Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
Zie je wel, van BARF-en worden honden agressief  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Het zou handiger zijn als ze met deze hond naar een hondenschool gaat i.p.v. het eten de schuld te geven.
Door Dogshome
Jammer dat het zo gelopen is, en dat iemand niet tegen kritiek kan.
Want je kan een hoop leren van elkaar, daar is dit forum juist voor.
Ook al post ik niet veel , maar lees des te meer.
En heb daar toch een hoop van opgestoken :)
Door Easywoods
Tja, erg vervelend allemaal....

Kan echter niet anders dan me aansluiten bij de vorige sprekers, het verhaal dat een "bottenetende" hond een gevaarlijke kaakdruk opbouwd is echt grote onzin. Elke hond bezit van nature een gevaarlijke kaakdruk echter is het de drift die (mede) bepaald hoe gevaarlijk het allemaal daadwerkelijk uitpakt. De enige remedie is dus zorgen dat de beide honden niet meer in een situatie terecht komen waarin ze elkaar bijten......

en vooral gewoon doorgaan met barfen zou ik zeggen!!!!!!
(en een andere dierenarts?????)
Laatst gewijzigd door Easywoods op zo 26 aug 2007, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MoniqueAppels
balou&crystal schreef: Ik heb begrepen dat de andere hond aan de lijn zat en wat moet je doen als honden gaan bakkeleien en ze zitten aan de lijn.
Honden die aan de lijn zitten horen niet met elkaar in contact te komen dus er kan van bakkeleien als geen sprake zijn.
Door Minna
.Maar ik kan me ook levendig voorstellen dat je op zo'n moment aan alles gaat twijfelen.En ik zou ook liever de schuld bij het voer leggen,dan bij mijn eigen hond van wie ik hou.
Huh?? Sorry maar ik vind dat een beetje raar. Als jou kind iets doet op school oid ben je dan ook zo'n ouder die zegt "oh mijn kindje zou het NOOOIIT doen komt allemaal door de anderen"...
Een hond moet je zien als een hond en je moet ook realistisch zijn "slechte" eigenschappen herkennen en erkennen.
Als mijn hond een andere hond bijt (en het is de schuld van mijn hond) dan neem ik er ook de verantwoordelijkheid voor, en geef toe dat het mijn schuld is omdat ik niet heb opgelet, of ik heb de hond niet goed onder appel, of ik heb niet genoeg met hem getrained. Om dan de schuld bij voer (of iets anders) te leggen is laf, oneerlijk (ook t.o de hond) en kinderachtig.
Op moment dat je een hond aanschaft, schaf je een dier aan die in staat is om aggressie te vertonen, die in staat is om te bijten en in staat is daarmee andere honden en evt mensen te verwonden.
Met het aanschaf van een hond ga je echter ook de verplichting aan om het gedrag van de hond dusdanig te sturen en situaties te vermijden waar de aggressie oplaait.
Maar het is en blijft een hond, die in staat is om te bijten. Aggressie en tanden gebruiken is voor honden heel normaal, alleen voor mensen vaak ongewenst.
En komt het door vlees? Vraag het aan de TV-Da henk Lommers en die zegt Ja! , maar zoals iedereen die een greintje verstand heeft van honden wel weet, is dit niet het geval. Vaak wordt juist bij honden met probleemgedrag het stapje gemaakt van brok naar vers als ondersteuning van gedragstherapie, en dat geeft al vaak verbetering.
Door tieneke
Minna schreef: Huh?? Sorry maar ik vind dat een beetje raar. Als jou kind iets doet op school oid ben je dan ook zo'n ouder die zegt "oh mijn kindje zou het NOOOIIT doen komt allemaal door de anderen"...
Een hond moet je zien als een hond en je moet ook realistisch zijn "slechte" eigenschappen herkennen en erkennen.
Als mijn hond een andere hond bijt (en het is de schuld van mijn hond) dan neem ik er ook de verantwoordelijkheid voor, en geef toe dat het mijn schuld is omdat ik niet heb opgelet, of ik heb de hond niet goed onder appel, of ik heb niet genoeg met hem getrained. Om dan de schuld bij voer (of iets anders) te leggen is laf, oneerlijk (ook t.o de hond) en kinderachtig.
Op moment dat je een hond aanschaft, schaf je een dier aan die in staat is om aggressie te vertonen, die in staat is om te bijten en in staat is daarmee andere honden en evt mensen te verwonden.
Met het aanschaf van een hond ga je echter ook de verplichting aan om het gedrag van de hond dusdanig te sturen en situaties te vermijden waar de aggressie oplaait.
Maar het is en blijft een hond, die in staat is om te bijten. Aggressie en tanden gebruiken is voor honden heel normaal, alleen voor mensen vaak ongewenst.
En komt het door vlees? Vraag het aan de TV-Da henk Lommers en die zegt Ja! , maar zoals iedereen die een greintje verstand heeft van honden wel weet, is dit niet het geval. Vaak wordt juist bij honden met probleemgedrag het stapje gemaakt van brok naar vers als ondersteuning van gedragstherapie, en dat geeft al vaak verbetering.
Ja en daar ligt vaak het probleem,een hoop mensen verdiepen zich niet in hun hond en vinden het toch zo schattig als hij karaktertrekjes vertoont zoals bijv grommen naar een ander als Fikkie bij het baasje op schoot zit/ligt.
