Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Oh, dan had ik het verkeerd gelezen  :-[

Als het nu goed gaat lijkt een onderzoek mij ook niet nodig  ;) En ik kan me voorstellen dat je de da-assistente een beetje zat was....
Door Lizzy
judith1967 schreef: Nee,ik heb geen onderzoek gedaan!!

Eerlijk gezegd werd ik een beetje pissed op de da assisente,die mij wederom dus weer een wormenkuurtje aan wilde smeren(ik stond er al met Dorians ontlasting in een potje)
Ik heb behoorlijk tegengas gegeven,maar toch blijven zeggen  Nee een wormenkuurtje moet je gewoon geven das veel beter dan zo mestonderzoek,omdat je dan niet altijd eitjes vindt

Ik had er zo mijn buik van vol,dat ik dus niet meer ben teruggeweest.
En eerlijk gezegd ik zie ook totaal niks in Dorians zijn ontlasting zitten.
Dus mss ben ik een beetje eigenwijs hierin,maar mijn intuitie zegt dat het kotsen veroorzaakt werd door het te snel water drinken na water.Ik heb het ook uitgeprobeerd bij hem.

En ook geef ik nu spiervlees(of pens) bij bot.

Wormen zie je meestal niet in de ontlasting. En het kan wel degelijk een oorzaak zijn voor spugen. Maar waarom stelt de DA dan geen mestonderzoek voor? Dan weet je het bijna zeker, of je hond wel of geen wormen heeft. Want stel hij heeft geen wormen: dan heb je hem inderdaad voor niks ontwormt. Maar stel hij heeft echt een invasie van wormen (nogmaals, dat hoef je niet te zien. Maar als de besmetting heel erg is wordt de hond soms mager en loopt de conditie achteruit. Toch kan het zeker gebeuren hoor, dat een jonge hond teveel wormen heeft): dan is het toch een goed idee om hem wel te ontwormen.
Door dogsunlimited
judith1967 schreef: Nee,ik heb geen onderzoek gedaan!!

Eerlijk gezegd werd ik een beetje pissed op de da assisente,die mij wederom dus weer een wormenkuurtje aan wilde smeren(ik stond er al met Dorians ontlasting in een potje)
Ik heb behoorlijk tegengas gegeven,maar toch blijven zeggen  Nee een wormenkuurtje moet je gewoon geven das veel beter dan zo mestonderzoek,omdat je dan niet altijd eitjes vindt

Ik had er zo mijn buik van vol,dat ik dus niet meer ben teruggeweest.
En eerlijk gezegd ik zie ook totaal niks in Dorians zijn ontlasting zitten.
Dus mss ben ik een beetje eigenwijs hierin,maar mijn intuitie zegt dat het kotsen veroorzaakt werd door het te snel water drinken na water.Ik heb het ook uitgeprobeerd bij hem.

En ook geef ik nu spiervlees(of pens) bij bot.

Bij ontlastingonderzoek moet je van 3 dagen ontlasting opsparen, omdat ze een bepaalde cyclus moeten zien. Je kan regelmatig honingwater geven, daar zitten belangijke enzymen in die een antiseptische werking hebben op de maag.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op do 05 jun 2008, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
Laura2004 schreef: Volgens mij wilde de dierenarts van Judith geen mestonderzoek doen.
Belachelijk, een beetje dierenarts weet hoe dat moet en het is vrij makkelijk. Desnoods door middel van die sticks, waar ik weinig vertrouwen in heb, maar dan nog...........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door