Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
Cindy...Voor nu of de laatste voorgoed?

Gerda
Laatst gewijzigd door Migudu op wo 19 jun 2013, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door berenboot
ik zit er ook (weer) over te denken om een elektrische vleesmolen aan te schaffen, straks handig voor als er babybeertjes zijn  :biggrin2: en nu voor mijn oude bes welke toch soms wat moeite krijgt met kauwen van bot.
Voor nu ben ik me aan het oriënteren op de kenwood.

Maar kan iemand mij vertellen hoeveel kilo je per keer kan malen met deze machine alvorens je weer ff een pauze inlast om oververhitting te voorkomen?
Door Cindy de Wolf
nien-newfies schreef: ik zit er ook (weer) over te denken om een elektrische vleesmolen aan te schaffen, straks handig voor als er babybeertjes zijn  :biggrin2: en nu voor mijn oude bes welke toch soms wat moeite krijgt met kauwen van bot.
Voor nu ben ik me aan het oriënteren op de kenwood.

Maar kan iemand mij vertellen hoeveel kilo je per keer kan malen met deze machine alvorens je weer ff een pauze inlast om oververhitting te voorkomen?
Heel simpel; niet. Je kan achter elkaar doorgaan. Ik heb van niemand nog gehoord dat ze pauze moesten houden.
Door Thea
Had mijn bohman na 1week teruggestuurt omdat die niet meer maalde.
Het pennetje in de wokkel zat los.
Heb een nieuwe gekregen.
Nu 4 dagen achter elkaar ongeveer 4kg weggedraaid per dag.
Eend,kip,parelhoen karkassen eend/kippennekken en een zalmkop al heb ik daar sommige hele harde stukken van weggegooid omdat ik die niet durfde.
En natuurlijk spiervlees en orgaan.
Ik maalde ongeveer 7 minuten achter elkaar dan 5a10 minuten uitgezet.
Tot nu toe tevreden en voor Boy en de katten ongeveer 5weken eten.
Door Barbaravh
Cindy de Wolf schreef: Er zijn nog 2 schijven beschikbaar.
Kan ik er eentje in optie zetten tot het weekend? Ga morgen mijn belastingen uitrekenen en als dat meevalt, zou ik een Kenwood willen aanschaffen voor de katten.
Door berenboot
Cindy de Wolf schreef: Heel simpel; niet. Je kan achter elkaar doorgaan. Ik heb van niemand nog gehoord dat ze pauze moesten houden.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat een maler oververhit kan raken?? :shy: Voor mijn oude woef(s) zou het per keer gaan om een 20 a 30 kilo maar voor de pups heb ik wel even wat meer nodig.  :biggrin2: Ik kan me zo voorstellen dat het niet berekend is op het achtereenvolgens malen van ruim 100 kg hihi  ;) Nu hoef ik natuurlijk niet alles in een keer te maken dus probeer ik een beetje uit te zoeken wat voor mij een goede machine zou zijn.  :)
Laatst gewijzigd door berenboot op vr 21 jun 2013, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door berenboot
Thea schreef: Had mijn bohman na 1week teruggestuurt omdat die niet meer maalde.
Het pennetje in de wokkel zat los.
Heb een nieuwe gekregen.
Nu 4 dagen achter elkaar ongeveer 4kg weggedraaid per dag.
Eend,kip,parelhoen karkassen eend/kippennekken en een zalmkop al heb ik daar sommige hele harde stukken van weggegooid omdat ik die niet durfde.
En natuurlijk spiervlees en orgaan.
Ik maalde ongeveer 7 minuten achter elkaar dan 5a10 minuten uitgezet.
Tot nu toe tevreden en voor Boy en de katten ongeveer 5weken eten.
thanks voor de info  :-*
Door Cindy de Wolf
Diena schreef: Kan ik er eentje in optie zetten tot het weekend? Ga morgen mijn belastingen uitrekenen en als dat meevalt, zou ik een Kenwood willen aanschaffen voor de katten.
Tuurlijk geen probleem.
nien-newfies schreef: ik dacht ergens gelezen te hebben dat een maler oververhit kan raken?? :shy: Voor mijn oude woef(s) zou het per keer gaan om een 20 a 30 kilo maar voor de pups heb ik wel even wat meer nodig.  :biggrin2: Ik kan me zo voorstellen dat het niet berekend is op het achtereenvolgens malen van ruim 100 kg hihi  ;) Nu hoef ik natuurlijk niet alles in een keer te maken dus probeer ik een beetje uit te zoeken wat voor mij een goede machine zou zijn.  :)
Dat zijn die goedkope machientjes die kunnen inderdaad maximaal 10 min mee bij makkelijk vleesbot. De kenwood hoeft in principe geen pauze zeker niet bij het makkelijke vleesbot. Zelf heb ik er al een paar keer 30-40kg haasrugkarkas achtereen mee gemalen. Ik meen dat in het boekje staat dat hij circa 45min achtereen mag draaien maar daar staat ook bij dat het geen vast gegeven is. Hij is zo snel dat ik denk dat je makkelijk 40kg kippennekken kan malen in 15min tijd.
Door 1eboa
Hoi, nog even checken:
We hebben het nog steeds over de Kenwood MG 700, met aluminium behuizing voor de prijs bij Bol.com 239 euro's  ;)
Klopt het?
gr Boa
Door Cindy de Wolf
1eboa schreef: Hoi, nog even checken:
We hebben het nog steeds over de Kenwood MG 700, met aluminium behuizing voor de prijs bij Bol.com 239 euro's  ;)
Klopt het?
gr Boa
Ja alleen bij mij staat er dan nog pro excel op de machine. De machine is 2000watt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door