Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
Avalon is wel erg mooi in haar vacht gekomen sinds ze zeewier krijgt, ze was eerst dun van vacht op haar borst en nu zie je de huid er niet meer doorheen.
Door JolandaB
Bedankt voor je reactie :-)
Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je met zo'n kuurtje stopt het pigment minder word dan het was. Ik loop nl. shows met mijn jonge hond zijn pigment is goed maar het zou wat dieper mogen . ik ben alleen bang dat het pigment minder word nadat ik gestopt ben met een kuurtje.

Gr.JolandaB
Door hiram
waarom zou je uberhaupt zeewier voeren?
honden eten in het "wild" toch ook geen zeewier?
of zit er echt iets in dat honden niet kunnen missen?
???
Door Lizzy
hiram schreef: waarom zou je uberhaupt zeewier voeren?
honden eten in het "wild" toch ook geen zeewier?
of zit er echt iets in dat honden niet kunnen missen?
???
Zeewier bevat o.a. jodium. En honden hebben wel jodium nodig. Niet veel, een heel klein beetje maar. Maar goed, zeewier geeft ook een diep pigment aan honden en dat vinden mensen 'uiterlijk wise' weer belangrijk. Ik denk dat sec gezien een hond geen zeewier nodig heeft nee. Overigens denk ik dat een wolf in het wild aan jodium komt door het eten van eieren en mogelijk sommige vleessoorten (zo bevat ganzenvlees jodium).
Door hiram
Sander schreef: Zowel Billinghurst als Schultze raden aan om zeewier als supplement te geven. Wat voor zeewier kun je dan het beste geven en in wat voor vorm? En waar kunt je dat dan kopen?
op zo'n moment volg ik dillinghurst dan weer nie...
honden eten van nature toch geen zeewier?
Door 202spots
hiram schreef: op zo'n moment volg ik dillinghurst dan weer nie...
honden eten van nature toch geen zeewier?
kweetnie wat dillinghurst er van zegd...
kzou liever naar Billinghurst z'n advies luisteren. ;D

Ik geef trouwens ook kelp(zeewier) door de dagelijkse groentemix hoor.
We geven onze honden toch ook wel andere supplements die ze normaal gesproken niet zouden vangen?
Knoflook is daar ook 'n voorbeeld van...MOET niet, maar kelp en knoflook zijn gewoon gezond, en er is voor mij meer reden om 't WEL te geven dan het NIET te geven.
Door hiram
202Spots schreef: kweetnie wat dillinghurst er van zegd...
kzou liever naar Billinghurst z'n advies luisteren. ;D

Ik geef trouwens ook kelp(zeewier) door de dagelijkse groentemix hoor.
We geven onze honden toch ook wel andere supplements die ze normaal gesproken niet zouden vangen?
Knoflook is daar ook 'n voorbeeld van...MOET niet, maar kelp en knoflook zijn gewoon gezond, en er is voor mij meer reden om 't WEL te geven dan het NIET te geven.
sorry ik bedoelde ook Billinghurst :)
Door 202spots
hiram schreef: sorry ik bedoelde ook Billinghurst :)
wisikwelhoor ;)
Door Mevroi Kruim
Ik heb tijdenlang (jaren) trouw kelp bijgevoerd en was er een tijdje geleden mee gestopt, zo van 'al die supplementen, is dat nou echt nodig?'.
Toen kreeg kátur ineens bruin ipv zwart haar op z'n staart. Verder mooi glanzend gezond haar, maar niet zwart. Dus nu doe ik weer regelmatig kelp bij z'n eten; eens kijken of het zwart terugkomt.
Door Mevroi Kruim
Ze krijgen het inmiddels al een tijd niet meer, vanwege teveel jodium waar ik op dat moment wat huiverig voor was (geen idee of dat terecht was). En ik zie eerlijk gezegd nu geen verschil meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door