Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Hautesse schreef: dus dan moet ik alles x7 doen???
???

Lieke ;)
Je moet ongeveer een 640 gram per dag voeren, per hond.
Als ik het dus goed begrepen heb ;D
Zoiets de helft daarvan moet uit botvlees bestaan.
De andere helft uit orgaanvlees, spiervlees en groentemix.
Dus ongeveer: 320 gram botvlees.
100 gram orgaanvlees
100 gram spiervlees
100 gram groente.
Door Lizzy
Hautesse schreef: Hautesse wil het niet eens aanpakken ze ruikt en loopt direct weer naar binnen ???

Lieke ;)
Sla ze anders even plat en leg ze even in warm water en biedt ze dan nog eens aan!
Door Hautesse
ik had er al eentje plat geslagen voor haar en ik had er al twee voor haar ui tde koeling gelegd vanmorgen..maar ze wil het echt niet!

Lieke

Heb ik een slechte barfhond??

Kalligino is lekker aan het snoepen!
Door Lizzy
Een slechte barfhond? Dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie... Misschien moet je de nek NOG fijner slaan en met iets mengen dat ze lekker vindt en dat ze kent.
Door Hautesse
misschien komt het omdat ik ze gistern pens van Rodi heb gegeven en ze daar heel ziek van is geweest ze heeft de hele tuin onder gespuugd en later alleen maar aan de diaree geweest om de 5 min konden we met haar buiten (heb ook al een keer smuldier geprobeerd maar dat eet ze al helemaal niet)

Lieke ;)
en het is een tutje ze eet nog geen plakje worst!
Door roefus
Misschien is 'puur pens' ook wel best laxerend, zeker als die hond nog niets van rauw vlees gewend is.
Ik zou dat met die kippennekjes nog even proberen hoor, inderdaad platslaan, heet water erover en mengen met iets wat-ie verdomd lekker vindt :D
Als de honger aan de hond komt, wil het dan wel nog eens lukken, denk ik.
Door roefus
Hautesse schreef: Ik ga het vanmiddag nog wel een keertje proberen...maar Kalligino is al fan van het Barfen!

Lieke ;)
Dat is in ieder geval al best positief !!! ;D ;D ;D
En vaak kijken ze ook nog wel bij elkaar, denk ik zo.
Ik denk dat je het wat tijd moet geven.
Niet te snel opgeven en doodgewoon wat blijven proberen.
Succes!
Door Laura2004
Mijn hond is ook heel lang heel erg kieskeurig geweest.
Hij heeft soms 1 week nauwelijks gegeten en als hij dan in de dierenwinkel een snoepje kreeg (brokje) dan vrat hij de vingers van dat meisje er bijna bij op en als ik hem dan een heerlijke lamsrib gaf of een halve kip dan trok hij een vies gezicht en weigerde het op te eten. Hij was ook op een gegeven moment echt een gratenbaal. Echt veel te dun. Maar het was gewoon kieskeurigheid en gezeur in mijn ogen en ik was ook niet van plan om hem brokken te geven. Dat weiger ik te doen. (ik heb wel de dierenarts gebeld om te vragen of het heel erg kwaad kon als hij niet at en ze hebben hem ook onderzocht, want ik ben ook niet zo'n slechte baas, maar het was gewoon echt gezeur)
Maar langzaam aan is hij toch weer wat dingen gaan eten. Hij heeft wel een tijd gehad dat hij geen orgaanvlees wilde en geen kip, maar nu, eet hij alles!!!
Echt alles en hij is zelfs net iets te dik :-[ Maar niet vatsig, mooi bespierd, maar het mag wel ietsje slanker. ;) Het enige wat hij tot nu toe niet at was lever en vorige week heeft hij het gegeten. (wel in de koekepan gebakken met olijfolie en boter :-[ :P).
Dus ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en iets moet zoeken wat ze wel lust. Ik denk ook niet dat het kwaad kan als ze een tijdje niet gevarieerd eten.
Ik denk dat ze bv. rundvlees wel lekker vindt en als je haar daar aan laat wennen kan je haar misschien wel wat lamribben geven (de meeste honden vinden rood vlees lekkerder dan kip, mijn kieskeurige hond in ieder geval). Lamsribben zijn niet echt beginnersbotten, maar als jij het gewoon beet houd en ze kauwt er goed op denk ik niet dat er iets mis kan gaan.
Jouw hond is gewoon een beetje een zeikerd net zoals die van mij. Dus ik denk dat je gewoon iets moet vinden wat ze lust en haar op die manier rustig laten wennen aan de smaak van rauw (flauw) vlees. ;) Dat is het enige wat ik je als tip kan meegeven. ;)
Door Hautesse
Ik heb het net weer gerpobeert maar madam weigert om te eten...terwijl Kalligino niet weet wat hem overkomt vooral kippennekken vindt hij lekker en geniet er ook van (hij schrokt niet) dus met kalligino komt het wel goed maar ik weet niet of ik dit met Hautesse ga volhouden vanwege haar leeftijd!

Lieke ;)
Door Laura2004
Hautesse schreef: Ik heb het net weer gerpobeert maar madam weigert om te eten...terwijl Kalligino niet weet wat hem overkomt vooral kippennekken vindt hij lekker en geniet er ook van (hij schrokt niet) dus met kalligino komt het wel goed maar ik weet niet of ik dit met Hautesse ga volhouden vanwege haar leeftijd!

Lieke ;)
Heb je al geprobeerd haar wat rood vlees te geven? Zonder bot? Gewoon om haar te laten wennen aan de smaak van rauw vlees. En als ze dat lust kun je haar misschien wat lamribbetjes geven, maar wel beethouden, zodat je zeker weet dat ze goed kauwt. '
Mijn Kai vond in zijn kieskeurige periode rood vlees het "lekkerst".
Om haar een tijd niet te laten eten is natuurlijk niet echt de bedoeling op haar leeftijd :-\
Ik hoop dat ze er toch misschien aan gaat wennen.
Door Sanyo
Hoi, ik heb hier een oudje dat na 11,5 jaar brokken overgegaan is naar vers.
Zij is nooit een enthousiaste eter geweest, en als ze moeite voor haar eten moet doen (= kauwen) dan eet ze gewoon niet.
Ik geef haar het vlees in stukjes gesneden. Hardere botten zoals lam begint ze niet aan.Bot van kip, konijn en eend knip ik in stukjes met de snoeischaar.
De eerste maanden wou ze alleen kvv.
Misschien ook een idee voor jouw hond, eerst een tijdje kvv, en er dan eens stiekem een paar stukjes vlees of kippenekken er in leggen.
Overigens kan dit oudje ook niet tegen pens, 2 dagen echt diarree! :-X Zelfs een pensstaafje gaat niet goed. Ik geef dat nu dus gewoon niet meer.
Laatst gewijzigd door Sanyo op ma 06 feb 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door