Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door agnesp
Cindy de Wolf schreef: Er zijn geen schijven meer beschikbaar.

Ze zullen weer leverbaar zijn vanaf midden september (tenzij ik voor 10 juli minimaal 5 aanvragen heb) en gaan dan € 35,00 kosten inclusief verzendkosten.
mag ik ook op de lijst gezet worden voor  zo schijf.
:biggrin2: kenwood kom eraan
Door Vayacondios
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag voor de derde keer de kenwood gebruikt, en dat ging niet goed. Panceas is nooit leuk, want dat trekt altijd draden. Maar goed, hondje heeft het nodig. Schoongemaakt. Toen orgaanvlees. Uiteraard zit er steeds tijd tussen. Ontdooien, in repen van 4 x 4 snijden en dan pas door de kenwood. Het orgaanvlees ging naar mijn gevoel langzaam, maar aangezien het verder zonder problemen ging, nergens over nagedacht. Toen het botwerk ontdooit. Ik had kippenvleugels, parelhoenpoten, kippennekken, fazantennekken, eendennekken en zalmkarkas. Naar mijn overtuiging allemaal gemakkelijk spul. Tenminste als ik de verhalen van jullie lees. Uiteraard de schijf van Cindy en natuurlijk alles twee maal bekeken of het echt goed zat. Ik kreeg het er niet door. Er ontstond gehakt in de pijp naar boven. Alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en die procedure heb ik uiteindelijk 3 keer herhaald. Toen bleek dat de snelheid van de molen minder werd, en ik begon een luchtje te ruiken. Ik heb de boel dus uitgezet, weer schoongemaakt, en uitgebreid af laten koelen. Naar mijn idee ben ik totaal voorzichtig geweest, en heb ik in vergelijk met wat jullie erdoor malen, geen gekke dingen gedaan.

Hoe dan ook, uiteindelijk heb ik de rest niet door de kenwood kunnen halen, omdat de molen ook zonder vlees de snelheid niet meer haalt, en echt een vervelend brandluchtje verspreid. Ik zal de bon opzoeken en de kenwood opsturen naar het internetbedrijf. Dan horen we het wel. Maar ik heb dus helaas geen goede ervaringen.
Door Bertine
Vaya,

Wat ontzettend jammer dat je molen het niet goed doet. en nog neit eens veel gebruikt. Was al het vlees echt helemaal ontdooid? Over het algemeen is iets bevroren fijner om te malen heb ik begrepen. Zou er toch een slechte plek in je apparaat zitten? Ik hoop dat je nog garantie hebt en dat ze kunnen vinden waar het aan ligt, want hij zou de spullen makkelijk aan moeten kunnen.

Aankomend weekend ga ik zelf draaien, ook met Kenwood. Dus ik laat wel weten hoe het is gegaan.
Door Barbaravh
Ik heb vorig weekend mijn Kenwood met aangespaste schijf voor de eerste keer gebruikt. Het eerste stuk vlees ging totaal niet, mes begon te roken en te stinken. Alles nog maals opnieuw bevestigd en toen ging het wel. Zat de eerste keer toch niets mis, maar misschien een beetje scheef ofzo?
Ik vind dat hij de stukken bot beter pakt en maalt dan de stukken spiervlees, je toch hoort dat de motor het lastig heeft. Orgaanvlees heeft hij totaal geen moeite mee. Ik had alles nog half bevroren erin gedaan, volgende keer ga ik de stukken toch iets kleiner snijden.
Door pike
Ik heb ook problemen ondervonden met de Kenwood zoals je in dit topic pagina 's terug kunt lezen. Hij had moeite met het bot en bij de tweede keer gebruiken stopte hij ermee. De aandrijfriem was er af gelopen.
Ik gebuik hem (na de reparatie) nog steeds, maar ik knip alles in kleine stukken. Ook haal ik vrij regelmatig de boel uit elkaar om de tot een bikkelharde massa aangedrukt bot/vlees voor het mes weg te halen. Doe ik dat niet dan gaat zich steeds meer ophopen en is de doorgang geblokkeerd en begint hij te kreunen en te steunen. Op die manier werkend gaat het (vooralsnog) goed. Ik doe er konijnkarkas door (ook wild), haaskarkas, ganzennekken, eendennekken, kipperuggen. En het liefst nog zo goed als bevroren.
Ook voor vlees en orgaan (dat geef ik zelf gewoon in stukken) geldt dat je het niet te ver moet laten ontdooien. Hij zou dat toch probleemloos moeten vermalen. Op standje 2.
Door nova
Ook hier wordt regelmatig  het stermes bevrijdt van de botresten die zich ophopen.

verder gaat alles heel goed.

