Moderator: Lizzy
Deesje schreef: met eten hoef ik echt niet bang te zijn haha.. zoals met alles (behalve ervan tussen gaan) doet ie het op zijn gemak.. ik kreeg toevallig gisteren op speurtraining de opmerking dat ik zachtere snoepjes moest gebruiken omdat ie zo lang staat te kauwen.. toen ik zei dat dit rodi worst was (ministukjes) wist ze niet hoe ze moest kijken.. hij doet echt alles op zijn dooie gemakje.. ook eten..(of zou dat ook puberafhankelijk zijn hihi)Hier is het iig niet puberafhankelijk. Boef is 3,5 en loopt af en toe echt te zuigen op een week stukje van het een of ander
Deesje schreef: @ ellen.. een beetje laat maar goed..t' is goed hoor, iedereen weet van zijn eigen hond wat die aankan kwa eten. Hier hoef geen schaperibben te proberen want met geiteribben spugen ze al alles aan elkaar!!
gezien het feit dat kito nu gigantisch aan t puberen is zit ie ook t grootste deel weer aan de lijn, maar af en toe moet ie gewoon zijn energie kwijt.. waar ie voorheen altijd los mocht zoek ik nu de plekjes iets beter uit en kan ie wel even sprinten. En ik wil ook blijven oefenen..
met eten hoef ik echt niet bang te zijn haha.. zoals met alles (behalve ervan tussen gaan) doet ie het op zijn gemak.. ik kreeg toevallig gisteren op speurtraining de opmerking dat ik zachtere snoepjes moest gebruiken omdat ie zo lang staat te kauwen.. toen ik zei dat dit rodi worst was (ministukjes) wist ze niet hoe ze moest kijken.. hij doet echt alles op zijn dooie gemakje.. ook eten..(of zou dat ook puberafhankelijk zijn hihi)
en de schapenribben die ik geef zijn echt niet zo hard.. tenminste het gaat niet moeilijker dan bijvoorbeeld geitenribben of kippenbout.. ik hoor ook nauwelijks iets als ie de boel kraakt.. en ik krijg ze zelf ook net zo makkelijk in stukken gedeeld..
Laura2004 schreef: Toch is het ook zo dat het heel lang kan duren voordat honden bepaalde botten aankunnen. Mijn honden hebben het eerste jaar of anderhalf jaar regelmatig stukjes bot uitgekotst. Maar daarna is het nooit meer gebeurt, ik geloof niet dat het uitkotsen van stukjes bot altijd betekent dat een bot te hard is, het kan ook betekenen dat de maag van de hond het nog niet aan kan (maar het op den duur wel aan zal kunnen).Ik denk ook dat dat een hele grote rol speelt. Toen Pike pas begon met barfen had hij al moeite met de kleine zachte kippebotjes. Niet dat hij ze uitspuugde, maar er zaten altijd wel stukjes bot in zijn ontlasting. Hij heeft ook een hele poos (maanden) niets anders gekregen als kippebot voor ik een botje verder ging. En toen begon het weer opnieuw. Nu eet hij lekker diverse soorten en zie ik nooit meer iets van bot terug.
Als ik dat zo lees klinkt het begrijpelijk, zo'n hoop eten en dan ook nog een plens water erbij, maar als ik dat dan vergelijk:
Jij hebt heel grote honden van veel gewicht; Pike weegt 17 kg en eet dagelijks minstens 600 gram, soms ook 800, in één maaltijd, voor zo'n kleine hond is dat toch ook een enorme bak. Nou gooit hij er geen plens water achteraan maar ik haal ook de bak niet weg. Want dan vergeet ik hem later weer terug te zettenHij zal niet gaan zeuren als er geen water staat, als er niets is gaat hij gewoon met een grote zucht weer de keuken uit! En als hij perse wil en de kans krijgt drinkt hij toch gewoon uit de vijver, dat is zeker in de zomer geen probleem als alles open staat.
pike schreef:de mijne wegen gemiddeld 45 kilo de pyrs dan maar met kvv eten ze gemiddeld max 1 kilo anders worden ze dik...
Jij hebt heel grote honden van veel gewicht; Pike weegt 17 kg en eet dagelijks minstens 600 gram, soms ook 800, in één maaltijd, voor zo'n kleine hond is dat toch ook een enorme bak. Nou gooit hij er geen plens water achteraan maar ik haal ook de bak niet weg. Want dan vergeet ik hem later weer terug te zetten :-[ Hij zal niet gaan zeuren als er geen water staat, als er niets is gaat hij gewoon met een grote zucht weer de keuken uit! En als hij perse wil en de kans krijgt drinkt hij toch gewoon uit de vijver, dat is zeker in de zomer geen probleem als alles open staat.