- wo 28 aug 2013, 14:38
Hoi allemaal,
Ik heb afgelopen zaterdag voor de derde keer de kenwood gebruikt, en dat ging niet goed. Panceas is nooit leuk, want dat trekt altijd draden. Maar goed, hondje heeft het nodig. Schoongemaakt. Toen orgaanvlees. Uiteraard zit er steeds tijd tussen. Ontdooien, in repen van 4 x 4 snijden en dan pas door de kenwood. Het orgaanvlees ging naar mijn gevoel langzaam, maar aangezien het verder zonder problemen ging, nergens over nagedacht. Toen het botwerk ontdooit. Ik had kippenvleugels, parelhoenpoten, kippennekken, fazantennekken, eendennekken en zalmkarkas. Naar mijn overtuiging allemaal gemakkelijk spul. Tenminste als ik de verhalen van jullie lees. Uiteraard de schijf van Cindy en natuurlijk alles twee maal bekeken of het echt goed zat. Ik kreeg het er niet door. Er ontstond gehakt in de pijp naar boven. Alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en die procedure heb ik uiteindelijk 3 keer herhaald. Toen bleek dat de snelheid van de molen minder werd, en ik begon een luchtje te ruiken. Ik heb de boel dus uitgezet, weer schoongemaakt, en uitgebreid af laten koelen. Naar mijn idee ben ik totaal voorzichtig geweest, en heb ik in vergelijk met wat jullie erdoor malen, geen gekke dingen gedaan.
Hoe dan ook, uiteindelijk heb ik de rest niet door de kenwood kunnen halen, omdat de molen ook zonder vlees de snelheid niet meer haalt, en echt een vervelend brandluchtje verspreid. Ik zal de bon opzoeken en de kenwood opsturen naar het internetbedrijf. Dan horen we het wel. Maar ik heb dus helaas geen goede ervaringen.