Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
Geen idee of ze zoiets bij een Mediamarkt o.i.d. zouden hebben. Bij ons in de buurt zit een Real-supermarkt, die hebben ook veel elektro (tot supergrote tv's aan toe), maar natuurlijk nog nooit op gelet of ze ook zoiets hebben.

Ik had al wel gezien dat het formaat van de roosters verschillen, maar me nog niet gerealiseerd dat dat dan zoveel aan bruikbaar oppervlak zou schelen :o
Ik ga nog een keer met andere ogen kijken :D

Als je info hebt over Mediamarkt in Duitsland (of een andere winkel), hoor ik dat natuurlijk graag! Kan altijd kijken of er bij mij in de buurt ook eentje zit, geen idee eigenlijk....
Door maddoc
ja en als je weer vergelijkt let dan ook op de grootte van het gat in het midden, gaat van heel klein tot best wel groot en dus minder roosterruimte en lijkt me ook onhandiger in gebruik.  voor mij blijft die van Raffzahnige en Price King over, het is dezelfde en het is een Rosenstein und Sohne, zie www.pearl.de daar staat ie als zodanig met zelfde plaatjes en tekst, voor 39,90 euro.
als ik vh weekend zin en tijd heb zal ik eens gaan kijken bij Mediamarkt, en anders bestel ik hem maar, alleen wel hoge verzendkosten. ik laat het wel even weten.
op hundeforum4you stond berichtje van iemand die hem nieuw voor 10 euro heeft kunnen kopen in Hessen (kwam ik tegen bij Googlen op dit apparaat).
Door Anthraciet
maddoc schreef: ja en als je weer vergelijkt let dan ook op de grootte van het gat in het midden, gaat van heel klein tot best wel groot en dus minder roosterruimte en lijkt me ook onhandiger in gebruik.  voor mij blijft die van Raffzahnige en Price King over, het is dezelfde en het is een Rosenstein und Sohne, zie http://www.pearl.de daar staat ie als zodanig met zelfde plaatjes en tekst, voor 39,90 euro.
als ik vh weekend zin en tijd heb zal ik eens gaan kijken bij Mediamarkt, en anders bestel ik hem maar, alleen wel hoge verzendkosten. ik laat het wel even weten.
op hundeforum4you stond berichtje van iemand die hem nieuw voor 10 euro heeft kunnen kopen in Hessen (kwam ik tegen bij Googlen op dit apparaat).

Voor 10 euro?? :o
Dat zou wel heel goedkoop zijn... zal ook eens even kijken naar die site :)
Ik ben benieuwd of je ze bij Mediamarkt tegenkomt en ik kijk ook van het weekend nog even rustig rond!
Door maddoc
heb je gezien dat er in de bar nu ook een topic over de droogmachine is met link?
en op voernatuurlijk staat ook een heel topic over de droogmachine.
Door Anthraciet
Ja, heb het in de bar wel gezien. Dat is de site van Tieneke van dit forum. Maar die is (helaas) wel wat duurder als wat ik nu op Ebay zie :-\

Op voernatuurlijk ben ik nog niet geweest, zal kijken dat ik daar ook eens rondneus ;)
Allereerst dank voor jullie warenonderzoek mbt de diverse droogmachines !!! Ik heb alle in's en out's gevolgd en doe er mijn voordeel mee...

De droogmachine op de site van Tineke is wel inclusief verzendkosten !!! En je kan het geld overmaken op een Nederlands banknummer... (wordt bij mij waarschijnlijk toch de doorslaggevende factor)

Anje... Betje, Joppe & Rosje
Laatst gewijzigd door van de Berner beren... op wo 12 dec 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cindy1986
Ik lees mooi mee met dit topic. Ik ben over 2 weekjes jarig, en denk dat ik een droogmachine ga vragen. Ik had zelf ook al wat rondgeneusd, maar dat het zoveel goedkoper in Duitsland is, wist ik niet! Ik woon vlak bij de grens, dus maar eens kijken of een winkel hier in de buurt een droogmachine heeft.
Als iemand eentje uit Duitsland heeft gekocht, wil je dan even je ervaringen melden? 8)

Kun je zo'n droogmachine buiten zetten als het rond het vriespunt is? Wij hebben geen aparte schuur, de garage zit aan het huis vast, dus die lucht komt dan het huis in denk ik.
Door maddoc
leuk dat er meer mensen interesse hebben.
ik heb zelf goede ervaringen met kopen via Ebay, wel tot nu via Paypal gedaan, dan blijft het geld bij Paypal totdat de verkoper geleverd heeft. en ik let altijd op de beoordelingen die de verkoper heeft gekregen.
het apparaat dat ik op het oog heb kost bij de een 29,- en de ander 30,90 en komt dan incl verzendkosten op 48,- of 45,80 euro.
je hebt natuurlijk ook droogmachines van bv Stockli, Kaltenbach en Rommelsbacher (oid), die zijn veel duurder en misschien ook wel beter, degelijker enzo, maar voor een eerste aanschaf vind ik dat een te groot risico. het is toch altijd maar afwachten hoe het je gaat bevallen. (zou nl niet de eerste keer zijn dat me dat gebeurt)
Door maddoc
ik heb begrepen (maar zelf dus nog geen ervaring met een droogmachine) dat het niet handig is om hem ergens neer te zetten waar het koud is, dat ze beter werken op een droge, warme plek.  ik weet niet of dat bij alle apparaten hetzelfde is, maar bij een stond ook vermeld dat hij zoveel graden boven de omgevingstemperatuur verwarmd. dus als je hem buiten zet als het rond het vriespunt is en hij verwarmt 20 graden boven, droog je dus bij 20 graden en zal het een eeuwigheid duren. verder moet het vocht uit wat je droogt verdampen, koude lucht kan veel minder vocht opnemen dan warme. dus ook niet gunstig voor het droogproces.
Door maddoc
ja als je die van het plaatje krijgt dan is ie zeker wat, zeker voor 6,90 verzendkosten!
Deze ben ik ook bij Ebay tegengekomen (bij Eldom-biz), alleen er staat onder het plaatje dat die van het origineel kan afwijken..  ik heb Eldom-biz gemailed en het zou wel dezelfde zijn (maar waarom staat het er dan onder denk ik dan..), bij hun staat dat de roosters 32,5 cm doorsnede zijn.  Ik heb net ook Adko-shop van jouw link ook nog een email gestuurd voor info, eens kijken wat zij zeggen. het plaatje lijkt trouwens heel erg op het plaatje van de Orava droogmachine.
Door Anthraciet
Ik had deze ook al gezien op de duitse Ebay, maar het is me niet opgevallen dat daar bij staat dat het kan afwijken.
Ik had deze in ieder geval ook al in de gaten gehouden, maar ben er nog steeds niet uit ::)
Door cindy1986
@Maddoc, laat me even weten wat ze antwoorden :)
Ik zit te twijfelen tussen deze en die van Bomann. Ik kan hem eventueel naar de oom van mijn vriend laten sturen in Duitsland, scheelt me verzendkosten :)
Ik weet niet of jullie in de buurt van Emmen (Drenthe) wonen? Als we toevallig allemaal dezelfde bestellen, kunnen we ze daar laten leveren en scheelt dat een hoop verzendkosten  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door