Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
tieneke schreef: Is toch schitterend als je 1 euro per kilo vlees/botten kwijt bent aan een verse hap,scheelt nogal wat met 1 kilo kvv,over een jaar gerekend kun je daar het volgend jaar je hond ruim gratis van voeren ;)
Tieneke !!!!!!!!
Dat 'gereken' van jou loopt de spuigaten uit !!!! ;D ;D ;D
Straks ga je me nog wijsmaken dat ik geld 'erbij' krijg....ALS ik maar 'barf'.

Ach gossie, het lukt mij maar niet.
:'(
;D
roefus schreef: Tieneke !!!!!!!!

;D
Jazeker is dat zo, je bespaart namelijk ook nog eens op je da-kosten ;D ;D

Daar staat tegenover dat je beesten langer meegaan en dus die extra jaren weer meer kosten :P

Hoe ingewikkeld kunnen we het maken? ::)
Kruimel schreef: Jazeker is dat zo, je bespaart namelijk ook nog eens op je da-kosten ;D ;D

Daar staat tegenover dat je beesten langer meegaan en dus die extra jaren weer meer kosten :P

Whahaha, deze had ik nog niet eerder gehoord ;D ;D ;D, maar dit meegerekend ben je met barfen waarschijnlijk duurder uit ;D!
Door roefus
Als ik het goed begrijp, dan moet ik een koopsompolisje gaan reglen voor pensioen-opbouw voor de beestjes.. ;D
Daar gaat mijn barfend zwitser-leven gevoel... :( :( :(
Wilde net een reisje gaan boeken voor over een paar jaar (van al dat geld dat ik uitspaar ;D )
roefus schreef: Tieneke !!!!!!!!

;D
Echt als je je adresjes bij elkaar hebt ben je gewoon goedkoper uit dan kvv,en zoniet dan eten ze heel erg lekker en gezond he?
Bijna net zo gezond als ons ::) ::)
Kruimel schreef: Jazeker is dat zo, je bespaart namelijk ook nog eens op je da-kosten ;D ;D

;D ;Dbegin jij ook even ;D ;D
Lizzy schreef: Whahaha, deze had ik nog niet eerder gehoord ;D ;D ;D, maar dit meegerekend ben je met barfen waarschijnlijk duurder uit ;D!
Dat is niet waar natuurlijk, want je kan je afschrijvingskosten over een langere periode uitsmeren...

Wat kost het Barfen ons?
Borke weegt 23.5 kg en eet ca 500 gram per dag en ik denk dat die maaltijden gemiddeld 2-3 Euro per kg kosten en dat is dan 1-1.50 Euro per dag. Het kan goedkoper maar dan moet ik minder biologisch voeren en dat bevalt me nou juist zo goed.

Iedereen kan rekenen wat-ie wil, maar met brokken zou ik altijd goedkoper uit zijn met deze hond.
Met onze oudste poes Franny niet - die zou er niet meer zijn zonder vers vlees voeding....

Het gaat mij dan ook niet om de kosten - al probeer ik natuurljik wel voordelig in te kopen - het gaat mij om het extra plezier van mijn dierenhobby. Ik vind het leuk om verse voeding voor ze te regelen en ik geniet van het plezier waarmee ze het opeten en ik geniet van hun goede conditie 8)
Zulk duur vlees krijgen mijn honden dus never nooit te eten :o
Het duurste dat ze hier krijgen is paardenvlees voor 3,99/kg.
Probeer voor lamsvlees een islamiet in de buurt te vinden, of rij een keer naar het Islam centrum in R'dam, ik ben er maandag geweest en de geitenribben en het lamsvlees ziet er prachtig uit!! Ik had ook een kilo "panklare" lams-en geitenvleesstukjes meegenomen voor 2.95/kg, maar daar zitten te kleine stukjes bot in.
Die stukjes heb ik er uit gesneden.

*edit* zie net dat R'dam nogal bij je uit de buurt is.. ;)
Laatst gewijzigd door Joshii op do 13 apr 2006, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinker schreef: Ik heb net gistermiddag weer een kilo lamsvlees kunnen scoren voor € 8,98 per kilo.Ik ben dus echt veel duurder uit dan met KVV.Ik hoop toch wel in de toekomst ook van die goedkopere"adresjes"te kunnen vinden.....
Oow, nee, dan loopt het wel op zeg! Als ik naar de Marokkaanse slager ga, ben ik E 5,- kwijt voor lamsribben, goed bevleesd, en als ik naar Hoogmade (vleeshandel) rij heb ik lams- of geiterib voor E 3,50 (is wel wat verder dan de slager, dat reken ik ook).
Voor rund heb ik een adres in een dorp verderop bij een gewone slager(zelfslachtend, dat wel) waar ik alles voor E2,- de kilo kan krijgen.
Ik heb wel heel wat afgebeld om zo'n adres te pakken te krijgen, maar gelukkig zit t dichtbij en zijn de prijzen redelijk.
En nu gaat Canis Naturalis ook nog in m'n dorp bezorgen :D!
Tinker schreef: Er zit hier wel 1 zo'n Islamitisch kruideniertje die ook vlees verkoopt,maar het ziet er binnen niet zo fris uit.....Dus dan maar bij de gewone slager.
Die winkels worden toch ook gecontroleerd op hygiëne en zo, of is het meer een idee van ons omdat het er niet zo uitziet als de Keurslager bijvoorbeeld.
Heb er niet zo'n moeite mee, tenzij het er echt goor is natuurlijk. :-\
Ik ben met 5 honden volledig op de barf ongeveer 35 euro kwijt. Daar zit alleen wel bij dat ik gratis rood vlees en pensen en botten haal. Helaas is dat pluspunt alleen voor mij weggelegd in deze. Maar anders zal het voor dezelfde 5 honden op ongeveer 60 euro komen. Zelfs dat vind ik niet bijster veel. Incl. groente en eieren.
Dieselkosten maar even niet meegerekend net als de vriezerkosten. Ik ga 1x per maand al mijn vlees halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door