Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#496315
Nathalie B schreef: Heb net mijn DA gebeld omdat mijn hond aan de diarree is, vraagt de assistente wat ie eet dus ik zeg kipkarkassen enz. Zegt ze gelijk oe wat slecht dus ik denk daar gaan we weer.. Ik zeg natuurlijk dat rauw voer het beste is wat je kunt geven, zegt zij weer dat ze op de praktijk problemen tegen komen door kippebotjes dus ik zeg weer dat dat door gekookte botjes komt en niet door rauwe enz enz. Nou ze zou het navragen of rauwe kip wel zo goed is :-\ maar ik moest er in ieder geval rekening mee houden dat kippen ontzettend veel medicijnen krijgen en dat de hond dat dus allemaal binnen krijgt. Wat weten jullie daarvan? Vond ik toch verontrustend van die medicijnen
Ik weet niet of je het gerust stelt, na al het voorgaande gelezen te hebben ;) maar deze da assistente geeft nog steeds kip aan de hond en de kat. En als ik het vergeet :-\ doet mijn man (da) het wel ;D

De kip van Pauline (na de wandeling in Kootwijkerzand) ging er grommend in bij het trio. Wij hebben er genietend naar zitten kijken zonder slecht gevoel.

Natuurlijk is biologisch vlees beter maar zoals eerder al besproken op bp, niet te betalen om dat enkel en alleen te geven.

Dus........wij blijven lekker kip voeren en gaan niet over op brok :-X
#496332
Hart755 schreef: dan de gezoute of met water behandelde file
deze zijn geimporteerd. dus niet uit nederland afkomstig
door deze behandeling met water en zout . hoeft men dus minder importbelasting te betalen dat is de engste reden voor deze behandling.

Bron VWA:

Naar aanleiding van uw mail over het toevoegen van water aan kipfilet kan ik u melden dat deze behandelwijze niet alleen op buitenlandse kipfilet wordt toegepast , maar ook nederlandse kipfilets kunnen deze behandeling ondergaan.
Aan de kipfilets worden water en zouten toegevoegd, waarbij de kipfilet een hoeveelheid van het mengsel, ongeveer 10%, in zich opneemt. Deze bewekingswijze is wettelijk toegestaan indien in het bedrijf in de verkoopvitrine bij de kipfilet een bordje geplaatst is waarop dit wordt aangegeven.



Vraag ik me dus echt af wie er nou domweg ge3 letter aan het uitkramen is
#496400
Angelique schreef: Bron VWA:

Naar aanleiding van uw mail over het toevoegen van water aan kipfilet kan ik u melden dat deze behandelwijze niet alleen op buitenlandse kipfilet wordt toegepast , maar ook nederlandse kipfilets kunnen deze behandeling ondergaan.
Aan de kipfilets worden water en zouten toegevoegd, waarbij de kipfilet een hoeveelheid van het mengsel, ongeveer 10%, in zich opneemt. Deze bewekingswijze is wettelijk toegestaan indien in het bedrijf in de verkoopvitrine bij de kipfilet een bordje geplaatst is waarop dit wordt aangegeven.



Vraag ik me dus echt af wie er nou domweg ge3 letter aan het uitkramen is
Sorry hoor, misschien een domme vraag: Wat betekent ge3? ???
Ik zag het Jolly nl. ook al schrijven. :-\
#496453
nikèdog2000 schreef: ik heb ook eens een reportage gezien en die was in engeland
daar deden ze echt bedorven vlees naar ierland brengen en dat werd op het platte land in schuren in het gloor gelegd
het zag groen van bedorvenheid
en als het proces klaar was zag het er weer mooi uit net vers.
dat hebben ze dan aan 1 ste klas resaurands verkocht.
en
en die restaurands wisten er van
die kochten het omdat het koedkoper was.
zo word je op alle fronten belazerd
Gadverdamme! :-X :-X :-X

Ik weet wel dat er met de levende dieren schandalig wordt omgesprongen, maar dit wist ik nog niet......bah....nog meer schandalige dingen :(

Trouwens mijn kipjes hebben in ieder geval lekker kunnen scharrelen en echt veel ruimte en vrijheid gehad. Alleen had ik het ze heel graag nog langer gegund (waren nog niet zo oud...) maar zo gaat dat...
Altijd nog beter dan die kippen die zo walgelijk behandeld worden >:(
#496533
Mja, maar da's toch niets nieuws??

Tijdje geleden adopteerden ze bij de Keuringsdienst van Waarde twee plofkuikens, om ze een leuk leven te geven. Ging niet. Die beesten konden maar een ding: zichzelf zo snel mogelijk doodeten.

Paar uitzendingen later werd laten zien hoe Nederlanse ham werd gemaakt. Nou... de gemiddelde supermarktham bestaat voor het grootste gedeelte uit geinjecteerd water. Dat de gemiddelde kip daar ook uit bestaat, vind ik eigenlijk niet heel verwonderlijk...
#496546
geer schreef: Mja, maar da's toch niets nieuws??

Tijdje geleden adopteerden ze bij de Keuringsdienst van Waarde twee plofkuikens, om ze een leuk leven te geven. Ging niet. Die beesten konden maar een ding: zichzelf zo snel mogelijk doodeten.

Paar uitzendingen later werd laten zien hoe Nederlanse ham werd gemaakt. Nou... de gemiddelde supermarktham bestaat voor het grootste gedeelte uit geinjecteerd water. Dat de gemiddelde kip daar ook uit bestaat, vind ik eigenlijk niet heel verwonderlijk...

hier in Belgie hebben ze ook eens een soortgelijk experiment ??? (volgens mij bedoelden ze het seriues ::)) gedaan
nl kippen van een legbatterij aan de mensen in de gemeente uitgedeeld om hun groenafval te verwerken .
nobel doel hoor , alleen wisten die zielige kale kippen niet wat ze begot met sla en andere groentes moesten aanvangen :-\
gevolg : kippen van wie de nieuwe adoptie ouders hun portemonee niet opentrokken om graantjes te kopen stierven de hongerdood (buiten de kippen die het buitenleven zowiezo niet aankonden en binnen de paar dagen het loodje legden :( pfffffff
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door