Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1987382
saskia37 schreef: Ik heb een Gastroback vleesmolen en opzich tevreden maar inderdaad als ik klaar ben en draai alles los komt er nog aardig wat bot vrij, en ik doe over 14 kilo echt wel langer :-\
Zou zo'n aangepaste snijschijf ook op een gastroback passen, ik heb nu 25 gaatjes in de snijschijf.
Elke molen heeft andere maten. Ik zal eens aan Martijn vragen hoe je dat kan meten en of hij dat überhaupt wilt doen want er gaat toch weer ontwerptijd e.d. inzitten. Die van mij is gemaakt/ontworpen op de Kenwoord mg700.
Door miik
#1987427
Volgens mij zijn ze hetzelfde, ik heb een oude kenwood staan, en nu de gastroback- dezelfde als saskia...
Ik heb de grootste schijf erop zitten en dan doet ie het heel aardig. Ik vraag me af of als ik de gaten groter zou hebben de molen niet stuk gaat,..,.. Maar als er een schijf gemaakt wordt voor de gastroback, dan zou ik daar ook wel eentje van willen, voor bv spier en orgaan vlees.

Voor het praktische... er zitten 3 schijven bij en ik gebruik alleen degene met de grootste gaten, ik zou die met kleine gaten op kunnen sturen. Dan kan je vriend precies zien hoe groot- hoe dik ect hij moet zijn....
Door Cindy de Wolf
#1988172
Ik heb even aan Martijn gevraagd hoe/wat. Als mensen voor hun eigen vleesmolen een nieuwe snijschijf willen hebben dan kan dit. Dan moet wel een snijschijf van de huidige machine aan ons worden opgestuurd dan kan hij hem inmeten e.d. Kosten zullen dan om en nabij de 40 euro komen te liggen.
Hierbij moet uit gegaan worden van het feit dat je denkt dat de gaatjes te klein zijn en er dus veel bot ophoopt achter de snijschijf. Je moet er dus vrij zeker van zijn dat de motor sterk genoeg is.
Door Cindy de Wolf
#1990968
Zo vandaag voor het eerst kvv voor de katten gemaakt met de Kenwood :D wat een genot zeg, 4kg in 12 minuten. Deze keer betrof het de grote kalkoennekken van Lupa (wel in de lengte door de midden gezaagd op de lintzaag), kipkarkas van Darf, eendenvleugels 1e deel van VSE, en konijnrugkarkas van Lupa. Daarnaast aan spiervlees biologische runderkopvlees, lamsvlees van SW, struisvogelvlees en lama. Aan orgaan eendenhart, rundernier, biologische runderlever. Kortom ook veel vettere/taaie soorten, geen enkel probleem. ;D
Door miik
#1991346
Hoe groot zijn de gaten van de schijf die je nu hebt ?
Want de grootste schijf bij "onze" molen heeft flinke gaten...
Ik vraag me af of het heel veel verschil maakt.
Heb je misschien een foto van je nieuwe schijf ?
Door Cindy de Wolf
#1991362
miik schreef: Hoe groot zijn de gaten van de schijf die je nu hebt ?
Want de grootste schijf bij "onze" molen heeft flinke gaten...
Ik vraag me af of het heel veel verschil maakt.
Heb je misschien een foto van je nieuwe schijf ?
Het maakt enorm veel verschil. Althans bij deze molen. Voordat Martijn dit gemaakt had moest ik hem regelmatig uit elkaar halen omdat er teveel bot zich ophoopte achter de snijschijf, nu dus totaal niet meer en maalt hij in no time tot nu toe alles.

Hierbij een foto van de snijschijf;
Afbeelding
Door Linsey
#1991737
Hoe groot komen de botstukjes uit de kenwood en welke vorm hebben ze? Iemand misschien een foto van een stukje bot van een kleinere diersoort zoals bijvoorbeeld konijn, kip, haas,....?
Door Cindy de Wolf
#1991795
Linsey schreef: Hoe groot komen de botstukjes uit de kenwood en welke vorm hebben ze? Iemand misschien een foto van een stukje bot van een kleinere diersoort zoals bijvoorbeeld konijn, kip, haas,....?
Niet extreem groot, denk een mm of 2 a 3. Foto hiervan is dan ook niet te maken.
Door Bien
#1993294
Cindy de Wolf schreef: Het maakt enorm veel verschil. Althans bij deze molen. Voordat Martijn dit gemaakt had moest ik hem regelmatig uit elkaar halen omdat er teveel bot zich ophoopte achter de snijschijf, nu dus totaal niet meer en maalt hij in no time tot nu toe alles.

Hierbij een foto van de snijschijf;
Afbeelding
@CindydeWolf, deze schijf gebruik je dus ipv de grootste schijf met gaten, toch?
Door Bien
#1994161
heb zojuist mijn schijfje besteld ;-) spannend het er dan gemalen uit gaat zien!!!


krijg je lamsstaarten er ook door? of zijn die te "vet" ...glibberig....
Door Cindy de Wolf
#1994191
Bien schreef: heb zojuist mijn schijfje besteld ;-) spannend het er dan gemalen uit gaat zien!!!


krijg je lamsstaarten er ook door? of zijn die te "vet" ...glibberig....
Geen idee, ik heb nog nooit lamsstaarten gehad maar ik gok zo van wel. Hij had in ieder geval geen moeite met lamsvlees van SW ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door