Lizzy schreef:
Met een tandsteenkrabbertje? Mij ervaring is trouwens dat hoe meer je aan het gebit zit te klooien met krabbertjes, hoe sneller het tandsteen weer terug komt. Dat komt omdat je het oppervlak ruw maakt en daar blijft tandplak weer makkelijk aan hangen. Ik heb wel ooit polijstspul van de DA gehad maar dat helpt ook niet.
Dat idee heb ik ook ja... Wij gebruikten hier dikwijls zo'n tandkrabbertje. Moet je wel een rustige hond voor hebben, of eentje die op dat moment echt heel stil blijft zitten, anders vind ik het best wel gevaarlijk!
Wij poetsten (voor het Barf tijdperk...

) hun tanden af en toe met enzymatische tandpasta van Virbac.
Shiba (labrador van ruim 11,5 jaar) heeft de laatste jaren last van vergroeingen van het tandvlees, het groeit over zijn tanden en daardoor kan ik hem ook geen botten geven, want dan gaat zijn tandvlees bloeden.

Tanden poetsen gaat ook niet meer om dezelfde reden. Stukken vlees eet hij alleen maar als ze in kleine stukken gegeven worden, dus dat helpt ook niet echt... Hij heeft verder geen heel vieze adem ofzo, heeft alleen op de achterste tanden tandsteen en het wordt ook niet erger meer sinds hij geen brokken meer eet. Dus ik denk dat ik het verder ook maar zo laat. Of heeft er nog iemand een idee?