Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fransosowitz
Het was ons ook bekend dat een (of iig de meeste) vleesmolens niet geschikt zijn voor het malen van botten. Onze Clatronic was inderdaad niet duur, ca €60,-, maar we hadden verwacht dat hij het wel wat langer zou volhouden dan enkele maanden en 50kg.
Voor de volgende keer zullen wij de eendennekken ook eerst bewerken met de hamer. Dat zal vast en zeker schelen...

Die molen die via eBay aangeboden wordt heb ik ook zien staan op Amazon.de als ik me niet vergis. Maar dan inderdaad voor aanzienlijk meer dan de genoemde eBay prijs. Wij hebben nu een Bosch besteld. Hopelijk gaat die het goed en voor lange tijd doen.
Door san :)
Ruisje schreef: Ik betaalde bij dezelfde ebay-verkoper vorig jaar £199. Omgerekend inclusief verzending en thuis even een andere stekker erop zetten was ik € 235 kwijt. Vergelijkbare machines hier in NL kosten het dubbele.

Als een goedkopere molen na een jaar ofzo kapot draait wordt ie ook duur hè. ;)
@ruisje:
Ik ben me ook aan het orienteren op een vleesmolen en deze lijkt inderdaad op dit moment de meest geschikte. Is hij makkelijk schoonte maken en heb je verder geen extra opzetstukken nodig om bot te malen?

Een kenwood is ook ruim 200 euro en met de bijgeleverde spullen ook  niet optimaal.

Anders word het misschien toch gokken met een bomann maar deze klinkt ook wel aantrekkelijk.
Door Liekjes Castor
Ook ik ben op zoek naar een degelijke maalmachine, ik ben aan het kijken geweest voor zo'n kenwood maar kan nergens vinden of de platen/schijven ook van metaal zijn.. Ik las op de voorgaande pagina's dat er iemand is die hiervoor zelf plaatjes maakt?

Malen zou gaan om:

Pens en orgaan
zalmkarkassen (!)
Kippenkarkassen
Kwarteltjes
Duifjes
Sardientjes
konijnenkopjes

En nog wat ander klein spul.. Wil wel wat duurzaams maar niet boven de 275
Moeilijk.. moeilijk..
Door Zaniematsu
Liekjes Castor schreef: Ook ik ben op zoek naar een degelijke maalmachine, ik ben aan het kijken geweest voor zo'n kenwood maar kan nergens vinden of de platen/schijven ook van metaal zijn.. Ik las op de voorgaande pagina's dat er iemand is die hiervoor zelf plaatjes maakt?

Malen zou gaan om:

Pens en orgaan
zalmkarkassen (!)
Kippenkarkassen
Kwarteltjes
Duifjes
Sardientjes
konijnenkopjes

En nog wat ander klein spul.. Wil wel wat duurzaams maar niet boven de 275
Moeilijk.. moeilijk..
Konijnenkoppen zijn volgens mij best hard om door een vleesmolen heen te draaien.
Ik weet niet of er mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben?

Groetjes Linda
Door Liekjes Castor
Ik zat te lezen dat die kenwood veel aankan mits je er zelf gemaakte plaat bijbesteld van iemand hier ( Sorry wil niet onbeleefd doen met ''iemand'' maar ben je naam ff kwijt ;-) )

Dan vraag ik me dus af.. is het noodzakelijk om dan zo'n prijzig ( laten we eerlijk zijn) apparaat aan te schaffen.. De prijs van de schijf ( geen idee wat die kost) en de verzendkosten moet je er dus eigenlijk bij optellen... ??? En dan word het wel een totaalplaatje..

Moeilijk.. Kan alle tips gebruiken  :biggrin2:
Door ChantalKrijn
Liekjes Castor schreef: Ik zat te lezen dat die kenwood veel aankan mits je er zelf gemaakte plaat bijbesteld van iemand hier ( Sorry wil niet onbeleefd doen met ''iemand'' maar ben je naam ff kwijt ;-) )

Dan vraag ik me dus af.. is het noodzakelijk om dan zo'n prijzig ( laten we eerlijk zijn) apparaat aan te schaffen.. De prijs van de schijf ( geen idee wat die kost) en de verzendkosten moet je er dus eigenlijk bij optellen... ??? En dan word het wel een totaalplaatje..

Moeilijk.. Kan alle tips gebruiken  :biggrin2:
Die 'iemand' was Cindy  ;) Maar volgens mij maakt ze de schijven niet meer!
Door Bertine
Ik heb ook ergens gelezen dat Cindy de schijven niet meer maakt.
En, mede uit eigen ervaring, veel verschil in hoe de kenwood machine bevalt. Bij de een prima, bij de ander niet goed. Lijkt aan een typenummer/productnummer te liggen of dat er een verschillend binnenwerk is gebruikt.

De schijven incl de bijgemaakte, zijn allemaal van RVS
Door Liekjes Castor
Ah ok en die levert ze niet meer?

Ik wil eigenlijk wel voor deze machine gaan.. ik heb er geen moeite mee als en veel achterblijft in de wokkel maar wel als je voor dit geld geen goede machine hebt om de eerder aangegeven dingen te malen...

Blijft een heel moeilijk onderwerp vind ik  ;)
Door Liekjes Castor
De schijven zijn idd van rvs maar de gaatjes zijn te fijn schijnbaar.. nu is mijn vraag dus eigenlijk:

Is dit een goede machine zonder het plaatje van Cindy of komt hij dan net tekort door de kleine gaatjes?
Door Cindy de Wolf
De schijf kwam inderdaad van mij af. Het was ooit begonnen als een vriendendienst. Kenwood heeft vermoedelijk iets aangepast aan de machine. Dus mensen met een oude Kenwood dus nu zeker 2 jaar oud die zijn (bijna) allemaal dik tevreden. De mensen daar na grofweg 70/30. De machine zonder de schijf is waardeloos.

Bij voldoende animo kan ik best nog 1 lading schijven leveren maar dat betekend dat er minimaal 6 op voorhand besteld en betaald moeten zijn. De schijf kost rondom de 37,50 inclusief bezorgkosten. Losse schijven doen we niet (meer) aan.

Mijn machine draait nog steeds als een zonnetje.

Konijnenkoppen kan hij malen maar je bent wel een tijd bezig om zulk bot in hapklare brokken te maken.
Door Liekjes Castor
De konijnenkoppen kan ik laten vallen, maar zalm en andere vis karkassen zou wel handig zijn.. kipkarkas, penzen, kwartels etc.
Sjah.. Dan moeten er 5 mensen in deze dure tijd van het jaar een schijf bestellen of een apparaat EN een schijf aanschaffen.. Dan ga ik toch even verder kijken, hoop dat je begrijpt dat dat een beste opgave is. Toch bedankt!

En zijn we weer terug bij af.. Erg jammer!!  :(

Iemand nog suggesties??  :-\
Door Ruisje
Zaniematsu schreef: Goeie vraag!
Als je dit topic nu even terugleest dan krijg je antwoord. ;) Een jaar geleden ging het ook al over deze molen, ook door jou!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door