Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

setterlover schreef: M.a.w. ik ben geen setter liefhebber omdat ik niet barf?
:offtopic2: en ook dat heb ik niet gezegd.

Nu weer on topic:
Ik vind het artikel niks veranderen aan mijn kijk op BARF. Barf heeft zich voor mij bewezen en daar veranderd een artikel wat anto barf is niets aan.
Door Too
Hitam schreef: Er is een Swahili spreekwoord dat zegt: laat iets dat je (zelf) hebt gezien niet vervangen door iets wat je (van anderen) hebt gehoord.
Mooi!
Dat is vast de bron van 'ons': "zelf gezien óf zelf gehoord??"
Door *Monique
Lizzy schreef: Ik zou de discussie over brokken graag willen stoppen. Wij zijn een BARF forum. Geen brokken forum. En welke brok je ook voert (jij moet zelf weten wat je voert): dit is niet de passende plaats om daar op in te gaan of om discussies over te voeren. Dat station zijn wij hier gepasseerd. Er zijn voldoende andere fora waar je naar hartelust over brokjes kan praten en discussieren.

Ik heb je uitgelegd dat wolven niet alleen prooi-eters zijn. Maar ook aas eters. En ze eten dus niet alle dagen bot + haar. Bovendien voegen wij niet voor niets ruwvezel aan de voeding van onze hond toe. En kijk ook eens naar de hoeveelheid zelf samenstellers op dit forum. En tel daar bij op dat we een jaar of 6 bestaan. En zoek dan de honden die door perforatie van geschikte botten om het leven zijn gekomen. Want je kunt het wel nuttig vinden, want meneer schrijft, maar het tegendeel is bewezen.

PSIES, en ik zit hier met kromme tenen!! Wat een onzin artikel en onzin discussie >:(
ik denk dat er veel te lezen is op BP over het goede van rauw vlees voeren. Wat een flauwekul om hier een beetje de bro......meuk te gaan zitten promoten setterlover. Blijf lekker bij de brokken
Totaal  :offtopic2: maar ik heb in mijn trimsalon behoorlijk wat setters in behandeling en allemaal op de brokken staan en bijna allemaal problemen hebben (heel uiteenlopend)
Zeg Trimsalon,

waar komen die Setters die jij trimt allemaal vandaan? Ik ben zelf ook trimster, lid van de Ierse Setterclub maar de enige setter die ik trim is die van mijzelf, zoals de meeste setter eigenaren doen.  Vachtproblemen komen bij Ieren nauwelijks voor en als die problemen er zijn worden ze meestal veroorzaakt door castratie.

Ik postte het artikel niet om brokken te promoten. Ik hoopte op goed onderbouwde reacties waarom de man die het artikel schreef ongelijk zou hebben. Het woord "flauwekul" heb ik vaak voorbij zien komen, maar een uitleg waarom heb ik niet echt gezien.

Persoonlijk heb ik het idee dat niet iedereen het artikel volledig heeft gelezen. gezien de reacties. Er wordt meer op de man gespeeld dan op de bal. Ik vond nog een artikel wat het lezen waard was: http://home.att.net/~wdcusick/raw.html

@ de beheerder, wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Ik ben er zo'n beetje klaar mee.
setterlover schreef: Zeg Trimsalon,

waar komen die Setters die jij trimt allemaal vandaan? Ik ben zelf ook trimster, lid van de Ierse Setterclub maar de enige setter die ik trim is die van mijzelf, zoals de meeste setter eigenaren doen.  Vachtproblemen komen bij Ieren nauwelijks voor en als die problemen er zijn worden ze meestal veroorzaakt door castratie.

Ik postte het artikel niet om brokken te promoten. Ik hoopte op goed onderbouwde reacties waarom de man die het artikel schreef ongelijk zou hebben. Het woord "flauwekul" heb ik vaak voorbij zien komen, maar een uitleg waarom heb ik niet echt gezien.

Persoonlijk heb ik het idee dat niet iedereen het artikel volledig heeft gelezen. gezien de reacties. Er wordt meer op de man gespeeld dan op de bal. Ik vond nog een artikel wat het lezen waard was: http://home.att.net/~wdcusick/raw.html

@ de beheerder, wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Ik ben er zo'n beetje klaar mee.
Dit vind ik toch wel een beetje de weg van de minste weerstand, hoor. Eerst een paar artikelen op barfplaats zetten, er zelf dan absoluut niet inhoudelijk op ingaan, de kritiek die op een van die artikelen komt gewoon negeren onder het motto "een uitleg waarom heb ik niet echt gezien" en dan roepen dat je er klaar mee bent.

Ik heb dat tweede artikel ook gelezen, maar in de wetenschap dat je zelf op geen enkele manier bijdraagt aan een inhoudelijke discussie, ga ik er niet meer op in.
Door Lizzy

waar komen die Setters die jij trimt allemaal vandaan? Ik ben zelf ook trimster, lid van de Ierse Setterclub maar de enige setter die ik trim is die van mijzelf, zoals de meeste setter eigenaren doen.  Vachtproblemen komen bij Ieren nauwelijks voor en als die problemen er zijn worden ze meestal veroorzaakt door castratie.

Pardon? Heb ik me op pagina 1 voor niets zo uit zitten sloven? Jammer dat jij niet in gaat op mijn reacties op het artikel.