Dit is nog maar 1 voorbeeld van ongewenst gedrag en er zijn er natuurlijk nog veel meer waaruit blijkt dat de hond de volledige leiding in huis heeft overgenomen.
Als een baas dergelijk gedrag niet herkent(bijv uit onwetendheid) kunnen er vroeg of laat problemen ontstaan,om het rauwe vlees dan maar de schuld te geven is o zo makkelijk want tsja de Da zegt het he?
Beter is het om een goede gedragstherapeut in te schakelen want eerlijk gezegd ben ik bang dat het niet bij deze ene keer gaat blijven nadat de andere hond flink te grazen is genomen  :-\
Door Dian
Tinker schreef: Lijkt me niet dat dit onderwerp nu grappig is :( ,want er is dus een vechtpartij geweest tussen twee honden,waarvan er eentje ernstig is verwond. :'( Ik moet er niet aan denken dat het mijn hond zou zijn die was aangevallen.Helaas denkt ts dat dit door botten kan komen,wat mij ook onlogisch is.Maar ik kan me ook levendig voorstellen dat je op zo'n moment aan alles gaat twijfelen.En ik zou ook liever de schuld bij het voer leggen,dan bij mijn eigen hond van wie ik hou.Ik hoop dat als de ergste schrik voorbij is,ts alles weer een beetje helder kan overzien,en dat ze dan inziet dat het echt niet aan het voer kan liggen.Sterkte!
Ik snap alleen niet dat je eerst de schuld bij het voer zou leggen??? Zal wel aan mij liggen, maar als mijn hond zou bijten zou ik het toch eerst zoeken bij zowel mij als mijn hond :-[ Dat jij dan aankomt met dat we geen perfecte mensen zijn, nee dat zijn we geen van allen. Waat het hier om gaat is om de verantwoordelijkheid van de daad van je hond te nemen. En niet dit af te schuiven op iets anders.
Door dorinekok
Even een zij stapje: was het ook niet een tijdje geleden zo, dat mensen dachten dat men door vlees eten aggressief werd? Ik meen me te herinneren uit mijn vegetarische periode, dat dat destijds ook gepromoot werd voor mensen. Volgens mij heb ik dat ook nog bijna geloofd.. Nu niet meer hoor.
Door Dian
Tinker schreef: En ik zou ook liever de schuld bij het voer leggen,dan bij mijn eigen hond van wie ik hou.
Dit is waar ik eigenlijk op reageerde. Ik zou niet liever de schuld bij het voer leggen, maar bij mezelf en mijn eigen hond. Je kunt dan ook de fokker wel de schuld geven, of de ouders van de hond etc....
Door Minna
We zijn nu eenmaal niet allemaal perfecte mensen,die perfect de dingen doen zoals ze in jouw ogen zouden moeten doen.  En wat ik bedoel met twijfelen,is dat ts nog maar net begonnen is met vers,en de hond misschien voorheen nog niet eerder dit gedrag heeft vertoont,ze dan denkt dat dit mogelijk met elkaar te maken kan hebben.En ik heb geen kinderen dus dat kun je buiten beschouwing laten.
Je hoeft niet perfect te zijn om je verantwoordelijkheden als hondenbezitter te kunnen begrijpen. Van je hond houden is volgens mij juist hem te accepteren als hond dus met aggressie en bijten en andere hondse dingen er bij, maar daarmee leren omgaan.
Je kan natuurlijk overal de schuld aan andere geven, bvb. ik heb mijn honden brok gegeven, moest van de Da, ik moest mijn hond met een slipketting omver rukken, ja moest van de instructeur, maar ik vind dat het altijd je eigen verantwoordelijkheid.
Dus iets zomaar geloven zonder eerst verder te kijken etc is wel menselijk, is wel normaal, maar is wel de fout van de mensen.
En pas als je dat toegeeft aan jezelf, kan je dingen gaan verbeteren.
Door Minna
.En ik zou ook liever de schuld bij het voer leggen,
Dit heb je toch wel geschreven?  ???
En in het laatste stukje schrjf je dat als je dan een tijdje later het gaat bekijken dat je dan wel weet dat het niet zo is. Maar mij lijkt dat een beetje teveel achteraf wijsheid. Ik krijg echt het idee dat als jou hond die van mij zou aanvallen, dat je dan EERST de schuld liever bij voer oid zou leggen, en dat lijkt mij gewoon een kwalijke zaak. Ik heb voor de zekerheid alles nogmaals doorgelezen en ik kan er echt niks anders van maken. Volgens mij was in dit geval de eigenaar van het labje een hele jonge tienermeisje, kijk als die dan liever de kop in de zand steekt kan ik begrijpen, maar dat de ouders dan niet wat verder gaan denken...(liefst al voordat ze een hond aanschaffen) dat vind ik idd erg fout.
Door panthera
Tinker schreef: Lijkt me niet dat dit onderwerp nu grappig is :( ,want er is dus een vechtpartij geweest tussen twee honden,waarvan er eentje ernstig is verwond. :'( Ik moet er niet aan denken dat het mijn hond zou zijn die was aangevallen.Helaas denkt ts dat dit door botten kan komen,wat mij ook onlogisch is.Maar ik kan me ook levendig voorstellen dat je op zo'n moment aan alles gaat twijfelen.En ik zou ook liever de schuld bij het voer leggen,dan bij mijn eigen hond van wie ik hou.Ik hoop dat als de ergste schrik voorbij is,ts alles weer een beetje helder kan overzien,en dat ze dan inziet dat het echt niet aan het voer kan liggen.Sterkte!

