Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wolfje schreef: ik snap de hele comotie wel daarom wist ik dat t een heftige discussie zou worden.
Veel mensen zijn wezens die graag vlees eten zolang t maar onherkenbaar is. Ok prima.

Waar ik alleen wel van verbaast sta is dat er meteen honden en katten bijgehaald word als je zelf gaat slachten heb je geen grenzen en slacht je zelfs honden en katten.
Dat is dus niet zo.

Al is t wel zo dat mocht ik ooit in een land zijn waar ze hond of kat voorzettn zal ik t uit beleefdheid niet weigeren.
wat voor ons dus taboe is (kat en hond en soms paard)
Is in andere landen weer een schande om een koe te slachten en kan je zelfs de doodstraf op krijgen.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben alleen ik ben altijd berijd mijn mening te verruimen.
en ik verleg mijn grensen dus.
Ik weet wel goede schijding te houden tussen huisdier of consumptie dier.
dus 1 koe wat leuk in de wei staat als huisdier of een stel kalveren die voor de slacht zijn.
ik zal dus ook nooit die ene koe kunnen zien als een lekker stukje vlees.

Ik denk dat t gewoon een kwestie van hoe hoog liggen je grensen.
Aantal stoppen bij onherkenbaar stukje vlees en durven nieteens te denken dat dat lapje ooit heeft geleefd.
Een ander slacht zelf zijn beesten.
Ik denk dat het er gewoon om gaat dat als je internet afzoekt naar gratis konijnen, cavia's die als huisdier niet meer dienen dat de volgende stap dan wel eens katten zouden kunnen zijn omdat deze ook tot de huisdieren horen........................ ???
wolfje schreef: Ik heb al eerder gezegt dat als mensen vragen wat ik ermee ga doen t dan eerlijk zal vertellen.
Maar als mensen niks vragen of verder weinig intresse in de dieren tonen en dus niks vragen zal ik ook niks zeggen t boeit ze dan toch niks.
Maar nogmaals ik heb mijn adressen wel waar ik de beesten vandaan kan halen die wel weten wat ik ermee ga doen.
Dus haal zeker verlopig nog niks van marktplaats af.

Ik vroeg me gewoon af wat mensen van het idee vonden.
Je kan het beter altijd eerlijk vertellen, vaak vragen mensen niet wat je ermee van plan bent omdat ze ervan uit gaan dat je ze als huisdier gaat houden...
Ster schreef: Ik denk dat wanneer mensen een 'vreemd' beeld krijgen bij het lezen van deze discussie, dit vooral iets over die mensen zelf zegt. Natuurlijk staat het zelf slachten van dieren ontzettend ver van ons af. Zowiezo het verzorgen van ons eigen voedsel. Een moestuin wordt een leuke hobbie genoemd, maar wanneer iemand een eigen dier slacht is zo'n persoon ineens 'vreemd'? .
Daar gaat het hier niet om
Voor jezelf slachten en daar de restanten van aan je dieren geven is niks mis mee.
Dat gebeurd in alle landen om ons heen.
Doodgeboren dieren is ook prima materiaal voor je honden.
Maar speciaal voor je honden levende dieren kopen terwijl er een overschot is aan restmateriaal vind ik gewoon niet de manier om je honden te eten te geven.

wat katjes betreft..kittens worden al gebruikt als voer voor de slangen
kittens geven meer tegenstand als ze voor de slangen geworpen worden. :( dan een konijn, die verlamd nml
Door gonny
willieD schreef: Daar gaat het hier niet om
Voor jezelf slachten en daar de restanten van aan je dieren geven is niks mis mee.
Maar speciaal voor je honden levende dieren kopen terwijl er een overschot is aan restmateriaal vind ik gewoon niet de manier om je honden te eten te geven.

kittens geven meer tegenstand als ze voor de slangen geworpen worden. :( dan een konijn, die verlamd nml
dat van die kittens is volgens velen een broodje aapverhaal!!! ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat t werkelijk gebeurt!! >:(
Anneke V schreef: Gaan die konijnen of cavia's dan geen stress hebben als jij met een bijl boven hun hoofd staat te zwaaien & misschien al eens mist omdat ze niet stil blijven zitten???
Ik weet niet hoe jij denkt dat er geslacht wordt... maar niet zo als jij beschrijft....
Sam22 schreef: Ik weet niet hoe jij denkt dat er geslacht wordt... maar niet zo als jij beschrijft....
Inderdaad. En verder, dieren die thuis geslacht worden hebben in ieder geval niet de stress van naar het slachthuis vervoerd moeten worden (en je wilt niet weten hoe dat gaat met bv bio-industrievarkens die nog nooit een meter gelopen hebben of daglicht gezien).
Ik schreef het al eerder, slachten is gewoon niet leuk voor het slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert. Maar je kunt de narigheid beperken door het thuis op een nette manier te doen.
Je kop in het zand steken door niet te willen weten hoe slachten in z'n werk gaat maar wel de resultaten kopen, en dan nog tekeer gaan over mensen die het zelf op een nette manier willen doen na hun dieren een goed leven gegund te hebben ... sorry, daar kan ik me heel erg boos over maken.
Ik snap zowiezo het hele probleem niet....

