sofia schreef:
Ik ben opgevoed met honden en bij ons thuis kwam elke week de pensman langs. Wij als kinderen vonden dit griezelen, maar toen ik als student mijn eerste eigen hond verzorgde was het logisch om pens en ander vlees te voeren. Ik wist niet beter en vond brokken geven een raar soort luxe. Door dit forum en door het boekje van Tannetje ben ik dat gaan uitbreiden met botten. Nu griezelen mijn kinderen van de kwartels, eendagskuikens en rare botten die bij ons in de tuin belanden.
Niemand van mijn generatie voor wie dit ook zo vanzelfsprekend was? (ik ben 53).
Olga
Ja hoor, nog 'n paar weken en ik ben 53

Vroeger thuis werd ook zelf samensgesteld. Inderdaad pens, maar ook hart, lever enzovoorts. Geregeld een stukje paardenvlees, soepvlees en zo meer. Ook soms 'n gebakken vissie en vis uit blik. Was toen 'haring in tomatensaus' geloof ik, van Pilchards of zoiets

Maar evengoed werd alles gemengd met brood, resten van de maaltijd (dus er ging ook 'n geprakt aardappeltje door, rijst en groente).
Ik denk zelfs dat mijn ouders héééél vroeger ook botjes gaven (de gegaarde, die overbleven).
Dat was in 'mijn tijd' niet meer zo, ik was daar ook fel op tegen en er (terecht) angstig voor.
Want met name voor kippenbotjes en bot van ander gevogelte werd flink gewaarschuwd.
Zelf ben ik op deze wijze doorgegaan, maar ben alles ook gaandeweg met brok gaan mengen. (waarschijnlijk tóch vanuit het idee om niets fout te doen, en er iets compleets bij te geven

)
Of ik voerde vers vlees met een schep Gistocal, in de winter soms wat levertraan (of bij een pup).
Ook kwam er een soort kvv aan te pas, waar ik mee mengde. Er waren al vrij vroeg dierenspeciaalzaken die dit ook verkochten, althans waar ik woonde.
Volgens mij lag Rodi ook al jaren geleden in de supermarkt.
Ik werd een paar jaar geleden op Barf geattendeerd; kwam toevallig tijdens een wandeling met iemand in gesprek over voeding. Diegene voerde Carnibest en attendeerde me op Barfplaats.
Mijn hond had geen klachten ofzo, maar ik was geïnteresseerd.
Zo is het gekomen........