Sorry dat we niet dezelfde humor hebben, want zo was het gewoon bedoeld, meer niet.  ::)

Als een hond een andere hond aanvalt, lijkt me dat er iets aan de hand is: OF één van de honden is niet aangelijnd, wat altijd tot problemen kan leiden, OF de baas heeft de hond niet in de hand, dat is ook vaak wat ik zie, ook al ben ik geen hondenbezitter meer.
Dat het aan het voer ligt, en met name het knagen van botten, wat dan blijkbaar zulk gedrag zou oproepen, lijkt me toch echt vergezocht.
Gedrag wordt opgeroepen door de signalen die de baas afgeeft naar de hond, of aangeleerd heeft, positief of negatief.
Dat is mijn onbescheiden mening.

PS. Mijn katten pissen bv niet bij anderen in de tuin. erger nog: ze blijven zelfs IN mijn tuin, terwijl er maar een meter gaas om staat.
Waarom ? omdat ik ze dat aangeleerd heb.

Panth.
Laatst gewijzigd door panthera op ma 27 aug 2007, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
panthera schreef:
Sorry dat we niet dezelfde humor hebben, want zo was het gewoon bedoeld, meer niet.   ::)

Als een hond een andere hond aanvalt, lijkt me dat er iets aan de hand is: OF één van de honden is niet aangelijnd, wat altijd tot problemen kan leiden, OF de baas heeft de hond niet in de hand, dat is ook vaak wat ik zie, ook al ben ik geen hondenbezitter meer.
Dat het aan het voer ligt, en met name het knagen van botten, wat dan blijkbaar zulk gedrag zou oproepen, lijkt me toch echt vergezocht.
Gedrag wordt opgeroepen door de signalen die de baas afgeeft naar de hond, of aangeleerd heeft, positief of negatief.
Dat is mijn onbescheiden mening.

PS. Mijn katten pissen bv niet bij anderen in de tuin. erger nog: ze blijven zelfs IN mijn tuin, terwijl er maar een meter gaas om staat.
Waarom ? omdat ik ze dat aangeleerd heb.

Panth.

Dat was volgens mij toch niet de issue. Eerder dat door het eten van botten de kaakdruk (binnen amper drie weken) zou toenemen tot rottweilerkrachten waardoor een simpel bekvechterijtje ineens tot grote schade zou leiden.
Door lightning
vind wel knap dat een kaakdruk zo snel zo sterk word. hebben al die hondeneigenaren hier dan nu t-rexen lopen qua kaakdruk? ik vind het verschrikkelijk wat hier is gebeurd maar zou inderdaad eerst naar mijn hond kijken inplaats van naar het eten ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door