Of de konijnen worden door je zelf gefokt en geslacht.. dan heb je eten voor je hond....

of je haalt een gefokt konijn die geslacht is bij de slager...is ook eten voor de hond....

Ik zou idd wel, als je het evt bij een hobbyfokker haalt, wel vermelden wat je ermee gaat doen....das wel zo eerlijk...

Maar als je de dieren zelf fokt en voert ze aan je hond maakt toch niks... tuurlijk verschilt dat per persoon of je dat wel of niet zou doen....dat is een eigen mening maar je gaat daar anderen niet op afrekenen...En zeker niet met die idiote opmerkingen over geld... das toch dikke onzin. Iedereen weet dat een hond (of huisdier in het algemeen) houden geld kost.... Maar zijn jullie dan niet "trots" (of blij) als jullie weer een goedkoop gescoord hebben..???

Nu nog iets waar ik me blauw aan erger....
Ben ik nu zo'n stuk minder omdat ik weet hoe ik een dier moet slachten en dat ook doe als dat nodig is, zoals iemand hier vermeld??? Dat vind ik pas ronduit belachelijk!!!
Jij vindt het niet de manier. Ik vind het ook niks. Maar er zijn dus mensen die er anders over denken... En het is maar net wat je verstaat onder 'rest producten'. En ik zie persoonlijk (aan de andere kant dus) geen verschil of je konijnen fokt voor slangen of voor honden.

Overigens is het zelf fokken van konijnen en cavia's en ratten om aan je hond te eten te geven op de rawfeeding lijst heel geaccepteerd.
Maar daar hebben we het dus niet over in deze discussie. Sadisten en mafkezen heb je overal op deze wereld... (helaas). Maar daar gaat deze discussie niet over, over sadisten en wat ze met hun slangen uitvreten.

Om de discussie niet nog ingewikkelder dan dat deze al is, lijkt het me een goed idee om dit specifieke punt niet verder te bediscussieren.

======

Tevens wil ik toch aan iedereen vragen om ook in dit topic rekening te houden met elkaar. Laten we niet persoonlijk worden en eerlijk gezegd vind ik ook dat het wat minder expliciet hoeft. Horror scenarios die nergens op slaan (over rondzwaaiende bijlen): die mogen op het http://www.horrorforum.nl en niet hier ;)
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 jul 2005, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
gonny schreef: dat van die kittens is volgens velen een broodje aapverhaal!!! ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat t werkelijk gebeurt!! >:(
Jammer genoeg is het geen broodje aap verhaal :(
hier in de wijk woont iemand die slangen houd .
En al jaren jonge kittens geeft aan ze slangen gewoon via de marktplaats.

:o JEEZES :o
Kruimel schreef: Inderdaad. En verder, dieren die thuis geslacht worden hebben in ieder geval niet de stress van naar het slachthuis vervoerd moeten worden (en je wilt niet weten hoe dat gaat met bv bio-industrievarkens die nog nooit een meter gelopen hebben of daglicht gezien).
Ik schreef het al eerder, slachten is gewoon niet leuk voor het slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert. Maar je kunt de narigheid beperken door het thuis op een nette manier te doen.
Je kop in het zand steken door niet te willen weten hoe slachten in z'n werk gaat maar wel de resultaten kopen, en dan nog tekeer gaan over mensen die het zelf op een nette manier willen doen na hun dieren een goed leven gegund te hebben ... sorry, daar kan ik me heel erg boos over maken.
Zoals ik hier nog al gezegd heb, gaat het mij niet over het kweken van konijnen of bezitten van kippen etc...voor eigen gebruik of voor je hond. Zolang ze een goed leven krijgen & je weet waarmee je bezig bent... Vroeger werd dit ook zo gedaan, no problem!!!

Maar zoals ik het eerste bericht las kwam het bij mij over dat het ging over internet afschuimen om gratis dieren te vinden die je dan thuisbrengt & daar de kop afhakt... Dat laatste is trouwens nog altijd de meest gebruikte slachtmethode bij mensen die thuis slachten...
Lizzy schreef:
======

Tevens wil ik toch aan iedereen vragen om ook in dit topic rekening te houden met elkaar. Laten we niet persoonlijk worden en eerlijk gezegd vind ik ook dat het wat minder expliciet hoeft. Horror scenarios die nergens op slaan (over rondzwaaiende bijlen): die mogen op het http://www.horrorforum.nl en niet hier ;)
Toch gebeurd het zo nog Lizzy, heb het verleden jaar nog gezien bij familie van mijn vriend!!!!!! Misschien zijn de Belgen nog echt "boers" gebleven & gebruiken oudere mensen hier nog oertechnieken, maar het is geen horror scenario...ik vind dit niet uit!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 19 jul 2005, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door