Hitam schreef:
Als jij je kat vlees voert moet een ander dier daarvoor lijden. Het wordt opgesloten in in onnatuurlijke omgeving, krijgt voer dat onnatuurlijk is en het wordt dood gemaakt, het mileu wordt erdoor vervuild. En er wordt voer geïmporteerd uit landen waar mensen honger lijden, waar ook veel mileu vervuiling plaatsvind door alle bestrijdingsmiddelen die er gebruikt worden en daar worden ook weer mensen ziek van.
Dat levert schade op aan andere dieren, milieu en mensen. Alleen maar omdat jij vind dat jouw kat of hond vlees moet eten. Terwijl ze op een vegetarisch dieet mogelijk wel een fractie minder gezond zouden zijn. Het is maar wat je belangrijk vind. Je eigen huisdier of andere dieren, het milieu en andere mensen.
Ik begrijp niet goed waar je naartoe wilt ???
Oke, de mens verknoeit deze aardbol, maar ik persoonlijk probeer mijn steentje bij te dragen om dit niet te doen ....Moet ik daarom mijn hond & katten het eten dat ze nodig hebben ontzeggen en als ik het gras afgereden heb hun dit voorzetten ??? ???
Trouwens al ooit gehoord van bio-vlees, kippen van vrije uitloop enz....Ok, de manier waarop slachtdieren behandeld worden is afgrijselijk, maar mijn hond/kat kunnen daar toch niks aan doen...Ik ook niet...Ik zou wel willen hoor, maar dat is iets voor de overheid, al wat je al kleine burger kan doen is protesteren door bv een petitie te tekenen...
Trouwens ik hoop dat je dan nog nooit een documentaire gezien hebt over katachtigen/wolven, want die verscheuren hun prooi ook hoor....Als ik dat zie heb ik ook hartpijn, maar die dieren moeten overleven & eten nu eenmaal VLEES