Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
Lily schreef: Zodra ik een foto met met de hele roedel kan ik waarschijnlijk wel wat hulp gebruiken :P, maar daar was je al achter toch??!!!!    ;D
ja hoor komt wel goed. je roept maar ;D
Door Lily
yvonnedb schreef: Wat goed van je dat je dat hondje niet teruggebracht hebt en de zorg op je hebt genomen.Mag ik vragen waar je de nagels mee vijlt,is dat een speciale vijl?

Yvonne
Hai Yvonne!
Gewoon met mijn eigen nagelvijl!! Werkt perfekt! ;)
Tis wel een geduld klusje!!
Door Lily
catokatink schreef: Heeft je hondje een stamboom? Ik ben zeer benieuwd wat de club hierop zegt. Wij hebben tien chihuahua's, ze krijgen kvv van verschillende merken en wat het gebit betreft, vroeger waren er nogal wat chihuahua's die met een jaar tandenloos door het leven gingen maar dat is nu toch wel verbeterd. Wij hebben zelfs hondjes van boven de tien die bijna hun compleet gebit nog hebben. Het komt vast wel goed met je hondje, het moet gewoon even de tijd hebben. Je zou misschien nog een paar keer per dag een lik nutrigel kunnen geven.
Nutrigel???? :-\
Door Caroline A.
Lily schreef: Hai Yvonne!
Gewoon met mijn eigen nagelvijl!! Werkt perfekt! ;)
Tis wel een geduld klusje!!
Dat ga ik ook eens proberen. Luna nagels blijven een ramp hoe ik ook knip. Misschien is vijlen beter. Moet ik nog ergens op letten?
Door 202Spots
Caroline A. schreef: Dat ga ik ook eens proberen. Luna nagels blijven een ramp hoe ik ook knip. Misschien is vijlen beter. Moet ik nog ergens op letten?
Zo iets ..'n Dremel is heel makkelijk...ik heb met 'n kokertje van  schuurpapier als tip,
en draaid in de ronte om zo de nagels te vijlen!Werkt heel goed!
Ik heb met 2 verschillende snelheden,maar gebruik altijd de vlugge.

Afbeelding
Door 202Spots
Nee hoor, 't maakt heel weinig geluid...je kan eerst gewoon met dat  ding in je hand zitten zonder wat te doen, en dan 1 nagel 2-3 seconde vijlen en dan weer wachten, gewoon langzaam aan laten wennen.
Ik kan bij Cis alle nagels doen wanneer ze op de bank ligt te slapen, bij Tor kan ik wel de voorpoten doen,en dan komt hubby meestal met 'm kroelen en houd 'm bezig tot dat ik de achterpoten heb gedaan.
Ik doe maar heel kort op elke nagel hoor...
prrrrrrrrrr prrrrrrrrrr prrrrrrrrrr  prrr en dan de volgende :D
ik denk dat ik niet langer dan 5 min per hond aan 't dremmelen ben.. 8)
Maar ik doe 't dus wel atijd wanneer ze lekker rustig op de bank liggen uit te buiken of zo..

de apperaatje is ietse groter dan op de foto,maar korter dan de lengte van mijn hand, zonder snoer en heel makkelijk op te laten in stopcontact.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 02 okt 2007, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yvonnedb
Dank jullie wel voor de tips ,eerst maar eens de vijl proberen, die heb ik in huis maar een dremel lijkt me ook erg gemakkelijk.

Yvonne
Door Lily
yvonnedb schreef: Dank jullie wel voor de tips ,eerst maar eens de vijl proberen, die heb ik in huis maar een dremel lijkt me ook erg gemakkelijk.

Yvonne
Bij onze Doggen gebruik ik gewoon een vijl uit de gereedschapskist, werkt prima.( niet te grof natuurlijk)
Als je dicht bij het "leven " komt en doorvijlt, trekt het leven zich terug en krijgt je hond keurige korte nagels!! :)
Door 202Spots
Lily schreef: Bij onze Doggen gebruik ik gewoon een vijl uit de gereedschapskist, werkt prima.( niet te grof natuurlijk)
Als je dicht bij het "leven " komt en doorvijlt, trekt het leven zich terug en krijgt je hond keurige korte nagels!! :)
en 't gaat ook bloeden :-X
Door *Natasja*
Lily schreef: Bij onze Doggen gebruik ik gewoon een vijl uit de gereedschapskist, werkt prima.( niet te grof natuurlijk)
Dus jij vijlt bewust door op het moment dat je bij het leven aangekomen bent?  :o :-\
Door tieneke
Lijkt me niet zo'n lekker gevoel  :-X
Hier gebruik ik een speciale kniptang en nadat ik ooit 1 keer net misknipte en een krijsende hond met bloedende nagel naast me had kijk ik voortaan wel wat beter uit.
Hoe kom je erop om in het leven te gaan zitten vijlen?  :-X
Doe het eens bij jezelf zou ik zeggen...dan weet je meteen hoe verschrikkelijk pijnlijk dit is!
Door Angelique
tieneke schreef: Lijkt me niet zo'n lekker gevoel  :-X
Hier gebruik ik een speciale kniptang en nadat ik ooit 1 keer net misknipte en een krijsende hond met bloedende nagel naast me had kijk ik voortaan wel wat beter uit.
Hoe kom je erop om in het leven te gaan zitten vijlen?  :-X
Doe het eens bij jezelf zou ik zeggen...dan weet je meteen hoe verschrikkelijk pijnlijk dit is!
IN het leven vijlen is niet de bedoeling, maar als je het leven toucheert, dan trekt zich dit terug. Ook niet altijd lekker natuurlijk, maar heel nuttig bij die honden die standaard zo'n lang "leventje"hebben dat ze eigenlijk als je vóór het leven blijft altijd met te lange nagels lopen met alle negatieve gevolgen van dien. Zodra het gaat bloeden ben je altijd te ver gegaan, maar juist als je vijlt zal dat niet snel gebeuren.
Door karin2
Angelique schreef: IN het leven vijlen is niet de bedoeling, maar als je het leven toucheert, dan trekt zich dit terug. Ook niet altijd lekker natuurlijk, maar heel nuttig bij die honden die standaard zo'n lang "leventje"hebben dat ze eigenlijk als je vóór het leven blijft altijd met te lange nagels lopen met alle negatieve gevolgen van dien. Zodra het gaat bloeden ben je altijd te ver gegaan, maar juist als je vijlt zal dat niet snel gebeuren.

zo had ik het dus ook begrepen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door