Angelique schreef:
Jij hebt het wat mij betreft zo lekker samengevat.

, dank je.
Het is wel moeilijke materie, vind ik.
Want persoonlijk vind ik ook dat dieren niet mogen lijden. Ook de kip niet.
Maar blijkbaar houd ik toch meer van mijn honden en het hebben van honden om toch zo hypocriet te wezen ze in huis te halen en hen te voeren met zielige kippen en kalkoenen en koeien en lammeren. En blijkbaar interesseert het welzijn van deze dieren me dus niet genoeg om werkelijk een standpunt in te nemen en daar naar te leven. Ik zet dus voor het welzijn van mijn honden het welzijn van honderden andere lieve dieren op het spel. Dat noem ik hypocriet tot de macht 10. En eigenlijk vind ik dat ik pas recht van spreken zou hebben om mooie verhaaltjes op te hangen over 'mijn vegetarier zijn' als ik de consequenties werkelijk draag en hierna dus nooit meer honden neem. Nou, aan me nooit niet. Ik blijf de rest van mijn leven honden bezitten. En dan maar hypocriet. En ja, ik blijf dus andere dieren daar voor opofferen en ja dat vind ik zelf ook krom. Goed en wel beschouwd.
Ik lees wel eens dat mensen het juist knap vinden dat er hier vegetariers zitten die wel dieren aan hun hond voeren. Diep in mijn hart vind ik het helemaal niet knap. Diep in mijn hart vind ik het knap waardeloos dat ik de ballen niet heb om werkelijk ergens voor de te gaan staan en op te houden met het houden van carnivoren. Ik vreet ook van twee walletjes mee. Om mijn eigen gemoedsrust te sussen eet ik zelf geen dieren, maar mijn honden des te meer. Hoe krom wil je het hebben? Nee, ik ben het helemaal met Geer eens. Alles is hypocriet.
Want net zo hypocriet vind ik dus dat iemand is die zijn honden of katten vegetarisch voert. Tssss, wel lekker een carnivoor huisdier willen hebben, omdat ze zo lief en leuk en lekker zacht en warm zijn, maar ze niet geven waar ze recht op hebben. Hoe hypocriet wil je het hebben?
Nou, als je nog even m'n gang laat gaan kan ik iedere ideologie reduceren tot hypocriet gedrag tot de macht 10

.
Misschien zijn nog het minst hypocriet die mensen die zelf vlees eten, hun honden vlees voeren dat ze zelf die proodieren kweken en zelf slachten. Of mensen die geen huisdieren hebben en het zelf met een minimaal aan biologisch voedsel doen, geen dieren eten en een minimale hoeveelheid afval produceren, etc. Alles wat daar tussen in zit kun je net zo lang beredeneren totdat het hypocriet is. Denk ik.