Hee....bedankt voor alle informatie.
Nou denk ik inderdaad wél.....dat je met tien 'barfende' honden eerder stad en land afreist en véél diepvriesruimte nodig hebt om flink 'in te slaan'.
Dat is voor mij dus onmogelijk, in de eerste plaats mag/kan ikzelf niet rijden (om medische redenen).
Bovendien is er geen echtgenoot (meer), die dit even kan oplossen.
Wel zonen.....en een dochter....
Maar, zonder flauwekul....ik wil het gewoon graag een beetje 'in de buurt' opdoen.
Dus is het nog 'zoeken'.....want voor de zalmkoppen betaalde ik (op de markt) een euro per stuk, als voorbeeld.
En jullie scoren die blijkbaar gratis.
Pffff.....ik heb me zelfs afgevraagd of ik dan niet beter een héle zalm had kunnen kopen......
Geloof dat ik de lamsribben (met vlees) voor 4,50 de kilo had.
Kippennekjes voor 1 euro de kilo (vorige week, toen ik ook voor mezelf bij deze man kalkoenfilet insloeg), maar toen ik zaterdag 'enkel en alleen' voor die nekjes ging, vroeg hij doodleuk 1,75 voor diezelfde kilo.
Ja.....beter onderhandelen.....maar dat ligt me toch niet zo.
Bij een ander had ik wél weer de ruggetjes voor 'n euro, dus dat viel weer mee.
Sardientjes voor 3,75 de kilo....denk dat dat ook wel meevalt.
Nou is 'voederen' voor één euro per dag ook wel héél krap bemeten, als je slechts één hond (op dit moment) nog maar hebt.
En als je niet heel veel kilometers maakt.
Maar ik moet wel ook zeggen....dat deze hond 43 kilo weegt (en best heel slank is, dus het mag een kilo meer zijn).
En dan telt hij feitelijk sowieso al voor 2 honden van 20 kilo.
Haha......mag ik al naar de 2 euro per dag

)))
Zoals ik dat nú zie....ga ik dat echter zeker nog niet halen.
Ik doe mijn best.....
Evengoed, heel erg 'verschrikkelijk' vind ik het nou ook weer niet, als hij wat 'duurder' uit is.
Dat moet dan maar.
Voor de Carnibest gaf ik tenslotte ook 2,95 voor de 'goedkoopste' rol van een kilo.
En die heeft hij zéker nodig, per dag.
Het ging mij er vooral om (vandaar deze discussie) dat ik me nauwelijks kon voorstellen dat iemand zijn grote hond voor 1 euro per dag voert, en dan nog 'verantwoord' ook.
En daarom schreef ik 'als ik hem alleen maar kipzootje ga voeren....kan het misschien lukken....'.
Maar dat vind ik dan niet verantwoord, en zou ik zelf nooit doen.
Dan zou ik direct niet meer willen 'barfen'.
En ik vond het een risico.....als mensen het op 'deze manier' gaan doen.....om hun budget op peil te houden.
Vandaar..........
In ieder geval......zo te lezen.....lukt het jullie voortreffelijk.
Dus had ik ongelijk, dat dit niet 'haalbaar' was.
Evengoed vind ik het belangrijk....om erop te BLIJVEN wijzen dat de voeding 'afwisselend en goed' moet zijn.
En dat je dan evengoed mensen daarop moet blijven wijzen, en niet moet 'lokken' .......met 'slechts één euro per dag'.
Dan is het in ieder geval belangrijk om hun ook 'aan te geven' dat je er dan véél voor doen moet, afdingen....rondreizen enzovoorts.
En dannn.......was deze 'discussie' waarschijnlijk niet voor niks.
Met dank.