karin2 schreef: dit snap ik niet helemaalOh nee, sorry Karin!, dit was meer bedoelt op de opmerking van Jolly dat uit ons nek zaten te kleppen
was dit op mijn berichtje bedoeld ?

Moderator: Lizzy
karin2 schreef: dit snap ik niet helemaalOh nee, sorry Karin!, dit was meer bedoelt op de opmerking van Jolly dat uit ons nek zaten te kleppen
was dit op mijn berichtje bedoeld ?
conleeuw schreef: ben een beetje langzaam, snap hem niet, please explainHihi, ik snap em, ik snap em!![]()
geer schreef: Hihi, ik snap em, ik snap em!![]()
conleeuw schreef:Liz doelde erop dat ze niet zit te kakelen als een kip zonder kop maar weet waar Abraham de eieren haalt 8)![]()
ja maar de dommetjes moeten er ook zijn
![]()
geer schreef: Liz doelde erop dat ze niet zit te kakelen als een kip zonder kop maar weet waar Abraham de eieren haalt 8)
conleeuw schreef: ben een beetje langzaam, snap hem niet, please explainoef ik ben niet alleen![]()
Hart755 schreef: hier in nederland wordt ook kippen vlees geproduceerd waar bij alle wetten gelden zoals de eu die voor schrijftJij haalt 2 dingen door elkaar. Dat is gezouten filet, dus gezouten in het buitenland en dus niet hier gespoten. Die kun je niet zo eten, daar word meestal saté of kant en klaar maaltijden van gemaakt.
dus het eerste punt wat mensen denken bij bio industrie is groeihormonen.deze zijn bij de wet verboden en komen in nederland niet voor. dit wordt gecontroleerd zowel het voer en het vlees.
wat de entingen betrefdt zijn dat bij vleeskuikens er niet zo veel als men zegt vaak is het er maar een en dat is de NCD. er zijn meer entingen die soms gedaan worden dat zijn dan de luchtweg infectie tegen te gaan
dus IB entingen.
en als er mediceijnen gegeven worden moet men zich aan de wacht termijn houden dus dat betekend dan later slachten zo dat er geen residuen gevonden worden.
de kippen die de meeste entingen krijgen zijn de leghennen omdat die ook een jaar mee gaan maar daar komen de kipfiles niet van. de uit gelegde hen wordt meestal voor de soep of andere kip producten gebruikt.
dit vlees is veel taaier dan de vleeskuiken .
dan de gezoute of met water behandelde file
deze zijn geimporteerd. dus niet uit nederland afkomstig
door deze behandeling met water en zout . hoeft men dus minder importbelasting te betalen dat is de engste reden voor deze behandling.
bloemetje schreef: Ik weet er helaas ook niet meer van als ik geschreven heb. Ik ben ook veel te bevooroordeeldZo stoppen ook wij. Ook wij zijn de veel bevooroordeeld.dus ik stop er verder ook mee over dit onderwerp.
Belangrijkste is: de hondjes krijgen dit niet binnen met karkassen en nekkies ed