Ik ben er ook klaar mee hoor, daar niet van. Maar zie geen enkele reden voor een slot. Het topic blijft derhalve gewoon open.
Door pallas

waar komen die Setters die jij trimt allemaal vandaan? Ik ben zelf ook trimster, lid van de Ierse Setterclub maar de enige setter die ik trim is die van mijzelf, zoals de meeste setter eigenaren doen.  Vachtproblemen komen bij Ieren nauwelijks voor en als die problemen er zijn worden ze meestal veroorzaakt door castratie.

Eerst weer een nieuw artikel over hoe slecht barf dan wel zou zijn (gaat trouwens volgens mij over een standaard barf dieet of KVV en standaard barfen doen wij niet aan) en dan de discussie op slot willen.
Nou , dat vind ik kort gezegd gewoon niet netjes van je.

Ik he het artikel dus maar gelezen. Het rammelt aan alle kanten . Maar gelukkig heeft de schrijver overal een antwoord op. Je moet gewoon even door klikken en dan:

For each recipe packet you are ordering (includes both a custom recipe and supplement chart for one dog) the fee is $100.00 in US dollars.

Click On Button To Pay For A Custom Recipe Packet

After I have both the information and the payment the recipe packet will be formulated and E-mailed to you within seven to fourteen days (m-f).

Nou , dan wil ik wel weten waarom deze schrijven zo tegen barf is ::) ::) ::)

edit: tikfoutje eruit
Laatst gewijzigd door pallas op za 14 nov 2009, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Monique
Anne in Spanje schreef: Het heeft ook niet zoveel zin om een barfforum met dit soort artikelen vol te plakken; een beetje alsof je het Vaticaan bestookt met verhalen waarin de zegeningen van abortus worden bezongen!  :D ;D
amen ;)
Ik ben zo'n eigenaar die zich hals over kop in het vers voeren avontuur gestort heeft nadat ze van 1 iemand een verhaal daarover hoorde dat haar heel logisch in de oren klonk. Begonnen met KVV (CB) met de bedoeling rustig over te stappen op BARF omdat ze het toch ook wel een hele verantwoordelijkheid vond, zelf samenstellen. Na weken later de eerste BARF dag is vrijwel de gehele voorraad CB doorverkocht en ben ik volledig zelf gaan samenstellen (let wel: na eerst veel gelezen te hebben over zelf samenstellen). Eerlijk is eerlijk: wanneer ik zo'n artikel begin te lezen stijgt mijn bloeddruk en wordt ik toch een beetje onzeker, precies dus wat de bedoeling is van de schrijver. Zeker omdat mijn oudjes het jaren "prima" gedaan hebben op brok. Ik geef toe, Faydor vrat het niet tenzij er wat blikmeuk doorheen geroerd was maar verder zijn ze 9 en 10,5 geworden zonder al te veel gezondheidsproblemen. Persoonlijk vind ik het dus niet erg wanneer er weer eens zo'n artikel verschijnt op BP, want dan schieten Lizzy en een paar anderen het weer lekker af en ben ik weer gerustgesteld!  :biggrin2:

Maar ik ben het helemaal eens met een hoop reacties: ik hoef maar naar mijn honden te kijken om nooit meer anders te willen. Elke maaltijd is het alsof ze weken en weken niets te vreten gekregen hebben, alles is lekker. Alleen Buran miept af en toe, maar die heeft ook nooit brokken gegeten (misschien even als pup) dus die is verwend. Buran is inmiddels ruim 16 maanden en ziet er perfect uit, volledig op vers en laatste 14 maanden op BARF. Mijn honden poepen inderdaad aanzienlijk minder en meestal mooie BARF drollen en het stinkt ook veel minder. En niemand die geloofd dat ze inmiddels 10,5 en ruim 12 zijn. De tanden die ze nog in hun bek hebben (ze zijn alle drie erg gek op stokken en tennisballen) zijn schoon en tandsteen vrij. Ik zelf vind het heel erg jammer dat ik hier niet eerder van geweten heb en heb mijn oudjes al meerdere malen hardop mijn excuses aangeboden dat ze het grootste deel van hun leven brokken hebben gekregen, met name aan Faydor omdat die zo duidelijk aangaf dat hij daar niet van gediend was. Denk ook niet dat ik er bij hem ooit nog een brokje inkrijg (als ik dat al zou willen) tenzij ik hem compleet uithonger. Dus, ondanks het feit dat ik echt nog wel eens (goed  :-[) de zenuwen krijg wanneer ik botten voer die geen beginnersbotten zijn is het voor mij duidelijk: alleen al het argument dat er nu met zoveel smaak gegeten en gekraakt wordt is voor mij al een reden om nooit meer anders te willen!
Haa, lekker verhaal, Barbara! Had door mij geschreven kunnen zijn, al zijn mijn honden nog wat jonger!

Dat is wat me ook het meest stoort aan die artikelen: ze gaan volkomen aan de praktijk voorbij. De theorie dat honden toch geen wolven zijn en dit nodig hebben en dat vooral niet en dat dat rauwe gedoe gewoon niet kan is heel leuk, maar laat buiten beschouwing dat er inmiddels duizenden honden (en katten) zijn die niet alleen probleemloos botten kraken (en toch probleemloos poepen!), maar die dankzij het barfen ook nog eens van een scala aan aandoeningen, allergieën en andere ongemakken zijn afgekomen die voorheen door brokken niet waren verholpen. Die praktijk kun je als antibarfauteur willen negeren, maar dat neemt niet weg dat die praktijk gewoon realiteit is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door