Natuurlijk is kvv of barf niet voor iedere hond dé oplossing van een probleem. Uiteraard niet, was het maar zo simpel!
Maar ik denk dat je hier op dit forum komt met een reden... je bent op zoek naar ander voer. Denk ik hoor

Moet je natuurlijk ook niet raar staan te kijken, als op een forum als dit, vers wordt gepromoot

Niet ten koste van alles, en juist en vooral niet ten koste van de gezondheid!
Mensen hier adviseren, meesten zijn geen deskundigen maar wel ervaringsdeskundigen. Soms worden er goede adviezen gegeven, soms minder goede. Dat gebeurt gewoon overal wel, voor zekerheid ga je naar een DA. Meerdere dan eigenlijk, want iedere DA houdt ook zijn of haar eigen mening erop na

Er wordt hier vaak gezegd: laat eerst kijken of je hond, kat of wie dan ook, niets medisch mankeert. Daar kun je denk ik ook voorbeelden van vinden.
Doordat mensen hier praten uit ervaring, kunnen er ook tegenstrijdige oplossingen aangedragen worden. Dat is vervelend, maar bij echte spoed, gaan de meesten toch echt even een deskundige raadplegen.
Dan loop je niet eerst naar de pc om het aan te zetten, terwijl je dier achter je een aanval of dood loopt te gaan ofzo. Doe je dat wel, dan spoor je ook niet helemaal

Ieder heeft een eigen wil, mag eigen beslissingen nemen en kan die over het algemeen ook. Jij beslist wat je doet, niemand anders.
Ik snap je sceptie wel, en dat is ook goed. Maar niet geheel terecht hier vind ik zelf.