frodo quin schreef:
Ik ben een stuk meer kwijt aan vers dat vroeger aan brok en blik voor de katten. Blik is duurder, brok kost mij net niet de helft in verhouding. Als je grotendeels blik voert met een beetje brok erbij of geen brok en dat van de duurdere merken zit het wel anders. Maar reken daar de aankoop van vriezers en de stroom bij, dan zal vers ook weer duurder uitdraaien.
Een goede voeding voor hen is imo echter heel belangrijk, dus die meer kost betaal ik graag
Welke brok had je dan in gedachten?
Aan vers ben ik ongeveer 2,50 euro, absoluut maximaal 3 euro/kg kwijt. Van brok moet je in gewicht maar de helft voeren (zit geen vocht in), dus om aan dezelfde prijs te komen mag je brok 5-6 euro kosten. Als je maar de helft zou uitgeven kom je dus weer aan 2,50-3 euro/kg. Ik weet geen enkele deftige brok die in die prijsklasse terechtkomt voor katten (dan zit je toch aan minstens 4,50 euro/kg en dan moet je al goed zoeken). Voor minder dan 3 euro zit je bij Whiskas en dergelijk. Tenzij jij merkbaar meer uitgeeft aan vers dan ik, verbaast mij dat dus ten zeerste.