Lizzy schreef:
Ja, maar dit kan toch in de verste verte geen verse groenten vervangen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik met stijgende verbazing dit topic zit te lezen. BARFen doe je toch omdat je ZELF voer voor je hond samen wilt stellen. Omdat je van de pakjes en kant en klare meuk af wilt. En vervolgens is groentenmix maken vervelend en moet het uit een pakje komen? Wat is nou de moeite om wat vers gekookte groenten van je eigen maaltijd aan je hond te geven?
Ik lees nu pas dit topic weer eens.. Dat krijg je als je op teveel plekken meedoet

Maar dan toch nog even reactie: Ik ben helaas behept met reuma/artrose/fybro, dus het is voor mij vaak net teveel om te lang met de vingertjes bezig te zijn. Reden om een vleesmolen aan te schaffen, omdat ook al het snijden teveel pijn kost.
Daarnaast ben ik iemand die niet zo'n keukenprinses is, als er eenmaal per week een pot eten gefabriceerd wordt, is het veel

En dan vries ik dus 5 of 6 porties in: ben dan weer klaar voor een week. Dagje pizza, patat of tosti, klaar is ik

Daar doe ik niemand kwaad mee behalve misschien mezelf, dus voel me daar absoluut niet slecht onder. Maar 'even wat groente van mezelf apart leggen voor de hondjes', is er dus niet bij helaas. En als ik nou dol op groente was??? Vind het een noodzakelijk kwaad

Koop eens in de zoveel tijd een stronk broccoli om toch nog iets binnen te krijgen, maar wat mij betreft zou dat nooit hoeven...
Wil toch voor de hondjes het goed doen, maar zoals in het begin: groentes pureren en in kleine porties invriezen, niet voor te lang want dan verdwijnen de goede werkstoffen, dus elke 3 a 4 weken weer opnieuw, dat brak mij (n gewrichten) gewoon op. Dus zoek je naar andere manieren, waardoor ik uiteindelijk uitkwam op de gevriesdroogde variatie.
Wie weet, dat ik toch weer een poging doe t.z.t... Voordeel van dit forum: Je krijgt -goedbedoelde- adviezen en je kan eruit pikken wat je aanstaat. Niets is verplicht, men denkt slechts mee. Aan jou wat je er mee doet.