Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Ik zie het probleem niet zo, Bunny van mij is ook zo, dus die krijgt haar eten helemaal apart en mag pas weer bij de rest als iedereen klaar is, probleem opgelost.
Door Pauline
Ik heb er hier ook 1 die ontzettend schrokt. Moet ie maar doen... En kijken of er nog meer komt, is pech hebben. OP = OP! ;D
Door boskat
Ze krijgt ook niet meer hoor,ze is nu mooi op gewicht
Dat moet zo blijven ook,ze was te zwaar en had er last van ,ze liep moeilijker,werd strammer em stijfer en nu een stuk beter weer,nu ze op kvv is en afgevallen tevens.
Door Nelly
Wat is nu eigenlijk het probleem? Schrokken is in feite normaal hondengedrag hoor; als je in een roedel leeft zul je wel moeten, anders krijg je niks of te weinig. Hier wordt ook geschrokt, soms is de bak al zowat leeg voordat hij de grond raakt. En er wordt ook weleens gekotst, waarna alles weer wordt opgegeten, ook dat is vrij normaal. De katten eten op het aanrecht, waar een taboe geldt voor de honden, die dat verrekte goed weten. Jonge Andor wil heel af en toe nog wel eens zondigen, maar weet dan ook wat hij gedaan heeft :-X
Wat die bonen betreft: die zou ik gauw de kliko ingooien of zelf opeten; dat is geen hondevoer. En is het zo erg dat je hond altijd honger heeft? Ik heb liever een hond die altijd trek heeft dan een die staat te mutsen met z'n eten, want daar wordt ik nou doodziek van. Overigens denk ik dat ze na verloop van tijd wel went aan minder eten, dat zie je bij mensen die op dieet gaan ook. In ieder geval succes!
Door roefus
Nou, mijn hond 'schrokt' dus niet. Al zou dat volgens alle principes zo moeten zijn.
En soms zou ik willen dat hij doodgewoon als een speer op zijn bak afging.
Dat zou mij het gevoel EINDELIJK eens geven......dat alles wat ik 'scoor' voor hem 'het einde' is.
Nu laat hij het soms gewoon liggen.....zo van 'dat eet ik strakjes wel' .........
Dat is ook niet altijd leuk.
Door Nelly
Nee, en dat bedoel ik nou net; dat is alles behalve leuk. Heb vroeger ook zo'n hond gehad, trouwens ook een DH. Had ik allerlei lekker spul voor hem gekocht, penslappen, runderstrotten, noem maar op; stond hij er een beetje mee te klooien. Nou dan kon ik wel janken :'(
Mede daarom ben ik nu zo blij met m'n schrokkers; en ik blijf erbij dat het eigenlijk normaal hondengedrag is.
Door roefus
Nelly schreef: Nee, en dat bedoel ik nou net; dat is alles behalve leuk. Heb vroeger ook zo'n hond gehad, trouwens ook een DH. Had ik allerlei lekker spul voor hem gekocht, penslappen, runderstrotten, noem maar op; stond hij er een beetje mee te klooien. Nou dan kon ik wel janken :'(
Mede daarom ben ik nu zo blij met m'n schrokkers; en ik blijf erbij dat het eigenlijk normaal hondengedrag is.
Ik denk ook dat dat 'normaal hondengedrag' zou moeten zijn.
Maar zowel mijn tervuerenaar als deze langharige duitser.....precies hetzelfde !!!
Altijd eerst kijken.......altijd 'wat heb je nou voor iets in mijn bak gestopt?'.
Pfff.......alsof ik hem per ongeluk zou kunnen vergiftigen!!!
Maar ik geef toe....zonder meer....brokjes had iedereen uit zijn bak mogen halen (logeetjes inbegrepen).
Voor verse kippennekjes of iets dergelijks (en ik sleep behoorlijk wat aan) wil hij zelfs grommen.
(ook al eet-ie het nog niet eens direct op, het is blijkbaar tóch specialer).
Maar als ik een hond erbij neem (en ik twijfel al maanden) dan neem ik er één uit de opvang, en dan hoop ik dat hij 'schrokt' ;D
Al was het maar voor mezelf.....eindelijk dat gevoel dat ik goed bezig ben....
Door wil2
bowie schreef: Kan aan mij liggen maar dit snap ik dus niet :-\
waarom geven jullie je hond niet gewoon genoeg te eten .

echt een reactie voor haar ;D :-*
Door Joshii
roefus schreef: Maar als ik een hond erbij neem (en ik twijfel al maanden) dan neem ik er één uit de opvang, en dan hoop ik dat hij 'schrokt' ;D
Al was het maar voor mezelf.....eindelijk dat gevoel dat ik goed bezig ben....
Neem er 1 uit het asiel in Kreta, daar lopen ze in roedels...schrokgedrag gegarandeerd!! ;)
En zeker-te-weten dat al dat lekkers gewaardeerd zal worden!

Fred waant zich in een eet-paradijs, likt zelfs de lege schalen van de groentemix verheerlijkt uit.
Door Joshii
Bij mij eten ze trouwens ook apart. Fred schrokte heel erg en stond dan ondertussen Nuka's bak in de gaten te houden. TIJDENS zijn laatste hap nam hij dan een snoekduik in haar bak. Nou is Nuka een beetje een tutje en die werd daar zo zenuwachtig van dat ze helemaal niet meer at.
Nu eten ze in aparte ruimtes met de deur dicht tot iedereen klaar is. Een stuk rustiger voor iedereen.
Ook voor mij ;D
Door Debora
Owja heel herkenbaar. Boxi de opvanghond, deed meteen de eerst avond al een duik op sam's bot (terwijl hij dr zelf ook eentje had!!) en later pakte hij zelfs een pensstaafje uit haar bek :o Sam is op zich een rustige eter. Dus ja, Boxi krijgt zijn voer voortaan in de bench nádat de anderen te eten hebben gehad. Hij kijkt dan wel enorm zielig en treurig maar das zijn eigen schuld. Wel veiliger zo want als ie dit bij het logeetje zou flikken zou ze hem binnen de kortste keren een gaatje bezorgen ::)
Door Joshii
Botjes heb ik hier de eerste 2 weken niet gegeven want toen ik ze een pensstaafje gaf deed Fred gelijk een uitval naar Nuka's staafje, zonder dat van hemzelf maar aangeraakt te hebben!
Omdat hij nog heel erg gefixeerd was op eten ( en alles wat daar op leek) was ik bang een ruzie uit te lokken met botjes.
Inmiddels is Fred 3 weken hier en kan ik pensstaafjes en snoepjes gewoon geven zonder dat hij een duik neemt naar het lekkers van Nuka.
Ze hebben allebei zo'n kluif met van die knopen maar dat ziet hij niet als eten geloof ik, wist ook niet wat ie ermee moest , dus dat kan zonder problemen samen. Met verse botten heeft hij nog wat moeite om het weg te krijgen en hij is daar dan zo druk mee dat hij helemaal niet in de gaten heeft dat zij ook een bot heeft. Pas als zijn eigen bot op is gaat hij kijken of zij nog wat heeft, maar dat gaat dan wel op een vriendelijke manier.
Laatst gewijzigd door Joshii op za 28 jan 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door