jelle01 schreef: Wij hebben Flatjes en die staan bekend om héél gevoelig te zijn aan kanker. Het is dan ook nog een kanker waarbij je ze in zeer korte tijd kwijt bent.Wat verschrikkelijk
Het is zelf zo erg dat er in Engeland een grootschalig onderzoek bezig is naar mogelijke genetische verbanden. Het is ook een onderzoek waar de rasclubs aan meewerken.
Wij hebben Flatjes verloren op de leeftijd van 2 jaar, 4 jaar, 5 jaar en 8 jaar.
Mijn ouders hebben zelfs een nestje gefokt waarvan op 4-jarige leeftijd 50% van het nest was gestorven aan kanker. Verschrikkelijk !
Ze stonden allemaal op brokken.
Daarom heb ik besloten om al mijn honden te laten barfen want dit is de enige manier dat ik er nog een beetje de hand in kan houden zodat ik weet wat ik hen geef.

Wij hadden een flatje (uit '74) en die is op een maand na 16 geworden. Op brok (Doko) met af en toe pens en hondentartaar. Ik geloof toen ze ouder werd s'ochtends Doko geperste brok en s'avonds Doko Dinner (in heet water weken).
Ik heb wel eens gezocht of ik nog familie van haar kon terugvinden, maar ik geloof dat die lijn is opgehouden. 'T is toch verschrikkelijk dat het in 30 jaar tijd zo slecht gesteld is geraakt met het ras?? Heel verdrietig, voor je ouders ook.
Overigens denk ik soms dat de vroegere brokken minder slecht waren dan nu...toen was het niet slechts commercie commercie, maar een antwoord op een vraag. Simpelere ingredienten en niet al die toevoegingen en afvalverwerkingsoliën en bagger. Maar misschien is dat helemaal niet waar hoor. Als ik nu zie hoe mensen in mijn omgeving maar zoekende blijven naar de juiste brok (die niet willen barfen)...ik hoor nu nooit eens dat de hond het 14 jaar prachtig doet op één en dezelfde brok. Jaarlijks overstappen is heel gebruikelijk.
Ik ben erg benieuwd naar de vragenlijst!