Vayacondios, welk type  Kenwood heb je?
Door cindy5409
Ik ben hier nog steeds meer dan tevreden. En ik heb hem de afgelopen weken extreem veel gebruikt. Doe wel alles er half bevroren doorheen. De kalkoennekken en hazenruggen doe ik een keer doormidden met de lint zaag de rest gaat er zo doorheen. Het stermes moet inderdaad regelmatig schoon gemaakt worden.
Door Vayacondios
Dank jullie wel voor de reacties!
Ik heb de kenwood 2000 pro excel MG 700.
Ik had het eerste deel van het botwerk nog zo half half ontdooit. Maar naarmate de tijd verstreek werd het natuurlijk steeds zachter. Dat werkt inderdaad minder goed. Ik heb van een slager gehoord dat nul graden ideale temperatuur is om te malen.
Het stermes maak ik inderdaad regelmatig schoon. De vorige twee keer ging het echt perfect. Maar deze keer dus niet.
Ik heb drie honden waarvoor ik KVV maak. Daar trek ik dan een hele dag voor uit. Dus te lang draaien achter elkaar geloof ik toch ook niet.
Misschien een maandagmorgen model?
Ik houd jullie op de hoogte!
Door kiara
even vraagje, is de kenwood van binnen nou van rvs of aluminum? heb al heel wat bladzijdes doorgelezen en daar stond het wisselend op,dus ben benieuwt wat het nou is.
En ook zag ik iets staan van dat de motor van een vleesmolen oliegekoeld was? is dat ook bij de kenwood?
Door Bertine
Goeie vraag Kira.

Volgens mij is het gedeelte waar het vlees langs komt van staal met een aluminium laagje. Het is nl wel vrij zwaar. Het is volgens mij geen volledig rvs. De schijven met gaatjes en het mesje weer wel.
Hoe het met de motor zit kan ik niet zeggen. ben bang dat ik schriefjes over houd als ik hem uit elkaar sleutel. ;)

Ik ben nogal een kluns met foto's plaatsen, dus dat gaat voor hier niet lukken. Misschien iemand anders?
Door pike
kiara schreef: even vraagje, is de kenwood van binnen nou van rvs of aluminum? heb al heel wat bladzijdes doorgelezen en daar stond het wisselend op,dus ben benieuwt wat het nou is.
En ook zag ik iets staan van dat de motor van een vleesmolen oliegekoeld was? is dat ook bij de kenwood?
Dat was een andere molen, niet de Kenwood.
Door kiara
dacht ik al dat het niet de kenwood is,maar weet iemand dan wel welke het is? mijn man zegt nl dat een motor die oliegekoeld is niet gauw vastloopt en met watergekoeld wel
En aluminium ben ik niet zo kapot van,gaat volgens manlief slijten met water of zo iets en minder sterk,maar belangrijkste vind ik slijpsel van aluminium en dat het dan in het voer terecht komt,vind het erg moeilijk om een goede machine te kopen

heb net email gestuurt met ook deze vragen naar vuurenrook ben benieuwt
Laatst gewijzigd door kiara op do 29 aug 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
kiara schreef: dacht ik al dat het niet de kenwood is,maar weet iemand dan wel welke het is? mijn man zegt nl dat een motor die oliegekoeld is niet gauw vastloopt en met watergekoeld wel
En aluminium ben ik niet zo kapot van,gaat volgens manlief slijten met water of zo iets en minder sterk,maar belangrijkste vind ik slijpsel van aluminium en dat het dan in het voer terecht komt,vind het erg moeilijk om een goede machine te kopen

Effe 35 pagina's doorspitten  ::)
Door Cindy de Wolf
kiara schreef: dacht ik al dat het niet de kenwood is,maar weet iemand dan wel welke het is? mijn man zegt nl dat een motor die oliegekoeld is niet gauw vastloopt en met watergekoeld wel

Dat zijn de duurdere molens van het merk Diamond, liggen ergens rondom de 600 euro.
Door Cindy de Wolf
Wij stoppen met het maken van de speciale schijf voor de Kenwood.
Het valt te veel op dat de nieuwe type molens problemen geven. Dat lees je ook terug in de reviews van de mensen hier. Ik ben bang dat Kenwood onderdelen vervangen heeft door goedkoper/slechter materiaal. Aangezien ik niet het risico wil lopen dat ik er dadelijk op aangekeken wordt deze beslissing.

Voor de enkeling die het toch heeeeeeeeeel graag wil kan ik altijd nog kijken wat de mogelijkheden kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door