Kruim
Ik kan er makkelijk 1,5 kilo in kwijt, in kleine stukjes, 2 bij 2 cm max. Dan houd ik mooie clickerbeloningkjes over en het droogt relatief snel. Lever bv kun je ook in dunne plakjes snijden en die dan na het drogen in stukjes knippen, dat werkt efficienter in de droger omdat je minder lege ruimte tussen stukjes hebt.
Door Charlie Angel
Kruimel schreef: Ik kan er makkelijk 1,5 kilo in kwijt, in kleine stukjes, 2 bij 2 cm max. Dan houd ik mooie clickerbeloningkjes over en het droogt relatief snel. Lever bv kun je ook in dunne plakjes snijden en die dan na het drogen in stukjes knippen, dat werkt efficienter in de droger omdat je minder lege ruimte tussen stukjes hebt.
En hoe lang kan je het dan buiten de vriezer bewaren?
Door Mevroi Kruim
bernergek schreef: En hoe lang kan je het dan buiten de vriezer bewaren?
Hangt ervan af hoe droog je het maakt. Ik maak het helemaal droog en dan gaat het iig maanden en maanden mee, ook buiten de vriezer. Laat je het een tikje smeuiig dan zal het waarschijnlijk eerder bederven.
Door EdwinK
Ik geloof dat Tieneke schreef dat er een half kilo per rooster op kan. Dus tel maar uit :)
Laatst gewijzigd door EdwinK op vr 28 jul 2006, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door